هنگامی که قصد دارید، تردمیل های باشگاهی جدیدی را خریداری کنید یا تردمیل باشگاهی قدیمی خود را به روزرسانی کنید، بهتر است که اطلاعاتی در مورد موتور آن نیز داشته باشید. موتور تردمیل های باشگاهی از مهم ترین اجزای این دستگاه ها هستند که بیشترین وزن را تحمل می کنند. معمولاً موتورها از نظر قابلیت و ظرفیت تفاوت هایی را با هم دارند. در این مقاله همراه ما باشید که اطلاعاتی را در مورد  تردمیل باشگاهی و موتور آنها در اختیار شما قرار دهیم.

قبل از هر چیزی بهتر است که کمی بیشتر در مورد موتور تردمیل های باشگاهی بدانید

شایان ذکر است که موتور تعبیه شده در تردمیل های باشگاهی از نوع  AC است. در این نوع موتور معمولاً از جریان متناوب برق استفاده می شود. اگر بخواهیم کمی بیشتر در مورد این جریان برق توضیح دهیم، باید بدانید که جریان برق متناوب نوعی جریان محسوب می شود که اندازه آن به صورت چرخه ای تغییر می کند.

 تردمیل های باشگاهی که مجهز به موتور AC هستند، نه تنها بازدهی بسیار بالایی دارند، بلکه برای مدت زمان طولانی به راحتی قابل  استفاده هستند. معمولاً قیمت تردمیل باشگاهی به دلیل نوع موتور آن کمی بالاتر است. اما نگفته نماند که موتورهای تعبیه شده در تردمیل های باشگاهی در مقایسه با دیگر موتورها سروصدای بیشتری را تولید می کنند.

در واقع موتورAC   تعبیه شده در تردمیل باشگاهی سبب می شود که شما بدون وقفه و به طور مداوم از دستگاه استفاده کنید. در این شرایط برای استفاده طولانی مدت از دستگاه دیگر نیازی نیست که آن را خاموش و دوباره روشن کنید. اما جالب است بدانید که این نوع موتور معمولاً نسبت به موتورهای دیگر سیستم کنترل بسیار سخت تر و پیچیده تری را دارد.

همان طور که در قسمت های بالاتر بیان کردیم، موتورها از اصلی ترین اجزای تردمیل های محسوب می شوند که بیشترین کار را نیز در این دستگاه ها انجام می دهند. در واقع کیفیت موتور تردمیل های باشگاهی به نحوی است که می توان از آن برای بازه زمانی بسیار طولانی استفاده کرد.

خوب است بدانید، موتورهایی که کیفیت بسیار پایینی دارند، نه تنها بعد از مدتی داغ می کنند، بلکه به تعمیرات هم نیاز دارند. بهترین راه برای مطمئن شدن از کیفیت موتور تردمیل های باشگاهی، کنترل ضمانت نامه دستگاه است. هر چه قدر که گارانتی محصول بیشتر باشد، می توان گفت که موتور کیفیت بالاتری را نیز دارد.

قدرت موتور در تردمیل های باشگاهی و انواع آن

معمولاً در تردمیل های باشگاهی قدرت موتور بر اساس اسب بخار سنجیده می شود. در واقع با سنجیدن قدرت موتور در تردمیل ها باشگاهی می توانید بفهمید که آیا دستگاه برای شما مناسب است یا خیر. خوب است بدانید که معمولاً موتور تردمیل های باشگاهی در مقایسه با دیگر تردمیل ها قدرت بیشتری دارند. در واقع قدرت موتور بالای این دستگاه سبب استفاده از آن در باشگاه های ورزشی می شود. به طورکلی قدرت موتور تردمیل ها مخصوصاً تردمیل های باشگاهی به سه سیستم مختلف تقسیم  می شود.

1- قدرت حداکثر

این نوع قدرت موتور که حداکثر قدرت نامیده می شود، به صورت لحظه ای عمل می کند. شایان ذکر است که تردمیل های باشگاهی با این قدرت معمولاً هیچ خروجی ندارند. خوب است بدانید، ما در فروشگاه هایپرجیم همراه شما هستیم که تردمیل های باشگاهی متفاوتی را با قدرت موتورهای گوناگون اختیار شما قرار دهیم. اگر به دنبال خرید این دستگاه ها هستید، می توانید با مقایسه آنها و توان هر کدام یکی از بهترین ها را برای خود خریداری کنید.

