تردمیل ها به دلیل در دسترس بودن، سهولت استفاده و قیمت مقرون به صرفه، دستگاه ورزشی بسیار محبوبی هستند و به شما این امکان را می دهند که به راحتی در خانه، مقدار زیادی تمرین هوازی داشته باشید.

برای اینکه بیشترین بهره را از ورزش خود ببرید، باید مطمئن شوید که مهم ترین اشتباهات در هنگام  خرید تردمیل را می شناسید که باید از آن ها اجتناب کنید.

در این مقاله همراه با ما باشید تا این اشتباهات را مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم.

فروشگاه هایپرجیم از جمله فروشگاه های معتبر در زمینه تجهیزات ورزشی است که می تواند بسیاری از نیازهای شما در زمینه تجهیزات ورزشی مانند تردمیل و سایر لوازم را با ارائه بهترین کیفیت، برطرف نماید.

از گرم کردن خود صرف نظر نکنید

پیاده روی و دویدن ابتدایی ترین تمرین ها در نظر افراد هستند، بنابراین استفاده سریع از تردمیل و حرکت آن آسان به نظر می رسد.

اما با این وجود شما باید پیش از استفاده از تردمیل، بدن خود را با استفاده ورزش های ابتدایی گرم کنید. زیرا بدن اگر بدون گرم کردن در معرض حرکات شدید قرار گیرد، در معرض اسپاسم عضلانی قرار می گیرد.

درنتیجه پنج تا ده دقیقه وقت گذاشتن برای گرم کردن سبب افزایش ضربان قلب، افزایش جریان خون و شل شدن مفاصل می شود.

چنین امری نه تنها بدن شما را آماده می‎کند که عملکرد بهتری داشته باشد، بلکه به شما کمک می کند از آسیب هایی مانند کشیده شدن عضلات جلوگیری کنید.

نگه داشتن روی تردمیل

اشتباه فوق العاده رایجی که عموم مردم هنگام استفاده از عملکرد شیب روی تردمیل مرتکب می شوند، نگه داشتن خود روی تردمیل است.

فواید پیاده روی یا دویدن روی شیب از سوزاندن کالری بیشتر ناشی می شود زیرا باید وزن بدن خود را به بالای تپه برسانید.

حتی اگر این کار طبیعی به نظر می رسد، آویزان کردن روی تردمیل از وزن بدن شما حمایت می کند و سبب می شود تمرین شما تاثیر کمتری داشته باشد.

همانطور که راه می روید به پایین نگاه کنید

یکی دیگر از اشتباهات رایج این است که هنگام راه رفتن یا دویدن روی تردمیل به پایین نگاه کنید.

چنین حرکتی که اغلب به صورت ناخودآگاه انجام می دهید، به این دلیل است که شاید در ابتدای خرید تردمیل و استفاده از آن، به آن عادت نداشته باشید یا احساس عدم تعادل نیز داشته باشید.

نکته  مهمی که باید بدانید این است که نگاه کردن به پایین اوضاع را بدتر می کند. وضعیت شما را به هم می زند و به گردن و شانه های شما فشار وارد می کند.

این وضعیت بیشتر احساس از دست دادن تعادل در شما را ایجاد می کند و این احتمال را بیشتر می کند که روی تردمیل خود را نگه دارید.

از بازوهای خود استفاده نکنید

نگه داشتن روی تردمیل مشکل دیگری ایجاد می کند: چرخاندن بازوهای خود همانطور که به طور طبیعی در حین راه رفتن یا دویدن انجام می دهید، برای انجام تمرین، خوب و ضروری است.

زیرا با راندن شما به سمت جلو انرژی مصرف شده را کاهش می دهد و در عین حال شما را به نوعی با ریتم دویدن هماهنگ می کند.

چرخش بازو استرس را از پایین تنه شما کاهش می دهد و به چرخش باسن کمک می کند تا پاهای شما راحت تر حرکت کنند.

گام خود را تغییر دهید

یکی دیگر از اشتباهات مهمی که هنگام استفاده از تردمیل باید از آن اجتناب کرد، تغییر گام است.

برخی از افراد تمایل دارند بیشتر به قسمت جلوی تردمیل راه بروند و خود را مجبور می کنند که گام های خود را کوچک تر بردارند تا از زمین خوردن روی تردمیل جلوگیری کنند.

