یکی از مهم ترین اجزای یک باشگاه ورزشی، تردمیل آنجا است که این  تردمیل باشگاهی  در مقایسه با انواع خانگی خصوصیات متفاوت تری دارد. این تردمیل ها در باشگاه با اهداف چربی سوزی و لاغری، حفظ تناسب اندام و گرم کردن بدن مورد استفاده قرار می گیرند.

قبل از خرید تردمیل برای باشگاه موردنظر خود بهتر است بدانید که کدام نوع و مدل آن متناسب با اهداف گفته شده است؛ چراکه در بازار مدل ها با قیمت های گوناگون فراوان است.

در این مقاله تردمیل کو قصد داریم پیش از خرید این وسیله ورزشی کارآمد برای باشگاه، اطلاعاتی در اختیارتان قرار دهیم که از بین صدها مدل موجود بتوانید مناسب ترین آن را انتخاب کنید. پس در این مقاله با ما همراه باشید.

نکاتی که باید هنگام خرید تردمیل باشگاهی به آنها توجه کنید

همانطور که گفته شد، پیش از خرید تردمیل باید از اهداف استفاده از آن آگاه باشید. علاوه بر اهدافی که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، از تردمیل های موجود در باشگاه برای مواردی مثل تقویت ماهیچه ها و عضلات، کاهش وزن و بهبود عملکرد قلب و عروق هم استفاده می شود.

در ادامه به برخی ویژگی هایی که یک تردمیل مناسب برای فضای باشگاه ها باید داشته باشد، می پردازیم.

1. یک تردمیل باشگاهی باید موتوری قوی داشته باشد

تردمیل ها از نظر موتور مدل های متفاوتی دارند:

  • تردمیل مکانیکی

نوعی از این دستگاه وجود دارد به نام تردمیل مکانیکی یا منحنی که برقی نیست و خودتان باید آن را به حرکت درآورید. یعنی این مدل ها موتور ندارند و شما با قرار گرفتن روی تسمه این وسیله و قدم برداشتن، توسط فشار و نیرویی که وزنتان به آن وارد می کند، از آن استفاده می کنید.

نکته ای که در این مدل تردمیل ها وجود دارد این است که بعد از مدتی زانوهای افراد آسیب می بیند و همینطور تسمه خود دستگاه در اثر استفاده زیاد از آن خراب می شود. بنابراین این مدل برای قرار گرفتن در باشگاه ها مناسب نیست.

  • تردمیل برقی

در این مدل نیرویی که باعث به حرکت درآمدن تسمه می شود، از سمت موتور دستگاه است. از ویژگی های مثبت این نوع تردمیل این است که شما می توانید شیب و سرعت دستگاه را به حالت دلخواه تنظیم کنید.

همچنین در انواع موتوردار این وسیله مهم تکنولوژی های متفاوتی هم به کار می رود مانند سنسور ضربان قلب که از طریق سیمی که می تواند به بدن ورزشکار متصل شود یا بدون سیم، ضربان قلب او اندازه گیری می شود که معیاری برای سنجش فعالیت شخص موردنظر است.

حال این موتورها با دو دسته جریان برق مستقیم و متناوب کار می کنند و قدرت 1 تا 7 اسب بخار دارند. در تردمیل هایی که برای استفاده در خانه مناسب تر هستند، موتور با جریان برق مستقیم یعنی DC کار می کند و در مدل های تردمیل باشگاهی جریان برق متناوب یا AC است.

به طبع موتور تردمیل های مناسب باشگاه قوی تر هستند و مدت بیشتری می توان از آنها استفاده کرد؛ بنابراین قیمت بالاتری هم دارند.

2. به وزن تحملی تردمیل دقت کنید

باید این نکته را درنظر داشته باشید که هر کدام از مدل های تردمیل نمی توانند هر وزنی را تحمل کنند. به خصوص در انتخاب تردمیلی مناسب برای باشگاه ها که ممکن است افرادی با وزن های متفاوت از آن استفاده کنند.

عوامل مختلفی بر وزن قابل تحمل تردمیل ها تاثیرگذار است مانند جنس و ضخامت تسمه تردمیل، اندازه و ابعاد غلتک آن و جنس بدنه دستگاه. با این تفاسیر یک تردمیل باشگاهی مناسب، تردمیلی است که بتوانند سنگین ترین وزن ها را هم تحمل کند.

