ورزش کردن به عنوان فعالیتی متناسب با اهداف سلامتی و تناسب اندام همواره به افراد توصیه شده است. شاید کمتر کسی از مزایای ورزش اطلاعی نداشته باشد. در واقع اکثر افراد از این موضوع آگاهی دارند که ورزش فعالیتی مفید و سودمند است اما به دلایل مختلف آن را در برنامه روزانه خود قرار نمی دهند؛ درگیری های مختلف شغلی، تحصیلی و موارد مشابه. دستگاه ورزشی تردمیل یکی از تجهیزات ورزشی است که در حال حاضر توانسته است طرفداران زیادی را به سوی خود جذب کند.

به عبارت بهتر استفاده فراوان از چنین دستگاه هایی برای منزل و باشگاه ورزشی به گونه ای در حال افزایش است که شاید به سختی بتوان خانه و باشگاهی را بدون این دستگاه تصور کرد.

حال در این میان یک سوال مطرح می شود که آیا این دستگاه ورزشی روی دردهای بدن نیز اثرگذار است یا خیر؟ به عبارت بهتر آیا   تردمیل می تواند دردی را برطرف کند یا خیر؟

این مقاله به همین موضوع پرداخته است و قصد بررسی این را دارد که با کمک این دستگاه، امکان برطرف کردن چه دردهایی وجود دارد؟

دستگاه ورزشی تردمیل و زانو درد

یکی از معضلات که تعداد افراد زیادی در سنین بالا با آن دست و پنجه نرم می کنند درد زانو است. علل به وجود آورنده زانودرد بسیار متنوع است. با توجه به پیشرفت علم و تنوع درمان های به روز درد زانو به هر دلیلی قابل درمان است.

علت اساسی درد زانو چیست؟

یک دلیل مهم و اساسی در زانو درد و بیماری های مربوط به زانو، چاقی است. با کاهش وزن (هرچند اندک برای مثال 5 کیلوگرم) بسیاری از بیماری های زانو و به خصوص آرتروز زانو برطرف خواهند شد. در واقع کاهش وزن موجب کاهش علائم زانو درد و پیشگیری از بروز زانودرد خواهد شد.

در دنیای امروزی که رواج تکنولوژی و فناوری در آن قابل مشاهده است، فعالیت های بدنی افراد در طول شبانه روز کمتر و کمتر شده است و به طور کلی نیز کاهش یافته است. در واقع سبک زندگی افراد هر روز بیشتر از روز قبل به سوی بی تحرکی پیش می رود. به همین دلیل به افراد توصیه می شود تا از دستگاه هایی مانند تردمیل، دوچرخه ثابت، اسکی فضایی و غیره استفاده کنند تا بی تحرکی و کم تحرکی را جبران کنند.

بهترین دستگاه های ورزشی هوازی

در این میان افرادی هستند که با این که مشکلاتی مانند زانو درد را دارند باز هم در پی استفاده از لوازم ورزشی هوازی هستند تا علاوه بر کنترل اضافه وزن و تقویت عضلات بتوانند مشکل زانودرد خود را برطرف کنند.

اگر علت زانودرد بر مبنای تشخیص پزشک اضافه وزن و تضعیف عضلات و ماهیچه های اطراف زانو باشد؛ ورزش کردن ضمن کمک به کاهش وزن می تواند سبب تقویت عضلات اطراف زانو شوند و درد زانو را رفع کند.

برای استفاده از دستگاه ورزشی تردمیل ممنوعیت و محدودیت خاصی وجود ندارد. افرادی که دچار زانو درد هستند می توانند دستگاه را طبق توانایی و نیاز خود تنظیم کنند و راه رفتن و یا دویدن روی آن را اجرا کنند.

بهترین دستگاه برای برطرف کردن اضافه وزن

به دلیل این که  این دستگاه یکی از دستگاه های مناسب برای اضافه وزن و چاقی است پیشنهاد این است که در صورت تمایل به خرید چنین دستگاهی، محصولی انتخاب و خریداری شود که از لحاظ کیفیت در جایگاه مناسبی قرار داشته باشد.

