دستگاه های ورزشی متنوع و بسیار زیادی امروزه در اکثر باشگاه ها یا خانه ها مشاهده خواهید کرد که افراد با توجه به نیاز و علاقه خود از آن ها استفاده می کنند. همانطور که می دانید رسیدگی به روتین ورزشی و داشتن یک تناسب اندام یکی از بحث برانگیزترین مواردی است که افراد زیادی خواهان رسیدن به یک اندام مناسب هستند. اما به نظر شما برای اینکه بتوانید روتین ورزشی خود را دنبال کنید بهتر است از چه دستگاهی استفاده کنید که هم استفاده از آن راحت باشد و هم در کمترین زمان ممکن به اندامی که می خواهید دست پیدا کنید؟ دستگاه  اسکی فضایی خانگی از جمله دستگاه های ورزشی به حساب می آید که امروزه با ورودش به عرصه بازار توجهات افراد زیادی را به خود جلب کرده است و از آنجایی که استفاده از این دستگاه راحت تلقی می شود توانسته فروش خوبی را به نام خود ثبت کند.

اما اگر شما یکی از چندین افرادی هستید که خواهان خرید این دستگاه برای منزل خودتانید، به نظرتان قبل از استفاده از این دستگاه ورزشی باید به چه نکاتی توجه داشته باشید؟ آیا می دانید که هر وسیله ورزشی نکات و ویژگی منحصر به فرد خودش را برای رعایت کردن دارد؟ اگر می خواهید در این باره اطلاعاتی کسب کنید، بهتر است مقاله پیش رو را که هایپر جیم در اختیار شما قرار می دهد را به خوبی مطالعه کنید .

برای استفاده از اسکی فضایی خانگی باید به چه نکاتی توجه کرد؟

قطعا با این موضوع آشناییت دارید که هر یک از دستگاه های ورزشی شکل و فرم خاص خودش برای انجام دادن یک روتین ورزشی را دارد و اگر شما به این موارد توجه نداشته باشید، قطعا پس از پایان روتین ورزشی خود دچار آسیب های جدی می شوید. اگر نگاهی به دستگاه اسکی فضایی خانگی بیندازید، متوجه می شوید که به واسطه این دستگاه شما می توانید فعالیت های کششی برای قسمت های مختلفی از بدن مانند ران، پشت پا، کتف، دست ها، بازوها و حتی باسن خود داشته باشید. از آنجایی که بوسیله این دستگاه اکثر نقاط بدن شما مورد جنب و جوش قرار می گیرد بهتر است بتوانید به درستی این حرکات را انجام داده که دچار آسیب مفصلی نشوید.

در درجه اول قبل از استفاده از هر دستگاه ورزشی باید به این موضوع توجه داشته باشید که بدن خود را گرم کنید. نرمش قبل از شروع روتین ورزشی یکی از اصلی ترین موضوعاتی است که افراد باید آن را انجام دهند اما متاسفانه اکثر افراد از گرم کردن بدن خود چشم پوشی می کنند که این موضوع کاملا اشتباه است! پس سعی کنید بدون گرم کردن بدن خود به هیچ عنوان ورزش خود را شروع نکنید. پس از گرم کردن اگر خواهان استفاده از دستگاه اسکی فضایی خانگی بودید، بهتر است چند نکته و ویژگی را گوشه ذهن خود داشته باشید.

برخی از این دستگاه های اسکی فضایی ممکن است به صورت قدرتی یا برقی باشند. اگر از دستگاه های قدرتی استفاده می کنید باید به این نکته توجه داشته باشید که این دستگاه ها به واسطه نیرو و قدرت بدنی شما به حرکت در می آیند. در نتیجه هنگامی که پای خود را روی جایگاه پدال این دستگاه قرار می دهید این محصول به آرامی شروع به حرکت کردن می کند. برای جلوگیری از آسیب دیدن بهتر است به طور همزمان و به آرامی دسته های طراحی شده روی این محصول را نیز با دست خود بگیرد. انجام دادن این کار سبب برقراری تعادل در بین دست و پاهای شما و همچنین دستگاه می شود. برای شروع کردن فعالیت ورزشی خود باید به آرامی و با یک سرعت ملایم شروع به تکان دادن پاها و دست های خود کنید. پس از انجام دادن این روش متوجه حرکت و شتاب گرفتن این دستگاه خواهید شد.

