اسکی فضایی به دلیل آسان بودن و کم تاثیری، از دیگر موارد عقب‌تر خواهد بود، پس برای داشتن تمرین مؤثر و کارآمد، باید در وقت خود با هوشمندی عمل کنید.

باید ببینید ضربان قلبتان بالا می‌رود یا خیر و ضربان تنفستان باید افزایش می‌یابد، اما اگر فقط برای خواندن 1 مجله یا وقت گذرانی به سراغش می‌روید، ممکن است مزایایی را که به دنبالش هستید، نبینید. در ادامه برخی از کارها که می‌تواند کمک کننده در استفاده از  اسکی فضایی باشد را برایتان بیان خواهیم کرد.

اضافه کردن شیب و سرعت

این RPE عامل کلیدی برای شروع تمرین برای مبتدیان است و با افزایش تناسب اندام، آن را تنظیم کنید. هنگامی که برای اولین بار روی دستگاه می‌پرید (پس از قرار دادن تمام پای خود روی پدال‌ها و گرفتن دسته فرمان)، شیب خود را در درجه ای تنظیم کنید که بین جاده صاف و شیب دارترین شیب موجود باشد.

 RPE باید روی 4 باشد و باید بتوانید با سرعت مکالمه حرکت کنید، به این معنی که می‌توانید ABC خود را بخوانید و به مدت 10 دقیقه احساس نکنید که نفستان بریده می‌شود.

اگر خیلی سخت است، شیب را به عقب شماره گیری کنید تا زمانی که به آن RPE برسید. RPE راهی برای اندازه‌گیری سطح شدت فعالیتتان است، بر اساس میزان سختی که احساس می‌کنید بدنتان در مقیاس 1-10 کار می‌کند. RPE از 1 آسان و 10 می‌تواند همه چیز باشد.

هنگامی که بتوانید آن سرعت ثابت را برای 10 تا 15 دقیقه نگه دارید، زمان آن رسیده است که فواصل زمانی را در تمرین اسکی خود بگنجانید. انجام این کار کمک می‌کند که ظرفیت هوازی خود را بهبود بخشید و کالری بیشتری بسوزانید.

تمرین خود را با گرم کردن 5 دقیقه‌ای در RPE 4 شروع کنید که به روان شدن مفاصل و افزایش جریان خون در عضلات کمک می‌کند. سپس RPE خود را به 6 یا 7 برسانید. در حقیقت باید احساس باد کردن می‌کنید، اما نه انگار که در حال مرگ هستید. برای رسیدن به آن RPE، شیب سطح شیب دار یا سرعت خود را افزایش دهید. یعنی سرعت رکاب زدن را بهبود بخشید.

تمرین ادامه دارد

پس از آن فاصله 2 دقیقه‌ای کار با شدت بالاتر، سطح تلاش خود را به مدت 3 دقیقه به RPE 4 برگردانید تا ریکاوری کنید. بازیابی برای تنظیم مجدد بدنتان مهم است. ضربان قلب خود را پایین می‌آورید و تنفس خود را کنترل می‌کنید تا بتوانید دوباره تلاش خود را افزایش دهید.

هنگامی که به تازگی تمرینات اسکی فضایی خود را شروع می‌کنید، نسبت کار به استراحت نباید کمتر از 1:1 باشد. بنابراین اگر به مدت 2 دقیقه به شدت فشار می‌آورید، حداقل 2 دقیقه به بدن خود اجازه دهید، ریکاوری کند.

اگر این دوره استراحت را نادیده بگیرید یا آن را کوتاه‌تر کنید، می‌توانید استرس بیشتری بر بدن ایجاد کنید که احتمالاً باعث آسیب یا استرس به قلب می‌شود. انجام دادن [نسبت 1:1] برای یک مبتدی ایمن‌تر است.

هنگامی که کمی بهبود یافتید، این چرخه فاصله زمانی را هر چند بار که می‌خواهید تکرار کنید. سپس، 5 دقیقه خنک شدن را در RPE 4 دنبال کنید.

ترکیب مقاومت

اگر از دستگاه اسکی استفاده می‌کنید که به شما امکان می‌دهد مقاومت شیب را افزایش دهید. توصیه می‌کنیم که مقاومت را تنظیم کنید تا زمانی که راحت به مدت 20 تا 30 دقیقه با سرعت مکالمه ورزش کنید، زیرا این تنظیم به کمی تحمل بیشتر نیاز دارد.

هنگامی که آماده شروع به ترکیب مقاومت در روتین خود شدید، هر هفته 1 تمرین را به تنظیم مقاومت اختصاص دهید و همان دستورالعمل‌های RPE را که هنگام تغییر شیب انجام می‌دهید، دنبال کنید.

با تغییر مقاومت، چند دستاورد کوچک در بخش عضلانی مشاهده خواهید کرد. در حقیقت هرچه مقاومت بیشتری داشته باشید، بدنتان سخت‌تر کار می‌کند و از عضلات بیشتری استفاده می‌کنید. همچنین این تمرین اینتروال قدرتی قلبی نیز می‌دهد.

تعیین طول و فرکانس تمرینات

اگر در اسکی فضایی کاملاً تازه کار هستید، عبارت «هرچه بیشتر، بهتر» لزوماً کاربرد ندارد. در حقیقت بسیاری از مبتدی‌ها به شدت شروع می‌کنند و سپس صدمه می‌بینند، نمی‌توانند حرکت کنند و سپس ترک تمرین را  در پیش می گیرند. خرید اسکی فضایی خانگی را به صورت اینترنتی از سایت انجام دهید.

به همین دلیل به کسانی که سبک زندگی کاملاً بی تحرکی دارند، توصیه می‌کنیم که با استفاده از دستگاه الپتیکال به مدت 10 دقیقه در روز، سه بار در هفته، شروع کنند و به آرامی به تمرینات 30 دقیقه ای، پنج بار در هفته ادامه دهند.

برخی از حرکات بهتر از بی‌حرکتی است و سطح آمادگی بدنی در ابتدا برای همه افراد منحصر به فرد خواهد بود. با آنچه برایتان قابل دستیابی است شروع کنید و سپس به تدریج شروع به چالش کردن خود کنید، همانطور که هفته‌ها می‌گذرند و شروع به آسان شدن می‌کند.

و به یاد داشته باشید، روزهای استراحت دشمن نیستند. با فاصله بین تمرینات خود با یک روز استراحت، به بدن خود زمان کافی برای ریکاوری پس از جلسه عرق بدهید. به‌علاوه، هنوز این زمان به قدری زیاد است که دستگاه هر بار که رویش قدم می‌گذارید کاملاً غریبه نباشد. برای داشتن اطلاعات تکمیلی می توانید به سایت هایپر جیم مراجعه کنید.

فروشگاه هایپرجیم

نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 

تماس با کارشناسان : عبدالحسینی  09122648409 حاجیلویی  09122108002

آدرس نمایشگاه و دفتر فروش : تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب جنب مترو شادمان نبش کوچه زمانی پلاک 6 ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 301
نمایش همه
علاقه مندی ها ()