طرح توجیهی برنامه های بازاریابی، مشاغل را قادر می سازد تا پیام های خود را با حداکثر تأثیر و کمترین نا کار آمدی ارسال کنند. چنین برنامه هایی به صاحبان مشاغل و بازاریابان اجازه می دهد تا درک خود را از نقاط قیمت، سهام بازار، کانال های توزیع و استراتژی های رقابتی افزایش دهند. بدون برنامه ریزی بازاریابی ساختار یافته و استفاده از طرح توجیهی، تقریباً هر تلاش بازاریابی که یک تجارت انجام می دهد، با هزینه های بالاتر، تأثیر حداقل و فرصت های از دست رفته به پایان می رسد. یک برنامه بازاریابی استاندارد چهار مؤلفه بازاریابی را در بر می گیرد که به نام های محصول، قیمت، جایگاه و ترفیع می باشند.برای اطلاع از هزینه خدمات طرح توجیهی از طریق لینک اقدام نمایید.
توضیح چهار مولفه ی اصلی طرح توجیهی:
تولید محصول: حیاتی ترین توجیه برای یک برنامه بازاریابی ساختار یافته است. این برنامه باید نشان دهد که چگونه محصول شرکت نیاز های مشتریان مورد نظر خود را برآورده می کند و چگونه این نیاز ها را متفاوت از رقبای خود برآورده می کند. طرح توجیهی توضیح می دهد که چگونه محصول شامل ویژگی هایی خواهد بود که مشتریان می خواهند و به آن نیاز دارند و چرا محصول نباید ویژگی هایی را که مشتریان را خاموش می کند حفظ کند.
قیمت: طرح توجیهی هم چنین شامل استراتژی هایی در زمینه قیمت گذاری محصول است. بازاریابان باید بدانند که آیا این محصول به عنوان یک کالای لوکس یا به عنوان یک گزینه ارزان قیمت به فروش می رسد. مشتریان اغلب تصمیم گیری در مورد کیفیت محصول را بر اساس قیمت گذاری انجام می دهند، بنابراین بازاریابان باید هنگام تهیه پیام خود، استراتژی قیمت گذاری محصول را درک کنند. قیمت گذاری هم چنین تعیین می کند که کانال های توزیع چه محصولی را برای فروش در دسترس قرار می دهد. برای دریافت خدمات طرح توجیهی روغن کشی از دانه های روغنی به سایت شرکت مهندسین مشاور مطصا مراجعه نمایید.
این دو از مهم ترین مولفه های طرح توجیهی می باشد. همان طور که در بالا ذکر شد طرح توجیهی، دارای چهار مولفه است که ادامه ی آن را در مقاله های بعد توضیح خواهیم داد. دو مولفه ی دیگر طرح توجیهی به نام های تعیین سطح و ترویج می باشد.
تهران ، میدان تجریش ، خیابان جعفری ، پلاک ۳۶، طبقه اول ، واحد ۲ (بالاتر از تندیس) ، کدپستی: ۱۹۸۹۶۳۴۴۱۴ تلفکس : ۲-۲۲۷۵۰۸۱۱-۰۲۱
پست الکترونیک info@matsa.co