بسیاری از افرادهستند که برای از کمبود وزن خود رنج میبرند و دوست دارند در کنار ورزش و تناسب اندام خود کمی هم وزن بگیرند و به اصطاح چاق شوند. استفاده از یکسری مواد غذایی قبل و بعد از انجام تمرینات ورزشی مثل  دوچرخه ثابت باعث میشود وزن شما بیشتر شود. زیرا مواد غذایی بعد از ورزش به سرعت جذب بدن میشوند.

 در این مقاله قصد داریم تا با معرفی یکسری از مواد غذایی که به افزایش وزن شما بعد از انجام تمرین با لوازم فروشگاه هایپرجیم کمک می کند همراه شما باشیم.

داشتن برنامه ترکیبی مناسب و تغذیه در استفاده از دوچرخه ثابت و اپتیکال

بی شک همه ما نقش ورزش در چربی سوزی و لاغری را می دانیم. بنابر تحقیقات انجام شده زمانی که ما بخواهیم چربی سوزی داشته باشیم باید کالری بیشتری بسوزانیم که برای این کار باید شدت و مدت ورزش را بیشتر کرد.

شاید این مسئله برای شما سخت باشد. هنگامی که فرد به ماکزیمم ضربان قلب خود می رسد دیگر انرژی برای ادامه ورزش ندارد و نمیتواند تایم خود را طولانی تر کند. الگوی مناسبی برلی این کار وجود دارد.

هنگامی که شما مثلا روزی نیم ساعت از دوچرخه ثابت استفاده می کنید،سعی کنید همان نیم ساعت دویدن خود را با سرعت بیشتری انجام دهید و برخی از روزها طولانی تر و کندتر انجام دهید و رفته رفته تا یک ساعت پیش بروید. ما در ابتدا سعی داریم ورزش کردن مناسب را توضیح دهیم و بعد در مورد نکات تغذیه ای در زمان افزایش وزن با دوچرخه ثابت صحبت کنیم.

افزایش وزن با دوچرخه ثابت

فواصل زمانی در ورزش کردن یکی ازبهترین راه ها برای چربی سوزی است. تحقیقات نشان داده است که کسانی که 5 دقیقه با سرعت بالاورزش می کنند سپس 10 دقیقه با سرعت کم وزش می کنند، در پایان روز چربی سوزی آنها بیشتر از افرادی هست که همین تایم را با سرعت یکنواخت ورزش کرده اند.

در انتخاب شیب مناسب خود باید دقت کنید به حدی نباشد که دچار آسیب شوید. این گفته درست است که هر چقدر شیب بیشتر باشد کالری سوزی نیز بیشتر است. استفاده از شیب نیز همانند سرعت باید در فواصل زمانی منظم باشد.

گاهی برایتان پیش آمده است که چند ساعت پیاده روی کرده باشید ولی در نظرتان برایتان به اندازه یک الی دوساعت بوده است. همیلتون که یک فیزیولوژیست ورزشی است نیز می گوید: سعی کنید به طور پیوسته و به مرور زمان تایم خود را طولانی تر کنید.

برای اینکه بتوانید بیشترین استفاده را از دوچرخه ثابت خود داشته باشید بهتر است فقط روبه جلو حرکت نکنید. حرکت به سمت عقب موجب تقویت عضلات پای شما می شود و نیز برای تست تعادل شما نیز کاربرد دارد.اینگونه حرکات تعداد بیشتری ازاعضا را درگیر می کند ودر نتیجه کالری سوزی بیشتر می شود.

رعایت نکات تغذیه ای در استفاده از دوچرخه ثابت

نکته بسیار حائز اهمیت است که شما عد از 13 تا 15 دقیقه بعد از ورزش بتوانید انرژی که مصرف کردهاید را جبران این کنید، پس مهم است که بعد از کار با دوچرخه ثابت و اپتیکال بدانید چه موادی مصرف کنید که باعث افزایش وزن شما شود.

یکی دیگر از مواردی که در استفاده از این وسیله  اهمیت دارد این است که در کنار شیوه درست ورزش با این دستگاه باید نکات مربوط به تغذیه را رعایت کنیم. در هنگام کار با اپتیکال نباید سنگین و سیر یا گرسنه باشید، پس لازم است که قبل از ورزش به میزان کافی کربوهیدرات نیز دریافت کرده باشید که حس چابکی را نیز در شما تقویت کند.