چه نکات ویژ ه ای را باید برای استفاده از این دستگاه در نظر بگیرید؟

علاوه بر مواردی که در بالا به آن اشاره کردیم، بهتر است به چند نمونه از نکات نیز توجه داشته باشید. به عنوان مثال سعی کنید در هنگام استفاده از اسکی فضایی خانگی به هیچ عنوان زانوهای خود را قفل نکنید. بهتر است در هنگام پدال زدن زانوهایتان را کمی نیمه قفل و خم شده نگه دارید. این روش از ساییدن و تحلیل مفصل  زانوهای شما جلوگیری می کند و علاوه بر این موضوع سبب تقویت عضلات و استحکامی در ناحیه پا شما می شود .

اگر می خواهید بوسیله این دستگاه ماهیچه  و عضلات خود را تقویت کنید، بهتر است از یک روتین و سرعت یکسانی استفاده نکنید. این موضوع به این معنا است هنگامی که شروع به پدال زدن می کنید سعی کنید پس از ۱۰ دقیقه ورزش سرعت خود را کاهش یا افزایش دهید. این امر به مرور زمان ماهیچه های عضلانی را برای شما به همراه می آورد.

شما می توانید جهت پدال زدن های خود را تغییر دهید. یکی از ویژگی های مثبت دستگاه ورزشی اسکی فضایی خانگی این است که شما می توانید به دو صورت پدال زدن رو به جلو و پدال زدن رو به عقب از این دستگاه بهره مند شوید. در نتیجه اگر پس از مدتی از پدال زدن رو به جلو خسته شده اید، می توانید جهت پدال زدن و ورزش خود را تغییر دهید . عالی به نظر می رسد اینطور نیست؟

نکته دیگری که باید در نظر بگیرید این است که در هنگام پدال زدن سعی کنید روی انگشتان پا خود فشار وارد نکنید. اگر در هنگام پدال زدن فشار زیادی روی انگشتان خود وارد کنید، به مرور زمان سبب بی حس شدن پا و انگشتان شما می شود و پس از انجام دادن روتین ورزشی خود ممکن است تعادلتان را از دست بدهید. اما اگر در هنگام ورزش فشار خود را روی پاشنه پا قرار دهید، ماهیچه های شما عضلانی تر خواهد شد.

سعی کنید در هنگام استفاده از اسکی فضایی خانگی قوز نکنید و در طول این ورزش صاف و استوار بایستید! قوز کردن نه تنها سبب سختی شما برای انجام دادن روتین ورزشی روی این دستگاه می شود، بلکه سبب سفت شدن کتف و فرم گرفتن این قسمت از بدن شما می شود. اگر این وسیله تنها دستگاه ورزشی شما در خانه به حساب می آید، سعی کنید پس از چند روز روتین ورزشی خود را تغییر دهید. زیرا استفاده مداوم از یک روتین ورزشی نه تنها سبب افزایش قوا جسمی شما نمی شود، بلکه سبب ایجاد یک وضعیت ثابت در شما نیز می شود. شما می توانید با تغییر دادن شیب، سرعت و مدت زمان ورزش خود از عمکلرد مثبتی که شاهد آن خواهید بود لذت ببرید!

کلام آخر

دستگاه اسکی فضایی خانگی یک از محبوب ترین دستگاه های ورزشی به حساب می آید که در باشگاه ها یا در خانه می توانید از آن بهره مند شوید. اگر به داشتن یک روتین ورزشی مناسب علاقه دارید، بهتر است قبل از استفاده یا  خرید اسکی فضایی در مورد روش و طریقه استفاده از این محصولات نیز اطلاعات کافی داشته باشید. نکاتی که در بالا برای شما در مورد این سری از دستگاه های ورزشی داده شد می تواند کمک شایانی به شما در استفاده از این محصول کند. پس سعی کنید به این موارد توجه ویژه داشته باشید که با آسیب های جبران ناپذیری مواجه نشوید.

فروشگاه هایپرجیم

نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 

تماس با کارشناسان : عبدالحسینی  09122648409 حاجیلویی  09122108002

آدرس نمایشگاه و دفتر فروش : تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب جنب مترو شادمان نبش کوچه زمانی پلاک 6 ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 261
نمایش همه
علاقه مندی ها ()