همانطور که می‌دانید استفاده از  تردمیل باشگاهی و انجام برخی فعالیت‌ها چقدر می‌تواند در روند طبیعی و تناسب اندام شما تاثیر بسیار زیادی بگذارد. در برخی شرایط افرادی وجود دارند که برای توانبخشی و افزایش قوای جسمی خود از فعالیت‌های ورزشی برخوردار می‌شوند که ممکن است با این موضوع مواجه شده باشید که برخی از پزشکان به افراد می‌گویند برای درمان بیماری خود در داخل استخر راه بروند اما آیا تا به حال به این نکته توجه کرد‌ه‌اید که اگر از تردمیل آبی برای روند درمان خود استفاده کنید، میزان درمان خود را چندین برابر افزایش داده‌اید؟ اگر می‌خواهید در این مورد اطلاعاتی کسب کنید، بهتر است با تردمیل آنلاین همراه باشید.

دستگاه تردمیل آبی چیست؟

تمرین و فعالیت‌هایی که با استفاده از تردمیل آبی برای افراد تجویز می‌شود علاوه بر جنبه درمانی می‌تواند سرگرم کننده و جذاب نیز باشد. روش انجام فعالیت‌ها روی این دستگاه به صورتی است که فرد با قرار گرفتن در محلی مانند استخر اقدام به راه رفتن روی تردمیل می‌کند. به این روش که هیدروتراپی نیز می‌گویند به نوعی است هنگامی که فرد در داخل آب قرار می‌گیرد سبب کاهش وزن آن‌ها شده و همین موضوع باعث می‌شود که درد خود را احساس نمی‌کنند. با انجام فعالیت آبی فشار بیشتری روی عضلات پا، قسمت ستون فقرات و کمر آن‌ها وارد می‌شود و به مرور زمان همین امر سبب از بین رفتن درد در نواحی آسیب دیده‌شان می‌کند.

ویژگی و مزایا استفاده از تردمیل آبی

فعالیت‌های ورزشی برای توانبخشی از ویژگی و مزایای بسیار فوق‌العاده‌ای برخوردار هستند که تنها پس از چندین جلسه انجام دادن این فعالیت‌ها روند پیشرفت و تکمیل توانایی آن‌ها کاملا با چشم مشهود خواهد بود. در ادامه به چند ویژگی که افراد می‌توانند با استفاده از تردمیل آبی برخوردار باشند اشاره خواهیم کرد.

آموزش راه رفتن در محیطی مطمئن: در زمان‌های قدیم برای توانبخشی افراد آن‌ها را در یک اتاق با کمک افراد متخصص راه می‌بردند که با پیشرفت علم بشر توانست دستگاه‌هایی را اختراع کند که با کوچک‌ترین فضا بیشترین عملکرد را برای افراد رقم بزند. از آنجایی که توانبخشی آبی در یک محیط کوچک صورت می‌گیرد دیگر افراد نگرانی در مورد ترس از افتادن یا ناتوانی در این باره را نخواهند داشت و همین موضوع سبب افزایش اعتماد به نفس آن‌ها شده و حتی می‌تواند مدت زمان درمان آن‌ها را نیز ارتقا دهد.

افزایش استقامت قلبی و عروقی: از آنجایی که توانبخشی با تردمیل آبی به صورتی است که بدن مقاومت بیشتری را در برابر فعالیت‌ها از خود نشان می‌دهد که این استقامت سبب افزایش عملکرد قلب افراد می‌شود و همین امر در افزایش استقامت عملکرد بدن‌ آن‌ها پیشرفت چشم‌گیری خواهد داشت.

افزایش انعطاف‌پذیری بالا بدن: قطعاً برای همه شما اتفاق افتاده است هنگامی که مدت زمانی را در آب سپری می‌کنید عضله و ماهیچه‌های بدنتان به مرور زمان شل شده و از انعطاف پذیری بالایی برخوردار می‌شود. همین امر سبب می‌شود که اگر گرفتگی در عضلات شما رخ داده باشد، به مرور زمان پس از انجام فعالیت‌های ورزشی یا حتی راه رفتن در آب باز شود.

 همینطور می‌توان به این نکته اشاره کرد که هنگامی که افراد در داخل آب قرار می‌گیرند سبب کاهش استرس و تنش بدنی آن‌ها می‌شود و همین موضوع یکی از بزرگترین دلایلی است که می‌تواند در توانبخشی افراد کمک شایانی کند.

کاهش درد مفاصل: اگر دقت داشته باشید به افرادی که دچار کمر درد یا زانو درد هستند می‌گویند سعی کنید زمانی را در داخل استخر شروع به راه رفتن کنید. تحقیقات اخیر نشان داده است که افرادی که بواسطه تردمیل آبی شروع به فعالیت می‌کنند تنش و فشار از روی مفاصل آن‌ها برداشته می‌شود و درد کمتری را در نواحی زانو یا حتی ستون فقرات خود احساس می‌کنند.

پس در نتیجه انجام فعالیت روی دستگاه تردمیل‌های آبی نه تنها تنشی را به بدن شما وارد نمی‌کند، بلکه به مرور زمان و تداوم در انجام این فعالیت‌ها سبب افزایش بهبود و عملکرد بهتر مفاصل شما می‌شود.

کاهش فشار خون: شاید باورتان نشود اما کاهش فشار خونی که با انجام فعالیت آبی برای افراد به همراه دارد در زمانی که در محل خشک شروع به فعالیت می‌کنند، مشاهده نمی‌شود! این موضوع به این معنا است که هنگامی که افراد در داخل آب اقدام به راه رفتن می‌کنند از فشار خون و ضربان قلب آهسته‌تری برخوردار هستند که این امر نه تنها در روند سیستم بدنی آن‌ها تاثیر مثبت می‌گذارد، بلکه باعث می‌شود که تنش‌ و فشار عصبی از روی مغز آن‌ها هم برداشته شود. خرید تردمیل را با قیمت ارزان انجام دهید. 

کلام آخر

انجام برخی فعالیت‌های ورزشی که برای توانبخشی عضلات و اندام‌های بسیاری از افراد توصیه می‌شود به نوعی است که سبب افزایش و ارتقا عملکرد جسمانی بدن آن‌ها می‌شود. تردمیل آبی یکی از چندین موارد برای توانبخشی افراد به شمار می‌آید که اگر دچار زانو درد، درد مفاصل، کمر درد و دیگر موارد هستید، بهتر است این مورد را امتحان کنید! البته جا دارد به این نکته هم اشاره کرد که برای توانبخشی نیاز دارید قبل از انجام فعالیت‌ها با پزشک معالج خود مشورت کرده که بتوانند در این مسیر راحت‌تر شما را راهنمایی کنند.

فروشگاه هایپرجیم

نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 

تماس با کارشناسان : عبدالحسینی  09122648409 حاجیلویی  09122108002

آدرس :  تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب روبروی مترو شادمان ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6- دفتر مرکزی هایپرجیم 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 362
نمایش همه
علاقه مندی ها ()