خوردن فیبر قبل از ورزش  بسیار ضروری است زیرا فیبرها در هنگام ورزش جذب بدن میشوند و انرژی لازم را برای فعالیت بدنی فراهم می کنند. خوردن میوه های تازه 2 ساعت قبل از کار با دوچرخه ثابت خالی از لطف نیست. خوردن مواد غذایی حاوی کلاژن نیز بعد از ورزش بسیار مفید است زیرا کلاژن در سلامت پوست، استخوان، غضروف و تاندول ها بسیار موثر است. میوه جات و سیزیجات سبز رنگ حاوی ویتامین سی هستند.

متخصصان تغذیه معتقدند کسانی که از دوچرخه ثابت برای افزایش وزن استفاده میکنند، بهتر است تا یک ساعت بعد از انجام تمرین ها از مواد غذایی قندی، نشاسته و چربی مصرف کنند چون این مواد به سرعت بعد از انجام ورزش جذب بدن میشوند و بهتر است از از مواد پروتئینی استفاده کنند.

پروتئین بهترین ماده غذایی برای بازسازی سلول ها، حفظ بافت و سیستم بدن است، اما باید بدانید که پروتئین را بدون چربی مصرف کنید. برای نمونه از شیر کم چرب، سویا و گوشت قرمز بدون چربی در سبد غذایی خود استفاده کنید.

در هنگام استفاده از دوچرخه ثابت باید به صورت منظم آب بنوشید چون دمای بدن بالا رفته و تعریق بدن بالا می رود. بنابراین با هیدراته کردن بدن الکترولیتها را در حالت متعادل نگه دارید. سعی کنید در هنگام ورزش به صورت منظم و مناسب نفس بکشید تا اکسیژن به صورت کافی به سلول ها برسد و از تجمع اسید لاکتیک خود داری شود، زیرا اسید لاکتیک سبب درد، کوفتگی و اسپاسم عضلانی میشود. 

بدن در طول ورزش از گلیگوژن مصرف می کند و میزان مصرف گلیگوژن در ورزشهای استقامتی مثل دوچرخه ثابت بسیار بیشتر است، پسبه منظور جلوگیری از کاهش وزن لازم است این میزان جبران شود.

مواد غذایی از جمله پروتئین ها، کربوهیدرات و چربیهای سالم برای انجام ورزش های آتی و نیز ترمیم و بازسازی سلولها، جلوگیری از خستگی و تامین سطوح انرژی لازم است.

برای اینکه بلافاصله بعد از انجام تمرینات ورزشی وزنتان افزایش پیدا کند، لازم است از مواد غذایی که سریع هضم می شوند استفاده کنید که بوسیله آن بتوانید هم مواد مغذی و هم ریزمغذی ها را دریافت کنید. در این میان خوردن کربوهیدرات ها و پروتئین ها بسیار ضروری است و در مواد غذایی مثل سیب زمینی، برنج، نشاسته، ماکارونی، غلات، نان ها، میوه، شیر، تخم مرغ، کره بادام زمینی، گوشت قرمز وجود دارد. فروش دوچرخه ثابت باشگاهی با توجه به مدل آن با قیمت های مختلف انجام می گیرد. 

همچنین استفاده از چربی های سالم مثل روغن نارگیل، تخم کتان، کره بادام زمینی، آووکادو و آجیل ها خالی از لطف نیست. باید بدانید افزایش وزن شما ارتباط مستقیمی با میزان کالری دریافتی دارد پس باید به میزان دریافتی خود قبل و بعد از ورزش و دوچرخه ثابت اهمیت بدهید. در ادامه به یکسری از این مواد غذایی پرکالری اشاره می کنیم.

اسموتی، سیب زمینی، نشاسته

اسموتی پروتئین خانگی است که مواد مغذی فراوان دارد و به افزایش وزن ما کمک می کند. اسموتی دارای پروتئین فراوان است و با کالری بالایش برای بعد از ورزش بسیار مناسب است. اسموتی ها انواع مختلفی دارند و برای هر ذائقه ای مناسب است. سیب زمینی و نشاسته نیز کالری بالایی دارند و در افزایش وزن موثرند.

کلام آخر

بسیاری از افراد دوست ندارند با ورزش کردن لاغر شوند پس لازم است قبل و بعد از دوچرخه ثابت و اپتیکال از مواد غذایی که کالری بالایی دارند برای افزایش وزن استفاده کنید.

فروشگاه هایپرجیم

نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 

تماس با کارشناسان : عبدالحسینی  09122648409 حاجیلویی  09122108002

آدرس نمایشگاه و دفتر فروش : تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب جنب مترو شادمان نبش کوچه زمانی پلاک 6 ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 273
نمایش همه
علاقه مندی ها ()