نکاتی که باید برای تعمیر تردمیل بدانید

امروزه  تردمیل  به عنوان یک دستگاه ورزشی پرکاربرد هم در خانه و هم در باشگاه مورد استفاده قرار می گیرد. این وسیله جزء ورزش های هوازی به حساب می آید و نقش مهمی در چربی سوزی دارد. این دستگاه نیز ممکن است همانند هر وسیله دیگری دچار خرابی شود به خصوص اگر به صورت مستمر و در مدت زمان های طولانی از آن استفاده کنید و مشترک تمامی اعضایی خانواده باشد یا در باشگاه استفاده شود.

در این مقاله ما سعی داریم تا چند نکته در رابطه با تعمیر این دستگاه بگوییم که در مواردکلیدی کاربرد دارد، پس با ما همراه باشید.

مواردی در مورد تعمیر تردمیل که باید بدانید

تردمیل یکی از و سایل ورزشی پرکاربرد است و لازم است بیش از آنکه به خرج بیفتد یا خرابی آن بیشتر شود با دانستن نکاتی نسبت به تعمیر آن اقدام نماییم. با وجود اینکه تردمیل طیف گسترده ای از مدل ها و ویژگی ها را در بر می گیرد، شاید دانستن این نکات خالی از لطف نباشد.

سرعت نامنظم

ممکن است هنگام کار با دستگاه احساس کنید که سرعت آن تغییر می کند. برای این کار بهتر است به سراغ دفترچه راهنما بروید و با توجه به تنظیمات گفته شده دستگاه را روشن کنید. ابتدا سعی کنید که از آن استفاده نکنید و تسمه آن را نگاه کنید که ببینید به آن ضربه ای خورده است یا خیر. گاهی این مشکل نشان می دهد که دستگاه به یک کمربند جدید نیاز دارد.

اگر در حین کار دستگاه خاموش کرد ممکن است مشکل مربوط به موتور یا مدار دستگاه باشد.

کمربند لغزنده

اگر هنگام استفاده از تردمیل این احساس را دارید، احتمالاً دستگاه شما به یک تعمیر جزئی نیاز دارد. زمانی که شما همچین احساسی دارید باید تسمه را چک کنید و در صورت نیاز آن را تراز و سفت کنید

به صورت معمول این مشکل زمانی پیش می آید که تسمه دستگاه بیش از حد سفت شده باشد و زمانی که آن را می کشید و از مرکز بلند می کنید باید در حدود 2 تا 3 اینچ فاصله داشته باشد وگرنه کمربند خیلی سفت است و این احساس لغزش به این خاطر است.

صفحه نمایشگر

هنگامی که در صفحه نمایشگر دستگاه مشکلی به وجود می آید راه حل آن ساده است و باید طول سیم برق و سیم های قابل مشاهده را بررسی کنید. این را نیز باید بدانید که باطری های فرسوده و سیم های چین دار نیز باید تعویض گردند. برای حل تمامی مشکلات مربوط به صفحه کنسول لازم است کابل برق را 60 ثانیه از برق بکشید و شاید نیاز به تنظیم مجدد قطع کننده مدار باشد.

بوی سوزاندن

هنگامی بوی سوختگی از تردمیل به مشامتان می رسد به صورت فوری دستگاه را خاموش کنید و کابل آن را از برق بکشید زیرا ممکن است آتش سوزی رخ بدهد و نیاز به تعمیر فوری دارد.

بوی سوختگی ممکن است به دلایل مختلفی از جمله اصطکاک بین عرشه و پشت، اتصال کوتاه در سیم کشی، الکترونیک یا موتور رخ دهد.

موتور غیر کار

هنگامی که موتور دستگاه آسیب می بیند، ضعیف کار می کند و به صورت کلی کار نمی کند، تعمیر و تعویض آن ممکن است بسیار پرهزینه باشد و نیاز دارد که افراد حرفه ای و با تجربه آن را بررسی کنند. تردمیل هایی که با سرعت بالای خود شروع به کار می کنند، معمولاً با مشکلاتی در مدارهای خود مواجه می شوند.

تسمه گرم

برای اینکه دستگاه به صورت منظم کار کند لازم است که سلامت کمربند آن را به صورت منظم چک کنید و ممکن است که دستگاه نیاز به تعویض داشته باشد. اصطکاک بیش از اندازه روی تسمه در حال حرکت می تواند سبب بروز مشکل شود و باعث می شود گاهی دستگاه به صورت خود به خودی خاموش کند و کار نکند. بنابراین گاهی نیاز است که برای کم کردن اصطکاک بین پلت فرم و تسمه، آن را روغن کاری کنید. خرید تردمیل خانگی را در نوع مناسب انجام دهید.

گاهی مشکلات ناگهانی در استفاده از دستگاه برای افراد پیش می آید، اما افراد می توانند با رعایت کردن نکات گفته شده مشکل را حل کنند. البته یادگیری نحوه تعمیر تردمیل به این راحتی نیست و حل مشکل همیشه ساده نیست. گاهی قطعات و لوازم دستگاه نیاز به تعمیر و تعویض دارند، اما در کل باید بدانید که دستگاه را چگونه تعمیر کنید که به خود و به دستگاه آسیب نزنید. عیب یابی نقطه ای به وسیله خودتان یا تکنسین ماهر خالی از لطف نیست.

برای تنظیم مجدد و به راه اندازی دستگاه بهتر است به دفترچه راهنمای دستگاه مراجعه کنید چون مدل های این دستگاه بسیار زیاد است و با توجه به ویژگی های آن باید عمل کنید. در خصوص روان کننده ها نیز باید گفت که باید نوع آن متناسب با دستگاه شما باشد و هر روان کننده ای مناسب هر دستگاهی نیست و بهتر است از جایی که تردمیل را خریداری می کنید یا به صورت مستقیم از سازنده آن بگیرید. کلید ایمنی نیز بسیار مهم است که باید آن را مستقیماً از سازنده بگیرید یا از لوازم ورزشی تهیه کنید.

کلام آخر

تردمیل به عنوان وسیله ورزشی محبوب و پرکاربرد مورد استفاده قرار می گیرد و بهتر است که شما نکاتی را در خصوص تعمیر آن بدانید. در این مقاله ما یک سری از نکات در خصوص تعمیر مشکلات رایج این دستگاه یادآوری کردیم به امید اینکه با به کار بستن آن از پیشروی خرابی دستگاه جلوگیری کنید.

 

فروشگاه هایپرجیم

نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 

تماس با کارشناسان : عبدالحسینی  09122648409 حاجیلویی  09122108002

آدرس :  تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب روبروی مترو شادمان ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6- دفتر مرکزی هایپرجیم 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 370
نمایش همه
علاقه مندی ها ()