اسکی فضایی خانگی یکی از محبوب ترین دستگاه های ورزشی است. این دستگاه امکان انجام تمرینات کاردیو که فشار کمتری به بدن وارد می کنند را ارائه می دهد. حرکت دستگاه اسکی فضایی به محافظت از مفاصل شما در برابر آسیب کمک می کند که این امر برای افرادی که آسیب دیدگی هایی در زانو، ران، یا قسمت های پایینی بدن خود دارند امری مهم است.

فراتر از آن، اسکی فضایی خانگی می تواند تمرینات را به حالتی سرگرم کننده تر درآورد، بنابراین جای تعجب ندارد که این دستگاه یک گزینه محبوب از بین تجهیزات ورزشی برای تمرینات خانگی است. در این مقاله هایپر جیم ویژگی هایی که دستگاه ورزشی اسکی فضایی خانگی می بایست داشته باشد را برای شما گردآوری کرده است که در ادامه به آن ها پرداخته خواهد شد.

مدل های متفاوتِ دستگاه های اسکی فضایی

دستگاه های اسکی فضایی سه طراحی اساسی دارند که هر کدام مزایا و معایب خود را دارند. در ادامه به هر یک از این طراحی ها می پردازیم.

  • محور وسط: طراحی این مدل شبیه تردمیل است، اما پدال ها همان جایی قرار دارند که مسیر پیاده روی در تردمیل قرار دارد. این مدل یک تمرین بسیار ملایم را ارائه می دهد. این مدل همچنین جمع و جورترین طراحی را دارد اما باید فاصله ای که پدال در حین حرکت به عقب می رود و به طول دستگاه می افزاید را در نظر بگیرید.
  • محور جلو: به طور معمول، این مدل دارای یک محفظه چرخ بزرگ در جلوی دستگاه است. این مدل معمولا مقرون به صرفه ترین است زیرا یک طراحی ساده دارد، این طراحی همچنین می تواند پر سر و صدا باشد و کمی لرزش هم داشته باشد.
  • محور عقب: در این طراحی یک محفظه چرخ کوچک تر در پشت پدال ها قرار گرفته است که مدلی با بیشترین طول است. پدال ها ممکن است روی غلتک قرار داشته باشند که امکان تنظیم شیب را فراهم می کند. برخی به جای آن از سیستم بازوی معلق استفاده می کنند که این موضوع امکان تمرینات نرم را فراهم می کند.

ویژگی های ضروری

برخی از ویژگی های ضروری که باید در یک دستگاه اسکی فضایی به دنبال آن باشید و هنگام خرید به آن ها توجه کنید عبارتند از:

  • شیب قابل تنظیم: این ویژگی ضروری نیست، اما تنظیم شیب می تواند شدت تمرینات شما را افزایش دهد. برخی از دستگاه ها تنظیمات خودکار را ارائه می دهند در حالی که برخی دیگر باید به صورت دستی انجام شوند.
  • استقامت قابل تنظیم: در اکثر دستگاه های اسکی فضایی خانگی میزان استقامت قابل تنظیم است. در پایین ترین حالت ورزش روی آن بسیار آسان است و تنظیم روی حالت 75 درصد کاملاً چالش برانگیز می شود که در هر سطحی تغییرات کاملا محسوس هستند. این به شما اجازه می دهد تا با افزایش قدرت و استقامت، بدنی نیرومند تر و توانمندتر داشته باشید.
  • حرکت نرم: مطمئن شوید که پدال ها نرم و بی صدا حرکت می کنند. نباید تکان بخورد و حتما باید جا بیافتد تا در کلِ حرکت راحت باشید. هیچ یک از قطعات نیز نباید مانع حرکت شما باشند.
  • طول گام: برخی از دستگاه ها فقط 36 سانتیمتر طول گام ارائه می دهند که برای افرادی با اندازه متوسط بسیار کوتاه است. به جای آن به دنبال دستگاهی با طول گام 53 سانتیمتر باشید. در این دستگاه ها امکان تغییر طول گام  نیز وجود دارد اینکه چندین نفر بتوانند از آن استفاده کنند ویژگی بسیار خوبی محسوب می شود.
  • راحتی بالاتنه: نیازی به وجود دستگیره بازو نیست، اما برای احساس فشار و شدت بیشتر گزینه خوبی است. همچنین، باید مطمئن شوید که حرکت دسته برای شما راحت است.
  • ویژگی بی صدا بودن: برخی از ماشین ها می توانند صدای بلندی داشته باشند. مطمئنا نمی خواهید تمرینتان صدایی شبیه قطار باری داشته باشد، به خصوص اگر از ورزش در ساعات اولیه ی صبح که اعضای خانواده در آن زمان خواب هستند لذت می برید.

