یکی از رایج ترین دستگاه‌های ورزشی که امروزه از آن استفاده می‌شود، اسکی فضایی یا الپتیکال است. از  اسکی فضایی  هم در محیط خانه و هم در محیط باشگاه استفاده می‌شود. این دستگاه هوازی رقیب سرسختی برای تردمیل به شمار می‌آید و درصورت استفاده مستمر از آن، باعث افزایش متابولیسم می‌شود و این امر در نهایت منجر به لاغری خواهد شد.

البته نمی‌توان چربی سوزی و لاغری را جزو تنها فواید اسکی فضایی به حساب آورد، بلکه فواید دیگری هم دارد. به فرض مثال، بهبود فعالیت قلبی عروقی و تقویت استخوان‌ها از جمله دیگر فواید اسکی فضایی به شمار می‌روند.

دستگاه اسکی فضایی دارای دو دسته ثابت و دو دسته متحرک است که فرد با گرفتن دسته های متحرک و پدال زدن، به جلو و عقب حرکت می‌کند.

با کمک این دستگاه می‌توان راه رفتن، دویدن و بالا رفتن از پله ها را شبیه سازی کرد و به افزایش متابولیسم بدن، بهبود فعالیت قلبی عروقی، تقویت استخوان ها، چربی سوزی و لاغری کمک کرد.

اسکی فضایی یا الپتیکال دارای این خاصیت است که فرد ورزشکار با تنظیم شیب و افزایش مقاومت پدال‌ها، فشار بیشتری به خود آورد. در نتیجه این فشار وارد شده، عضلات بیشتری درگیر شده و سوخت و ساز بالا می‌رود.

  در ادامه هایپرجیم چندین راهکار به منظور افزایش متابولیسم با اسکی فضایی پیشنهاد کرده است که مطالعه آن‌ها به شما پیشنهاد می‌شود.

افزایش شیب و مقاومت دستگاه= افزایش متابولیسم بدن با اسکی فضایی

یکی از امکانات دستگاه اسکی فضایی، افزودن شیب یا مقاومت این دستگاه است. با افزودن شیب و مقاومت، درگیری عضلات شما بیشتر شده و همین امر باعث افزایش متابولیسم می شود.

تذکر آنچه در این قسمت ضروری و مهم به نظر می‌رسد، رعایت حد اعتدال در افزودن شیب و مقاومت است.

اگر بیش از حد توان خود، به مقاومت دستگاه بیافزایید، ممکن است ماهیچه ها و تاندون ها را دچار گرفتگی یا در موارد شدیدتر دچار پارگی کنید. لذا، توصیه می‌شود با مشورت با مربی خود به سختی و مقاومت دستگاه بیافزایید.

تغییرجهت حرکت، به افزایش متابولیسم بدن با الپتیکال، کمک می کند

یکی از راهکارهایی که ورزشکاران حرفه ای به منظور افزایش متابولیسم بدن با اسکی فضایی، پیشنهاد می‌کنند، تغییر جهت حرکت در حین ورزش کردن است.

برای افزایش متابولیسم و سوخت و ساز بدن، می‌توان هر از چندگاهی به سمت معکوس و خلاف جهت حرکت کنید و به صورت متناوب سرعت خود را افزایش و کاهش دهید. همچنین می‌توانید در حین حرکت، طول قدم های خود را تغییر دهید و از این طریق به تمرین خود تنوع دهید.

تغییر سرعت منجر به افزایش سوخت و ساز می‌شود

تحقیقات نشان می‌دهد، تمرینات ورزشی تناوبی با شدت بالا که به اختصار به آن HIIT  می‌گویند، نسبت به سایر تمرینات، کالری بیشتری می‌سوزاند. منظور از تمرینات ورزشی تناوبی با شدت بالا، تمریناتی هستند که فرد طی یک دوره کوتاه، فعالیت بدنی شدید دارد و بعد از آن استراحت ملایمی در پیش است.

 اجرای این تمرین با اسکی فضایی، منجر به افزایش سوخت و ساز می‌شود و گردش خون در این تمرینات افزایش می یابد. نکته قابل توجه آن است که اجرای HIIT  به وسیله اسکی فضایی نه تنها باعث افزایش مصرف اکسیژن در حین تمرین می شود، بلکه برای مدت کوتاهی پس از ورزش بدن شما ممکن است کالری بیشتری بسوزاند.  

