سبک زندگی سالم همراه با رژیم غذایی مناسب و ورزش به سلامت بدن و تقویت آن کمک بسیاری می کند. اما به دلیل مشغله های زندگی ممکن است، امکان مراجعه به باشگاه را نداشته باشید. از این رو استفاده از دستگاه های هوازی خانگی مانند تردمیل برای کاهش وزن گزینه ای مناسب به شمار می رود.

این دستگاه ها در دو نوع خانگی و باشگاهی و در انواع مدل های متنوع به تولید می رسند . از این رو خرید  تردمیل نوع خانگی آنها با توجه به بودجه ای که در نظر گرفته اید، به جای پرداخت هزینه های گزاف ماهیانه باشگاه، بسیار مقرون به صرفه است.

اگر فردی مبتدی هستید و برای اولین بار از این دستگاه ها استفاده می کنید، به طور حتم باید از یک مربی در مورد مدت زمان و شدت تمرینات خود کمک بگیرید. زیرا این دستگاه ها دارای تنظیمات سرعت و شیب هستند و با توجه به آمادگی بدن افراد تنظیم می شوند.

در حالت کلی مدت زمان انجام تمرین با این دستگاه ها ۲۰ الی ۳۰ دقیقه است که در هر دقیقه سرعت تمرینات تغییر پیدا می کند. برای اطلاع دقیق از این تمرینات و مدت زمان انجام آنها با ما همراه باشید.

مدت تمرین با تردمیل برای مبتدیان چقدر است؟

همانطور که می دانیم دستگاه مورد نظر از جمله کالاهای ورزشی به شمار می رود که برای انجام تمرینات هوازی دویدن و راه رفتن طراحی شده است. این وسیله پرکاربرد هم در نوع باشگاهی و هم خانگی تولید می شود. از این رو افرادی که قصد کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام را دارند، بر اساس شرایط بدنی خود، تمرینات متفاوتی را دریافت می کنند.

در صورتی که به عنوان فردی مبتدی شروع به ورزش و تمرین با تردمیل کرده اید، در ابتدا حالت پایدار تنشی یا LISS به شما پیشنهاد می شود. در این فرمت آسان براحتی قادر به دویدن و راه رفتن روی این دستگاه هستید. این تمرین در مدت زمان ۲۰ الی نیم  ساعت در نظر گرفته می شود که در این مدت ضربان قلب به میزان ۶۰ درصد افزایش پیدا می کند.

این برنامه تمرینی به گونه ای است که سرعت مناسب برای پیاده روی شما تنظیم می شود و به راحتی قادر به انجام ورزش همراه با گوش سپردن به موسیقی مورد علاقه تان خواهید بود.

تقسیم بندی تمرین ۳۰ دقیقه ای با تردمیل برای مبتدیان چگونه است؟

برای انجام تمرین با این دستگاه سی دقیقه زمان در نظر گرفته می شود. این ۳۰ دقیقه شامل: گرم کردن، تمرین ورزشی و سرد کردن بدن است. از این رو مبتدیان باید بر اساس برنامه تمرینی مخصوص خود تمامی نکات لازم را رعایت کنند. در غیر این صورت علاوه بر عدم کاهش وزن، دچار آسیب نیز می شوند.

به طور کلی در ۱۵ دقیقه اول تمرین با این وسیله، سوخت کربوهیدرات های مصرف شده در چند ساعت اخیر انجام می گیرد. در ۱۵ دقیقه بعد نیز چربی سوزی و کاهش کالری رخ می دهد.

سرعت و شیب تردمیل را در ابتدای تمرین تنظیم کنید. تمرینات کم فشار برای مبتدیان در اکثر مواقع با سرعت ۵ الی ۶.۵ مایل در ساعت و شیب ۹ الی ۱۲ درصد در نظر گرفته می شوند. تمرین را برای مدت زمان ۳۰ دقیقه تنظیم کنید.

مدت زمان و نحوه گرم کردن بدن

بعد از بستن گیره ایمنی در ابتدای قرار گیری روی این دستگاه به مدت 5 دقیقه پیاده روی آهسته با سرعت پایین را انجام دهید. گرم کردن بدن به آماده سازی عضلات و کاهش آسیب به آن کمک بسیاری می کند. همچنین مبتدیان از این طریق به تعادل می رسند.

بعد از گرم شدن بدن به مدت ۱۵ دقیقه و با سرعت ۲.۴ تا ۳.۲ کیلومتر در ساعت راه بروید. این مدت زمان برای یک پیاده روی آهسته مناسب است. سپس سرعت تردمیل را روی ۲.۹ تنظیم کنید و ۱ دقیقه با این سرعت به پیاده روی سریع تر بپردازید. سپس سی ثانیه روی انگشت و سی ثانیه بعد روی پاشنه پا و با سرعت قبل به راه رفتن خود ادامه دهید.

تنظیمات شیب دستگاه را روی ۶ قرار دهید و با سرعت ۲.۴ الی ۲.۹ کیلومتر در ساعت به مدت یک دقیقه راه بروید. در یک دقیقه بعدی قدم های خود را بلندتر بردارید و با شیب ۶ راه بروید. در صورت خستگی و عدم تمرین با این شیب سرعت را کاهش دهید.

سپس دو دقیقه به راه رفتن روی این دستگاه ادامه دهید. بعد از این مدت زمان، شیب را به صفر برسانید. در یک دقیقه آخر تمرین با تردمیل سرعت خود را روی ۲.۵ تنظیم کنید و با این سرعت راه بروید.