ویژگی های امنیتی

برای اینکه تمرین خود را ایمن و موثر نگه دارید، به دنبال دستگاه اسکی فضایی خانگی باشید که دوره های گرم کردن و خنک کردن بدن را ارائه می دهد. دستگیره هایی که تعادل را ایجاد می کنند نیز نباید مانع شما در حین حرکت باشند. همچنین دستگاه باید دارای یک مونیتور خوانا باشد تا میزان سختی کار و زمان را روی آن ببینید.

برای محافظت از سرمایه خود، به دنبال یک اسکی فضایی خانگی بدون نیاز به تعمیر و نگهداری با یک گارانتی خوب (یک سال برای کار، یک تا سه سال برای قطعات) باشید تا در صورت وقوع اتفاقی بتوان از آن استفاده کرد. همچنین عاقلانه است که از فروشنده بپرسید آیا کارکنان آموزش دیده ای برای سرویس تجهیزات شما دارند یا خیر.

اگر بچه دارید، دستگاه اسکی فضایی می تواند برای او به مانند یک اسباب بازی سرگرم کننده به نظر برسد. برخی از دستگاه ها دارای قفل پین هستند تا پدال ها نتوانند حرکت کنند و برخی دیگر به شما اجازه می دهند صفحه و عملیات را قفل کنید. این ها ویژگی های ایمنی هستند که باید در نظر گرفته شوند، اگرچه بسیاری از والدین به سادگی فقط در اتاق را می بندند.

امتیازهای ویژه

برخی از این امتیازات به تمرینات شما کمک می کنند در حالی که برخی دیگر می توانند آن را برای شما لذت بخش تر کنند. به عنوان مثال، یک نگهدارنده بطری آب برای هیدراته نگه داشتن بدن خوب است در حالی که جای نگهدارنده تبلت می تواند شما را سرگرم کند.

مانیتور ضربان قلب از ویژگی های مفیدی است که باید در نظر گرفت. یک نسخه نرم افزار تعاملی حتی می تواند به طور خودکار تمرینات شما را تنظیم کند. بسیاری از دستگاه ها شامل برنامه های از پیش تنظیم شده هستند، هرچه بیشتر هزینه کنید، دستگاه شما امکانات بیشتری خواهد داشت.  

ویژگی هایی مانند وای فای، برنامه ردیاب تناسب اندام و تنوع زیادی از نرم افزارهای انگیزشی نیز می توانند مفید باشند. به خاطر داشته باشید که هر چه ویژگی های بیشتری را انتخاب کنید، پول بیشتری باید خرج کنید. با این حال، اگرباعث می شود برای ورزش کردن مشتاق باشید و از تمرین خود لذت ببرید، ارزشش را دارد.

سخن آخر

خرید اسکی فضایی خانگی تصمیم آسانی نیست.  با این حال، اگر فکر می کنید که اضافه کردن یکی از آن ها به باشگاه خانگی تان انگیزه شما را حفظ می کند و می توانید یکی از آن ها را با بودجه ای که دارید پیدا کنید، می تواند یک دارایی عالی باشد که تناسب اندام و سلامت شما را حفظ می کند.

فروشگاه هایپرجیم

نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 

تماس با کارشناسان : عبدالحسینی  09122648409 حاجیلویی  09122108002

آدرس نمایشگاه و دفتر فروش : تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب جنب مترو شادمان نبش کوچه زمانی پلاک 6 ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 280
نمایش همه
علاقه مندی ها ()