.با افزایش ضربان قلب خود، به چربی سوزی توسط اسکی فضایی کمک کنید

ضربان قلب شما حین ورزش، نشانگر خوبی برای شدت کالری سوزی بدن است. هرچه سخت تر و سریع تر ورزش کنید، ضربان قلب شما افزایش یافته و این بدان معنا است که بدنتان کالری بیشتری می‌سوزاند.

طبق تحقیقاتی که اخیرا انجام شده است، ضربان قلب شما حین چربی سوزی، حدود ۷۰ درصد حداکثر ضربان قلب شماست.

شما می‌توانید حداکثر ضربان قلب خود را با کم کردن سن تان از عدد ۲۲۰ محاسبه کنید. به فرض مثال، حداکثر ضربان قلب فردی که ۳۵ سال سن دارد، ۱۸۵ است. همچنین ضربان قلب این فرد حین چربی سوزی ۱۳۰ ضربه در دقیقه، خواهد بود.

با توجه به موارد مذکور، یکی از راه افزایش متابولیسم بدن با الپتیکال، افزایش ضربان قلب است که این امر با تمرینات سرعتی به دست می‌آید.

از برنامه نوشته شده، پیروی کنید.

داشتن یک برنامه منظم، به مسیر شما در روند لاغری کمک شایانی می‌کند. چنانچه زیر نظر مربی ورزش هستید، از او بخواهید یک برنامه منسجم و منظم برای شما تدوین کند. این امر باعث می شود اهداف‌تان روشن‌تر باشد و هر از چندگاهی خود را در مسیر کاهش وزن، ارزیابی کنید.

وزن خود را به پایین تنه منتقل کنید

عضلات شما حین تمرین و ورزش کالری می‌سوزانند. توصیه می‌شود که هر از چندگاهی دستان خود را از روی دسته متحرک بردارید و دسته ثابت را بگیرید. این کار باعث می شود وزن شما به پایین تنه منتقل شود و پاهای شما سخت تر کار کند. در این حالت، فشار بر روی پاها متمرکز است و تمام عضلات پا در این حالت درگیر می‌شوند.

با افزودن شیب و مقاومت و متمرکز کردن فشار بر روی پاها، سرعت سوخت و ساز افزایش می‌یابد و کالری بیشتری سوزانده می‌شود.

بازوهای خود را درگیر کنید

چنانچه قصد چربی سوزی در قسمت فوقانی بدن توسط اسکی فضایی دارید، حین تمرین بازوهای خود را درگیر کنید. برای این کار می‌توانید، از دسته متحرک استفاده کنید و دستان خود را به عقب و جلو به حرکت در آورید. خرید اسکی فضایی خانگی را به صورت اینترنتی از سایت انجام دهید. 

هرچه گروه های عضلانی بیشتری در حین تمرین شرکت داده شوند، متابولیسم بدن توسط اسکی فضایی افزایش می‌یابد.

کلام آخر

اسکی فضایی نه تنها برای لاغری و چربی سوزی مناسب است، بلکه برای افرادی که از دیسک کمر رنج می برند گزینه مناسبی به نظر می‌رسد. همچنین، این دستگاه گزینه بسیار مناسبی برای افرادی که زانو درد دارند، به شمار می‌رود. ورزش با اسکی فضایی منجر به تقویت ماهیچه های دو سر ران و پاها می شود که این خود به تقویت مفاصل زانو کمک شایانی می کند.

آنچه قابل توجه است آن است که افرادی که کمر دردهای شدید دارند یا از زانو دردهای طولانی رنج می‌برند، نباید مقاومت و شیب دستگاه را افزایش دهند.

به طور کلی استفاده از این دستگاه، برای همه رنج های سنی مناسب است و استفاده از صحیح از آن به هیچ اندامی اسیب نزده و به افزایش متابولیسم بدن کمک می‌کند.

 

فروشگاه هایپرجیم

نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 

تماس با کارشناسان : عبدالحسینی  09122648409 حاجیلویی  09122108002

آدرس نمایشگاه و دفتر فروش : تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب جنب مترو شادمان نبش کوچه زمانی پلاک 6 ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 281
نمایش همه
علاقه مندی ها ()