2- قدرت متغیر

تردمیل های باشگاهی که مجهز به این موتور هستند، معمولاً قدرت آنها به صورت متغیر کار می کند. در این شرایط هم موتورها باید کیفیت بسیار بالایی را داشته باشند. خوب است بدانید که در این نوع تنظیم فشارهایی که از به هم خوردن تعادل شما هنگام تمرین کردن روی دستگاه ایجاد می شوند، به وسیله موتور جذب خواهند شد. در واقع از ویژگی های فوق العاده این موتور می توان به کم کردن سرعت، حفظ تعادل ورزشکار و جلوگیری از ایجاد آسیب های احتمالی در قسمت هایی مانند زانو یا کمر اشاره کرد.

3- قدرت مداوم

 در موتور تردمیل های باشگاهی که از قدرت مداوم استفاده می کنند، طول عمر و ماندگاری موتور به میزان قابل توجهی افزایش پیدا می کند. اما اگر بخواهیم در مورد معایب این نوع قدرت موتور صحبت کنیم، باید بدانید که قدرت مداوم نه تنها ممکن است آسیب هایی را برای شما ایجاد کند، بلکه سبب بیشتر به هم خوردن تعادل شما هنگام استفاده از دستگاه نیز می شود. در این شرایط مسلماً فشارهایی زیادی به اندام های مختلف بدن مانند زانو و کمر وارد خواهد شد.

و اما قدرت و توان موتور تردمیل های باشگاهی چقدر باید باشد؟

بسیاری از موتورها از نظر اسب بخار با یکدیگر شباهت دارند. اما شایان ذکر است که موتورها معمولاً به طور یکسان ساخته نشده اند. آن دسته از تردمیل های باشگاهی که قیمت های بسیار پایین تری دارند، از اجزای بی کیفیت و ارزان قیمت ساخته شده اند. قیمت فروش تردمیل نوع باشگاهی گران تر بوده ، معمولاً موتورهایی با کیفیت بسیار عالی را شامل می شوند. بهتر است که قبل از هر چیزی به این فکر کنید که تردمیل باشگاهی در چه مواردی مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع شدت و سختی تمرین برای ارزیابی مناسب بودن موتور و قدرت آن باید سنجیده شود.

خوب است بدانید که اغلب تمرین های ورزشی مختلف به قدرت موتور متفاوتی نیاز دارند. به عنوان مثال برای پیاده روی روی تردمیل باشگاهی موتورهایی با قدرت  2 اسب بخار به منظور انجام کار مداوم مناسب هستند.

از طرفی درصورتی که شما قصد دارید، آهسته روی دستگاه بدوید، بهتر است که دستگاه هایی که قدرت موتور آنها از 2.5 اسب بخار بیشتر است را برای خود در نظر بگیرید. اما برای دویدن با سرعت زیاد موتور دستگاه باید 3 اسب بخار یا بیشتر از آن باشد. فراموش نکنید که با افزایش وزن شما قدرت موتور نیز باید بیشتر شود.

کلام آخر

تردمیل باشگاهی معروف ترین دستگاه ورزشی است که در سالن ها مورد استفاده قرار می گیرد. همان طور که می دانید، این دستگاه کاربردهای مختلفی دارد و برای انجام تمرین های ورزشی گوناگون می تواند، مورد استفاده قرار بگیرد. موتور این دستگاه هم به عنوان مهم ترین بخش آن قدرت متفاوتی دارد که بر اساس نوع تمرین یا حتی وزن سنجیده می شود. معمولاً موتور تردمیل های باشگاهی قدرت و کیفیت بالاتری در مقایسه با دیگر دستگاه ها دارند.

فروشگاه هایپرجیم

نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 

تماس با کارشناسان : عبدالحسینی  09122648409 حاجیلویی  09122108002

آدرس نمایشگاه و دفتر فروش : تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب جنب مترو شادمان نبش کوچه زمانی پلاک 6 ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 350
نمایش همه
علاقه مندی ها ()