این مقاله به موضوع تردمیل باشگاهی پرداخته است. به عبارت بهتر محتوای مقاله به ویژگی هایی از این دستگاه تردمیل باشگاهی اشاره خواهد کرد که تفاوت آن را با دیگر انواع تردمیل مشخص خواهد کرد.

عرضه دستگاه های تردمیل در دو نوع باشگاهی و خانگی است. به احتمال بسیار بالا بعد از شنیدن این جمله ذهن اکثر افراد درگیر این سوال خواهد شد که تفاوت این دو در چیست و در واقع چه ویژگی هایی آنها را از یکدیگر متمایز می کنند.

این مقاله سعی دارد به تعدادی از این تفاوت ها اشاره کند و ضمن دسته بندی، آنها را با جزئیات تشریح کند. زیرا کاربرد این دو دستگاه یکسان است و هر دو برای برای اهداف ورزش کردن و تناسب اندام استفاده می شوند.

انواع دستگاه های تردمیل

دستگاه های تردمیل بر اساس مکان مورد استفاده، چگونگی کارکرد، ابعاد تسمه، وزن و غیره تقسیم بندی می شوند. اما طبقه بندی آنها به طور کلی به دو دسته زیر است:

انواع تردمیل بر اساس کارکرد

دستی: این نوع از دستگاه های تردمیل موتور ندارند و به حرکت در آمدن آنها توسط کاربر انجام می شود.

موتوری: این دستگاه های تردمیل موتور دارند و با فشردن یک دکمه، امکان اجرای سرعت، تنظیمات، شیب و سایر برنامه ها در آنها وجود دارد. کارکرد این دستگاه ها به وسیله برق است.

انواع تردمیل بر اساس مکان مورد استفاده

خانگی: طراحی این دستگاه ها برای خانه بوده است؛ ابعاد کوچک تری دارند و قدرت موتور آنها پایین تر است. نوع موتور آنها DC است.

باشگاهی: این تردمیل ها مناسب برای استفاده کردن در باشگاه هستند؛ ابعاد بزرگ تری دارند دارای موتور قدرت مندتری هستند. نوع موتور آنها AC است.

آبی: این گونه از دستگاه های تردمیل برای استفاده کردن در داخل آب مناسب هستند و در استخرها مورد استفاده قرار می گیرند. در واقع این دستگاه ها مانند یک تردمیل دستی هستند که فاقد موتور است.

 

تفاوت دستگاه ورزشی تردمیل باشگاهی با دیگر انواع تردمیل

امکانات ارائه شده به وسیله این دستگاه های تردمیل برای کاربر به مراتب بیشتر از امکانات و قابلیت های تردمیل خانگی است. تمامی امکانات ارائه شده به وسیله تردمیل خانگی برای محیط خانه مناسب است و در سطحی معمولی می تواند نیازهای افراد را پاسخگو باشد.

در ادامه به برخی از تفاوت های این دستگاه های تردمیل با دستگاه تردمیل خانگی پرداخته خواهد شد:

کاربرد تردمیل

پی بردن به تفاوت هر کدام از این دستگاه های تردمیل با توجه به نام آنها نیز امکان پذیر است. تردمیل خانگی در منزل مورد استفاده قرار می گیرد و مناسب برای ورزش های کم حجم است. در حالی که دستگاه تردمیل باشگاهی مناسب برای ورزش های حرفه ای معمول در باشگاه است.

قدرت موتور تردمیل

میزان قدرت موتور دستگاه های تردمیل را می توان به عنوان تفاوت دیگر بین این دو دستگاه تردمیل مطرح کرد. تردمیل خانگی برای حجم کم، قدرت موتور دستگاه تردمیل خانگی نسبت به تردمیل باشگاهی کمتر است. در واقع تردمیل های باشگاهی از قدرت موتور بالاتری برخوردار است چرا که باید دوام و کارایی مورد نیاز را برای فعالیت در باشگاه ورزشی داشته باشد.

تحمل وزن تردمیل

مقدار تحمل وزن یکی دیگر از تفاوت های دستگاه تردمیل خانگی و باشگاهی است. افراد در دستگاه تردمیل خانگی از میزان وزن خود آگاهی دارند و به طور معمول، تردمیلی با تحمل وزن کمتر انتخاب می کنند. در حالی که به دلیل مراجعه افراد گوناگون به باشگاه ها و تنوع وزن هر کدام از آنها، نوع باشگاهی این دستگاه ها باید تحمل وزن بیشتری را داشته باشند.

