شاید برای شما سؤال شده باشد که چرا تمامی باشگاه ها  دوچرخه ثابت باشگاهی را در لیست مهم ترین وسایل خود قرار می دهند؟ به چه دلیل این دستگاه که حتی برای ورزشکاران هم بسیار محبوب است از تجهیزات مهم باشگاه به حساب می آیند؟ با هایپرجیم همراه باشید تا پاسخ سؤال های خود را دریابید.

دوچرخه ثابت باشگاهی برای چیست؟

اگر دقت کرده باشید تمامی باشگاه های ورزشی دوچرخه ثابت را در لیست تجهیزات مهم خود قرار می دهند یا در حال حاضر دارند. این دستگاه محبوب یکی از وسیله های بسیار کارآمد بین ورزشکارانی است که تمرینات هوازی انجام می دهند؛ افرادی که تمرکز تمرینی آنها بیشتر آیتم های هوازی است.

همچنین برخی دیگر هم برای گرم کردن قبل از تمرینات خود علاقه دارند گردش خون و ضربان قلب خود را افزایش دهند تا به خوبی به تمرینات بعدی خود بپردازند.

اما چرا؟

علت محبوبیت

معمولاً قبل از انجام هر تمرینی باید بدن خود را گرم و آماده کنیم. آماده سازی این روند یا با کمک ورزش های کششی صورت می گیرد یا به وسیله دستگاه هایی نظیر دوچرخه ثابت، تردمیل، اسکی فضایی و غیره.

در استفاده از دوچرخه ها افرادی هستند که دارای مشکلات یا ضعف های جسمانی و فیزیکی اند که نمی توانند از آیتم ها یا دستگاه هایی که برای آنها به آسیب ختم می شود استفاده کنند؛ بنابراین این دسته افراد ورزشکار برای افزایش سلامتی خود مجبورند تا از چنین دستگاهی استفاده کنند.

جدا از کمک کردن این افراد توسط این دستگاه، حین انجام گرم کردن یا تمرین کردن می توانند به عمل چربی سوزی و تقویت قوای جسمانی خود بپردازند. پس یکی از دلایل مهمی که باشگاه های ورزشی باید در نظر داشته باشند، این است که امکان دارد برخی مشتریانی ثبت کنند که از آسیب یا ضعف جسمانی رنج می برند و مجبورند از چنین دستگاهی نظیر دوچرخه ها، اسکی فضایی و غیره استفاده کنند.

همان طور که گفتیم از دیگر دلایل محبوبیت این دستگاه می توانیم به واجب بودن آن برای گرم کردن اشاره کنیم. خیلی از ورزشکاران حرفه ای قبل شروع تمرینات خود، مدت زمانی حدود 5 تا 25 دقیقه را به استفاده از دستگاه های دوچرخه، الیپتیکال یا تردمیل می پردازند.

همچنین افرادی که به شدت به تمرینات پا علاقه دارند، استفاده از دوچرخه ثابت با درجه سختی زیاد را همیشه در برنامه های خود جای می دهند. به کمک درجه سختی دستگاه درگیری عضلات پا که شامل 4 سر ران، سرینی، همسترینگ و غیره می شود افرایش می یابد. گردش خود سریع تر و بازدهی تمرینات (هر نوع تمرینی) به علت ترشح تستوسترون افزایش می یابد.

دیگر استفاده ها

افرادی با اضافه وزن زیاد که نمی توانند فعالیت های زیادی داشته باشند همیشه کار با چنین دستگاه هایی به خصوص دوچرخه ثابت باشگاهی را ترجیح می دهند. به علت ضعف عضلات و محدود بودن دامنه حرکت، این افراد باید در ابتدا درصد معینی از چربی های خود را از دست بدهند تا قادر به شروع دیگر تمرینات شوند.

از دیگر مواردی که این دستگاه را مهم جلوه می دهد، اثربخشی زیاد برای چربی سوزی و کالری سوزی است. افراد با هر تایپ (Type) بدنی که فکر می کنند نیاز به آب کردن چربی های دور شکم یا پهلو را دارند می توانند در برنامه های تمرینی خود استفاده دوچرخه را برای مدت 10 الی 20 دقیقه جای دهند.

ایمن بودن دوچرخه ثابت باشگاهی این امکان را فراهم می کند تا تمریناتی بی خطر داشته باشید. دوچرخه سواری در خیابان، کوه یا دشت خطراتی به دنبال دارد که به آسیب شخص ختم می شود. به خاطر ثابت بودن این دستگاه هیچ اتفاقی نظیر واژگونی به خاطر کم توجهی یا سرگیجه اتفاق نمی افتد.

شما در حین تمرین می توانید موزیک گوش دهید، فیلم ببینید یا با دمبل به تمرین بپردازید. انعطاف پذیر بودن این دستگاه در انجام کارهایی که به دستان شما احتیاج دارد یکی دیگر از مواردی است که ورزشکاران را به خود جذب می کند. فروش دوچرخه ثابت از طریق سایت انجام می گیرد.

اگر احساس می کنید تمرینات کشنده پا با وزنه ها برای شما کافی نیست، می توانید در انتهای تمرینات خود از دوچرخه با درجه سختی بالا استفاده کنید. همچنین در انتهای تمرینات پا می توانید با کمک دوچرخه و انجام ورزش های هوازی برای جلوگیری از آسیب دیدگی عضلانی بدن خود را سرد کنید.

همچنین هیچ رده سنی البته به جز کودکان خردسال برای استفاده از این دستگاه تعریف نشده است؛ حتی کودکانی بزرگ تر از 7 سال هم اگر دچار اضافه وزن هستند از این دستگاه استفاده کنند.

جمع بندی

تمامی نکاتی که توسط هایپرجیم برای شما جمع آوری شد، به گونه جز مزایای استفاده از دوچرخه ثابت باشگاهی هم محسوب می شوند. کودکان چاق یا ورزشکار، ورزشکاران آماتور یا حرفه ای همگی با هر تایپ بدنی می توانند برای گرم کردن و افزایش میزان کالری سوزی یا تقویت قدرت عضلانی خود از این دستگاه بهره کافی ببرند.

فروشگاه هایپرجیم

نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 

تماس با کارشناسان : عبدالحسینی  09122648409 حاجیلویی  09122108002

آدرس نمایشگاه و دفتر فروش : تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب جنب مترو شادمان نبش کوچه زمانی پلاک 6 ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 283
نمایش همه
علاقه مندی ها ()