تمرین ورزشی بعد از گرم کردن

مبتدیان بعد از گرم کردن بدن برای تمرینات اصلی، آمادگی لازم را به دست می آورند. دویدن روی این دستگاه به مدت بیست دقیقه با سرعت 4.8 تا 6.4 کیلومتر در ساعت به چربی سوزی بدن و رسیدن به اندامی ایده آل کمک می کند. این تمرین برای مبتدیان در هفته اول بسیار مناسب است و موجب آمادگی بدن آنها می شود.

سرد کردن بدن

بعد از انجام تمرینات و اتمام بیست دقیقه، باید به سرد کردن بدن بپردازید. مدت زمان سرد کردن پنج دقیقه در نظر گرفته می شود. سرعت خود را هر یک دقیقه کاهش دهید تا زمانی که پنج دقیقه به اتمام برسد. در این صورت ضربان قلب و تنفس شما به حالت اولیه و نرمال بر می گردد.

بعد از اتمام یک الی دو هفته تمرین با تردمیل در مدت زمان مشخص شده، مجاز به افزایش سرعت و شیب دستگاه تا ۴ درجه هستید. در این شیب به مدت ۱ الی ۲ دقیقه روی این دستگاه بدوید و سپس سرعت را کم کنید و به پیاده روی سریع بپردازید.

تمرینات تناوبی با این دستگاه چگونه است؟

یکی از بهترین تمرینات دویدن روی این وسیله، تمرینات تناوبی است که سبب افزایش چربی سوزی و استقامت بدن در مدت زمان کوتاه می شود. در این تمرینات قدرتی ضربان قلب افزایش پیدا می کند و این امر در سلامت کلی بدن نیز تاثیرگذار است.

در تمرینات تناوبی دویدن و راه رفتن با سرعت های متفاوتی صورت می گیرد. برای افراد مبتدی تمرین تناوبی به صورت زیر تنظیم می شود. البته سرعت تردمیل باید بر اساس شرایط جسمی هر فرد تنظیم شود. بنابراین با مشورت یک مربی برنامه مشخص خود را تنظیم کنید.

مرحله اول

در این مرحله برای گرم کردن بدن با سرعت ۳ مایل یا ۴.۸ کیلومتر در ساعت و به مدت ده دقیقه روی شیب صفر پیاده روی کنید. 

مرحله دوم

سرعت دستگاه را روی ۴ مایل یا ۶.۴ کیلومتر در ساعت تنظیم کنید و به آهستگی بدوید. در این حالت ستون فقرات خود را صاف کنید و دست ها را آزادانه به اطراف تکان دهید. تمرکز خود را روی بدن معطوف کنید.

  مرحله سوم

 در این مرحله سرعت خود را به ۳ مایل در ساعت کاهش دهید و به مدت دو دقیقه در این وضعیت روی تردمیل راه بروید. در این مرحله کمی آب نوشید و خود را برای مرحله بعد آماده کنید.

 مرحله چهارم

 ۴ دقیقه با سرعت آهسته ۵ مایل یا ۸ کیلومتر در ساعت به دویدن بپردازید. در صورتی که این سرعت بدن شما را خسته می کند، آن را کاهش دهید. اما مدت زمان این تمرین باید ۴ دقیقه باقی بماند.

مرحله پنجم

در این مرحله با سرعت ۳ مایل یا 4.8 کیلومتر در ساعت و به  مدت ۳ دقیقه پیاده روی کنید.

مرحله ششم

سرعت تردمیل را روی ۵.۵ یا ۶ مایل در ساعت تنظیم کنید و در این حالت به مدت ۳ دقیقه دویدن آهسته انجام دهید. در این مرحله چربی سوزی شدت پیدا می کند و شما را به اندام ایده آل می رساند. بنابراین در این سه دقیقه تمام نیروی خود را به کار ببرید. در صورت بالا بودن سرعت مجاز به کاهش آن هستید.

مرحله هفتم

به مدت پنج دقیقه با سرعت ۲.۵ مایل در ساعت به پیاده روی بپردازید. این مدت پیاده روی برای سرد شدن بدن و تجدید قوا بسیار ضروری است. سپس این دستگاه را خاموش کنید و به مدت چند دقیقه به حرکات کششی را انجام دهید. در این صورت ضربان قلب شما به حالت نرمال خود برمی گردد. خرید تردمیل باشگاهی  را با قیمت ارزان انجام دهید. 

در نتیجه…

تمرینات هوازی برای کاهش وزن و چربی سوزی جز مهمترین تمرینات ورزشی به شمار می روند. تمرین با تردمیل باید با تمرکز بالایی انجام شود. در غیر این صورت امکان صدمه و عدم دریافت نتیجه مثبت از آن وجود دارد. افراد مبتدی بهتر است تمرینات خود را از سرعت و شیب کم شروع کنند و بعد از یک الی دو هفته شدت و سرعت تمرینات خود را افزایش دهند.

تمرینات تناوبی با شدت بالا برای افراد مبتدی باید به گونه ای تنظیم شود که آسیبی به بدن نرسد. گرم کردن و سرد کردن دو مرحله مهم از این تمرینات هستند که نباید از آنها غافل شد. در حالت کلی حدود بیست الی سی دقیقه تمرین با این دستگاه به افراد مبتدی کمک می کند که به اندام ایده آل خود نزدیک شوند.

فروشگاه تردمیل آنلاین

نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 

تماس با کارشناسان : عبدالحسینی  09122648409 حاجیلویی  09122108002

آدرس :  تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب روبروی مترو شادمان ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6- دفتر مرکزی هایپرجیم 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 369
نمایش همه
علاقه مندی ها ()