تفاوت موتور

جریان برق متناوب در تردمیل های باشگاهی مورد استفاده قرار می گیرد. جریان برق متناوب را می توان یک جریان الکتریکی دانست که تغییر اندازه جریان به صورت چرخه ای رخ می دهد. اما جریان برق مستقیم به گونه ای است که میزان جریان برق در آن همواره ثابت است و تغییر نمی کند. برقی که به شرکت های تجاری و منازل مسکونی تحویل داده می شود به صورت متناوبی و همان برق شهری یعنی فاز و نول است؛ AC  نامی است که به آن داده می شود.

جریان مستقیم، ساده ترین نوع جریان الکتریکی است که به صورت اختصاری آن را DC می نامند. جریان برق مورد استفاده در تردمیل های خانگی، جریان برق مستقیم است.

دستگاه های تردمیل که کارکرد موتور آنها با برق AC است نسبت به جریان برق بازدهی بیشتری دارند. استفاده از این تردمیل ها می تواند بدون وقفه باشد. به همین دلیل است که این مدل تردمیل ها برای استفاده در باشگاه مناسب است و قیمت بیشتری نیز دارند. ولی ایجاد سر و صدای بیشتری در مقایسه با نوع DC دارند.

تردمیل هایی که کارکرد موتور آنها با برق مستقیم یا همان DC است قیمت کمتری دارند؛ اما سیستم کنترل برق الکترونیکی و ساده تری دارند. بازدهی کمتری در این نوع موتورها وجود دارد اما کم صدا هستند. این دستگاه ها برای افزایش طول عمر باید بعد از یک ساعت استفاده خاموش شوند؛ دلیل استفاده از آنها در منازل نیز همین است.

در دستگاه های تردمیل خانگی به علت عدم استفاده طولانی مدت، موتورهای DC مورد استفاده قرار می گیرند. در دستگاه های تردمیل باشگاهی، موتورهای AC مورد استفاده قرار می گیرند؛ دلیل این است که از این دستگاه ها به صورت طولانی مدت جهت دویدن افراد ورزش کار استفاده می شود و این دستگاه ها مدت زمان زیادی روشن هستند.

آنچه که بهتر است در پایان بدانید

این مقاله به تفاوت دستگاه های تردمیل باشگاهی با دیگر انواع تردمیل پرداخته است و این تفاوت را از جنبه های مختلف مورد بررسی قرار داده است.

نخستین تفاوت که آشکارترین آنها نیز هست تفاوت بین محل استفاده شدن این دستگاه ها است. دستگاه تردمیل خانگی در منازل استفاده می شوند؛ این در حالی است که تردمیل باشگاهی با برخورداری از ویژگی های منحصر به فرد، قابلیت استفاده در باشگاه را دارند. همچنین افراد حرفه ای که حجم بالایی از تمرینات ورزشی را انجام می دهند می توانند نیازهای خود را با این دستگاه تردمیل برطرف کنند. با توجه به همه این موارد می توان گفت که دستگاه های تردمیل باشگاهی ظرفیت و قابلیت بیشتری نسبت به دیگر انواع تردمیل دارند.

خرید دستگاه تردمیل باشگاهی از هایپرجیم

برای خرید تردمیل باشگاهی می توان به فروشگاه هایپرجیم مراجعه کرد. فعالیت این فروشگاه در زمینه عرضه تجهیزات گوناگون ورزشی مانند تردمیل، دوچرخه ثابت، اسکی فضایی و سایر موارد مشابه است. این مجموعه با قرار دادن مشخصات و ویژگی های انواع تجهیزات ورزشی در اختیار افراد متقاضی به آنها آگاهی می بخشد و آنها را در فرآیند خریداری یک دستگاه ورزشی خوب یاری می کند. 

فروشگاه هایپرجیم

نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 

تماس با کارشناسان : عبدالحسینی  09122648409 حاجیلویی  09122108002

آدرس نمایشگاه و دفتر فروش : تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب جنب مترو شادمان نبش کوچه زمانی پلاک 6 ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 345
نمایش همه
علاقه مندی ها ()