3. بدنه مرغوب تردمیل هم مهم است

در تحمل وزن های بالا توسط تردمیل، بدنه هم نقش مهمی ایفا می کند؛ به این صورت که هر چه بدنه آن بزرگتر بوده و استحکام بیشتری داشته باشد، وزن تحملی بالاتری هم خواهد داشت.

به طور معمول بدنه تردمیل ها را از نوعی فولاد مخصوص می سازند اما در بعضی مدل ها هم آلومینیوم مقاومی به کار می برند که تحمل وزن و استحکام دستگاه را بالا ببرد.

4. استانداردهای ایمنی هم برای تردمیل لازم است

علاوه بر تردمیل هایی که در خانه مورد استفاده قرار می گیرند، تردمیل باشگاهی هم باید دارای تعدادی از استانداردهای ایمنی باشند. یکی از آنها دکمه توقف سریع دستگاه است که در صورت لغزش یا افتادن ناگهانی، از این دکمه استفاده می کنید و دستگاه به سرعت متوقف می شود.

از دیگر استانداردهای ایمنی که یک دستگاه تردمیل مناسب باشگاه بهتر است داشته باشد، SDS یا ضربه گیر است؛ چراکه در غیر این صورت بعد از مدتی ورزشکاران به درد مفاصل یا زانو گرفتار می شوند.

در برخی از تردمیل ها هم گیره ای وجود دارد که شخص می تواند آن را به لباس خود حین استفاده از دستگاه متصل کند که هنگام تکان ناگهانی آن شخص یا جداشدن گیره از لباس دستگاه به طور خودکار متوقف می شود. از دیگر خوبی های این گیره این است که به عنوان قفل کودک هم کاربرد دارد، یعنی اگر روی دستگاه نباشد، موتور تردمیل هم کار نمی کند.

5. اندازه تسمه تردمیل باشگاهی هم تاثیرگذار است

تسمه دستگاه که همان نواری است که افراد روی آن راه می روند یا می دوند، در تعیین سلامتی و امنیت آنها مورد مهمی محسوب می شود. تسمه تردمیل ها به طور معمول عرضی بین 40 تا 50 و طولی بین 100 تا 150 سانتی متر دارند.

در انواع باشگاهی این دستگاه که افراد متفاوت و زیادی با وزن و قدهای مختلف از آنها استفاده می کنند و ممکن است حرفه ای یا مبتدی باشند، بهتر است که طول تسمه بالایی داشته باشند، به عنوان مثال 140 سانتی متر برای طول آن مناسب است.

6. تردمیل تک کاره مناسب باشگاه است یا چندکاره؟

تردمیل های تک کاره تنها مناسب دویدن و راه رفتن هستند اما در تردمیل های چندکاره قابلیت های متفاوتی مثل ماساژور، درازونشست، مسگری، دسته های شنا، جای وزنه و کش ایروبیک و دیگر موارد وجود دارد که البته بیشتر مناسب منازل است. چون در منزل با یک دستگاه افراد می توانند فعالیت های زیادی انجام بدهند.

در باشگاه برای فعالیت های جانبی دیگر افراد می توانند از دستگاه های دیگری که در آنجا وجود دارد، استفاده کنند. فروش تردمیل توسط این مجموعه با قیمت ارزان انجام می گیرد. 

سخن آخر

در این مقاله سعی داشتیم ویژگی هایی که برای یک تردمیل باشگاهی مناسب است را به شما ارائه کنیم که بتوانید تصمیم درستی برای انتخاب این وسیله کارآمد برای باشگاه بگیرید.

با درنظر گرفتن تمامی این موارد شما قادر خواهید بود از میان مدل های فراوانی که در بازار وجود دارد، مناسب ترین آن را برای فضای باشگاه تهیه کنید. به امید آنکه این مطالب برای شما مفید بوده باشد.

 

 فروشگاه تردمیل کو

مدیریت فروش و امور بازرگانی : علی عبدالحسینی : 09122648409

پشتیبانی فنی : محمد طاهر حاجیلویی : 09122108002

شماره دفتر مرکزی : 02166006000 - 02166005000 -02166055079 

آدرس نمایشگاه : تهران خیابان آزادی (ضلع جنوب) به سمت انقلاب جنب مترو شادمان نبش کوچه زمانی پلاک 6 ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6 ← دفتر مرکزی هایپر جیم

کد پستی : 1344673969

ایمیل : info@treadmills-co.com

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 363
نمایش همه
علاقه مندی ها ()