یکی از بهترین تجهیزات ورزشی برای حفظ سلامتی و تناسب اندام دوچرخه ثابت باشگاهی است. بسیاری از افراد به دلیل سهولت استفاده از دوچرخه ثابت و قیمت مناسب تمایل به خریدی چنین وسیله ای و ورزش در خانه دارد. این محصول گزینه ای مناسب برای انجام حرکات ورزشی مانند تقویت پا است. اما اگر از این دستگاه به درستی استفاده نکنید، به مرور زمان دچار درد در ناحیه کمر و شانه می شوید. در این مقاله با ما همراه باشید که نحوه تنظیم صحیح این محصول را یاد بگیرید.

نحوه استفاده صحیح از دوچرخه ثابت باشگاهی چگونه است؟

مسئله مهمی که باید مورد توجه ورزشکاران قرار گیرد، شیوه تنظیم دوچرخه ثابت متناسب با وزن فرد است. همچنین این فرد چه هدفی از ورزش کردن خود دارد و به چه وزنی می خواهد برسد. در این دستگاه ورزشی سه اجزای اصلی به نام های صندلی، فرمان و رکاب وجود دارند که باید به درستی تنظیم شوند. این اقدامات به جلوگیری از ناراحتی در قسمت های مختلف بدن در حین ورزش کمک می کنند.

برخی از مدل های دوچرخه ثابت به نمایشگرهایی مجهز هستند که اطلاعاتی مانند کالری، سرعت، زمان، ضربان قلب و بسیاری موارد دیگر را نشان می دهند. تنظیم دوچرخه ثابت باشگاهی در این مدل های دیجیتال به وسیله این صفحات نمایش صورت می گیرد. توجه داشته باشید که مهمترین تنظیمات به سطح مقاومت مربوط است. این قابلیت در 8 درجه متفاوت ارائه می شود که هر سطح را بنا بر وزن و نوع هدف خود انتخاب کنید. 

برای تهیه دوچرخه ثابتی با قابلیت های منحصربه فرد آن را از فروشگاهی معتبر مانند هایپرجیم خریداری کنید. این مراکز علاوه بر ارائه محصولاتی با کیفیت نحوه صحیح تنظیم و استفاده از مدل های مختلف دوچرخه ثابت را به شما عرضه می دارند.

تنظیم صندلی دوچرخه ثابت باشگاهی

تنظیم ارتفاع صندلی یا زین دوچرخه ثابت باید بر اساس قد و طول پای فرد صورت گیرد. این امر موجب می شود که به زانوهای شما صدمه ای نرسد. برای این منظور پیش از نشستن روی صندلی دوچرخه وضعیت آن را با ارتفاع باسن خود تنظیم کنید.

برای اینکار کنار دوچرخه ثابت خود بایستید، در این صورت باید استخوان لگن و زین در یک سطح قرار بگیرند. سپس روی صندلی دستگاه بنشینید. در این حالت اگر هنگامی که پای خود را روی پدال می گذارید، زانو باید خمیدگی کمی داشته باشد. این امر به معنی این است که ارتفاع صندلی دوچرخه ثابت به خوبی تنظیم شده است.

تنظیم فاصله بین صندلی و فرمان نیز مهم است. این فاصله باید به اندازه آرنج ورزشکار در نظر گرفته شود. برای این منظور انگشتان خود را روی فرمان بگذارید. سپس صندلی را طوری تنظیم کنید که به آرنج های شما نزدیک شود. لازم به ذکر است که برخی از دوچرخه های ثابت قابلیت تنظیم صندلی به صورت افقی را ندارند.

فاصله افقی فرمان دستگاه نیز بر اساس قد و فیزیک بدنی شخص نسبت به صندلی تنظیم می شود. برای مثال اگر فاصله فرمان تا صندلی برای فرد قد بلند کم باشد، موقعیت بدنی شخص در زمان ورزش بدن مناسب نیست. این معضل آسیب های زیادی را به کمر، گردن و پا وارد می سازد. همچنین در صورتی که فاصله فرمان تا صندلی زیاد و فرد قد کوتاه باشد، باز هم شرایط ناراحت کننده ای به وجود می آید.

تنظیم فرمان دوچرخه ثابت

برخی از مدل های دوچرخه ثابت باشگاهی قابلیت تنظیم فرمان دارند. اگر ارتفاع فرمان دوچرخه ثابت بیش از حد پایین قرار گیرد، عضلات میانی مخصوصا شکم را به تحرک وامی دارد. اما این موقعیت برای همیشه خوب نیست. زیرا در این حالت شما مجبور هستید که به مقدار زیادی به سمت جلو خم شوید. در این صورت فشار نامناسبی به ران ها و پایین کمر فرد وارد می آید که در طولانی مدت مشکلاتی را برای فرد به وجود می آورد.

توصیه کارشناسان این است که فرمان دوچرخه ثابت را نسبت به زین دوچرخه اندکی بالاتر قرار دهید. این مسئله کمک می کند که شما بهترین وضعیت نشستن را داشته باشید. این شیوه نشستن به ویژه برای خانم های باردار و افرادی با وزن بیشتر بسیار مناسب است. خرید دوچرخه ثابت را در برند های معتبر انجام دهید. 

تنظیم رکاب دوچرخه ثابت

برای تنظیم رکاب دوچرخه ثابت باشگاهی در ابتدا روی صندلی آن بنشینید. سپس رکاب را در موقعیت ساعت 3 قرار دهید. در این حالت در هنگام قرار دادن پاها روی هر یک از پدال ها زانوهای شما باید در زاویه 25 یا 30 درجه جایگیری شوند. این شرایط بهترین موقعیت برای انجام فعالیت های ورزشی بهینه است.

اگر زاویه زانوها از مقدار مطرح شده کمتر یا بیشتر است، باید ارتفاع صندلی را برای دستیابی به هدف مجدد تنظیم کنید. برای ارزیابی عملکرد صحیح و تنظیم درست مقداری رکاب بزنید. اگر در حین رکاب زدن احساس کشیدگی در پاهای خود داشتید، صندلی را مقداری عقب تر بگذارید.

خم شدن رو به جلو در حین تمرین راحتی شما را کاهش می دهد. اما این امر به شما کمک می کند که قدرت بیشتری در رکاب زدن داشته باشید و بر شدت تمرینات خود بیفزایید. در نهایت این نوع نشستن در چربی سوزی بیشتر شما موثر است.

فروشگاه هایپرجیم

نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 

تماس با کارشناسان : عبدالحسینی  09122648409 حاجیلویی  09122108002

آدرس نمایشگاه و دفتر فروش : تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب جنب مترو شادمان نبش کوچه زمانی پلاک 6 ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 270
نمایش همه
علاقه مندی ها ()