برخی دیگر تمایل دارند بیش از حد گام بردارند و هر قدم با تردمیل نزدیک به انتهای آن برخورد می کند، بنابراین سعی می کنند سریع تر از سرعت عادی خود راه بروند.

چنین امری نیز می تواند به شکل بد راه رفتن منجر شود و تمرین ورزشی شما را ناکارآمد کند و باعث بروز درد در بدن شما می شود.

پوشیدن کفش های نامناسب برای ورزش

برخی از اشتباهات به خود تردمیل مربوط نمی شود. کفش های مخصوص دویدن برای ورزش کردن روی تردمیل، ضروری هستند.

زیرا مقاومت زیادی برای پاهای شما ایجاد می کنند. زیرا کفش مناسب پنجه و انگشتان پا را محکم نگه می دارند و خطر آسیب رسیدن به آن ها را کاهش می دهد.

کفش مناسب به شما کمک می کند از درد لگن و زانو یا التهاب تاندون آشیل جلوگیری کنید.

همچنین زمانی که کفش های دویدن شما درد را کاهش می دهند، عملکرد بهتری خواهید داشت و به شما این امکان را می دهد که مسافت بیشتری را طی کنید.

عدم استفاده از ویژگی های تردمیل

برای اینکه تمرین خود را به‎روز نگه دارید و آن را موثرتر کنید، از ویژگی های از پیش برنامه ریزی شده در تردمیل خود استفاده کنید.

تردمیل هایی مانند Spirit Fitness شامل مسیرهای از پیش برنامه ریزی شده ای هستند و مواردی همچون شیب ها و تمرین های اینتروال را در اختیار فرد قرار می دهند که بیشترین میزان بهره را فرد از تمرین خود ببرد.

علاوه بر این، با استفاده از مسیرهای مختلف، فعالیت های متنوعی برای عضلات ایجاد می کنند و فرد را به طور موثر درگیر با برنامه ورزشی می کنند.

روال خود را تغییر نمی دهید

تغییر روال خود فقط تمرین موثرتری را به شما نمی دهد. وقتی برنامه ورزشی روتین خود را تغییر نمی دهید، درنتیجه خودتان را به چالش نمی کشید.

ممکن است نتایجی را مشاهده کنید، اما همین تمرین ها می تواند منجر به فرسودگی ذهنی شود، انگیزه شما را کاهش دهد و بارها و بارها از همان کسالت هراس داشته باشید.

وسواس بیش از تایمر

زمانی که از تردمیل یا حتی سایر وسایل ورزشی استفاده می کنید، قرار گرفتن تایمر تمرین شما دقیقاً در جلوی شما می تواند به طرز باورنکردنی حواس تان را پرت کند و تا زمانی که ثانیه ها را معکوس می شمارید، احساس دردناکی را در تمرین ایجاد کنید.

جایگزین خوب این است که هدف مسافتی را برای خود تعیین کنید. چقدر زمان طول می کشد تا شما به آنجا برسید مهم نیست.

شما به جای تعهدی که احساس می کنید باید منتظر بمانید، هدفی را به خود اختصاص می دهید که باید آن را بسازید و طی کنید.

نتیجه گیری

خرید تردمیل از جمله مواردی است که نیازمند بررسی و دانستن نکات بسیار مهمی در خصوص آن است.

زیرا تردمیل از جمله لوازم ورزشی است که با توجه به قیمت بالایی که دارد، انتخاب نامناسب آن می تواند مشکلات بسیار دیگری را نیز به وجود آورد.

از نکات مهم و اشتباهاتی که در هنگام خرید تردمیل باید از آن ها پرهیز کرد، اشتباهاتی است که پس از خرید تردمیل خانگی و در هنگام استفاده از تردمیل به وجود می آید.

نکاتی که در صورت عدم توجه به آن ها، می تواند روند ورزش و فعالیت بدنی را به سمت نامناسبی پیش ببرد و به جای بهبود سلامت بدن منجر به مشکلات دیگری شود.

درنتیجه باید برای استفاده از تردمیل برنامه ورزشی مناسبی داشته باشید و چه در هنگام خرید و پس از آن، با دقت نکات تمرینی و ایمنی را رعایت کنید.

فروشگاه هایپرجیم

نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 

تماس با کارشناسان : عبدالحسینی  09122648409 حاجیلویی  09122108002

آدرس نمایشگاه و دفتر فروش : تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب جنب مترو شادمان نبش کوچه زمانی پلاک 6 ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 354
نمایش همه
علاقه مندی ها ()