به این ترتیب دستگاه از قدرت ضربه گیری خوبی برخوردار خواهد بود و قابلیت ممانعت از ضربه هایی که به سوی زانو برمی گردد را خواهد داشت.

پیشنهاد دیگر این است که دستگاهی را خریداری کنید که شیب دستی داشته باشد. به این دلیل که شیب نباید استفاده شود و خرید این دستگاه نیازمند هزینه بیشتری برای شیب برقی نخواهد بود.

با رعایت این موارد صرفه جویی در هزینه ها به وجود خواهد آمد و دستگاهی مناسب تهیه خواهد شد. استفاده از دستگاه ورزشی تردمیل و در واقع ورزش کردن با آن بعد از سپری شدن مدت زمانی موجب قوی تر شدن عضلات زانو خواهد شد.

تمرین با دستگاه تردمیل برای زانو درد

بعد از قوی تر شدن عضلات زانو افراد می توانند انجام تمرینات شیب دار را به آرامی به فعالیت خود اضافه کنند و احساس درد و ناراحتی در قسمت زانو نداشته باشند.

اگر درد زانو دارید و در حال رفتن به باشگاه ورزشی هستید سعی کنید که روی این دستگاه راه رفتن آرام و یا دویدن نرم را داشته باشید.

همچنین توصیه می شود که در مورد خرید این دستگاه ورزشی با پزشک متخصص مشورت کنید.

 

آنچه که بهتر است در پایان این مقاله بدانید

بسیاری از افراد وجود دارند که در سنین بالا، دچار دردهایی در بخش مفاصل و استخوان ها می شوند؛ کم تحرکی و کمبود ویتامین ها و مواد معدنی را می توان از دلایل این موضوع دانست. آرتروز یکی از این دردها و مشکلات است. پزشکان توصیه هایی برای کاهش درد و تا حدودی بهبود آن دارند که یکی از آنها کاهش وزن و اجرای برخی از فعالیت های ورزشی سبک است.

توصیه پزشکان به چنین افرادی این است که ورزش های ایروبیک (هوازی) مانند راه رفتن را انجام دهند. به علت قابلیت تنظیم شیب و سرعت و امکان ضربه گیری کف دستگاه، راه رفتن روی دستگاه تردمیل بسیار مفید است و درد را کاهش خواهد داد و آمادگی بدن افراد را بیشتر خواهد کرد.

در این زمینه، دوچرخه ثابت نیز تا حدودی موفقیت کسب کرده است اما شرایط فیزیکی هر فرد برای تنظیم آن باید مورد توجه قرار بگیرد. چرا که اگر درست تنظیم نشود، امکان بیشتر شدن درد زانو وجود دارد. پس باید دقت کرد.

این مقاله به این موضوع پرداخته است که تردمیل چگونه می تواند به کاهش دردها کمک کند و به کاهش چه نوع دردی کمک خواهد کرد؟ در واقع این موضوع به طور کامل بررسی شده است که نحوه تاثیر کار با این دستگاه به منظور کاهش درد (به خصوص کاهش درد زانو) چگونه است.

خرید دستگاه ورزشی از تردمیل کو

برای خرید تردمیل باشگاهی می توان به فروشگاه تردمیل کو مراجعه کرد. در این فروشگاه، دستگاه هایی از بهترین برندهای جهان آماده عرضه به افراد مشتری است. تمامی محصولات این فروشگاه بعد از بررسی و ارزیابی توسط کارشناسان مجرب و ماهر به مشتریان ارائه می شوند.

 

 فروشگاه تردمیل کو

مدیریت فروش و امور بازرگانی : علی عبدالحسینی : 09122648409

پشتیبانی فنی : محمد طاهر حاجیلویی : 09122108002

شماره دفتر مرکزی : 02166006000 - 02166005000 -02166055079 

آدرس نمایشگاه : تهران خیابان آزادی (ضلع جنوب) به سمت انقلاب جنب مترو شادمان نبش کوچه زمانی پلاک 6 ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6 ← دفتر مرکزی هایپر جیم

کد پستی : 1344673969

ایمیل : info@treadmills-co.com

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 302
نمایش همه
علاقه مندی ها ()