اگر قصد دارید از تردمیل خانگی خود برای انجام تمرین‌های روزانه استفاده کنید و به مربی باتجربه دسترسی ندارید، کمی دست نگه دارید. پیش از آنکه در اثر استفاده نادرست از این دستگاه کار دست خودتان بدهید، این مقاله را مطالعه کنید. تردمیل کو در این مقاله به بیان اشتباهات رایج به هنگام استفاده از  تردمیل خانگی  پرداخته است.

این اشتباهات را هنگام استفاده از تردمیل خانگی انجام ندهید

استفاده نادرست از تردمیل در منزل بدون راهنمایی گرفتن از یک متخصص می‌تواند، مانع از انجام تمرینات شما شود یا آسیب‌هایی را برای شما به همراه داشته باشد. برای گرفتن بهترین نتیجه از این دستگاه باید این اشتباهات را بشناسید و از بروز آن‌ها هنگام استفاده از تردمیل جلوگیری کنید. ما در ادامه این اشتباهات را گام به گام تبیین کرده‌ایم.

عدم رعایت نکات ایمنی مربوط به تردمیل

بعضی از افراد عادت دارند، زمانی که تسمه تردمیل با سرعت بالا در حال حرکت است، از دستگاه استفاده کنند. این اولین اشتباهی است که می‌تواند برای شما خطرآفرین باشد. برای مصون ماندن از آسیب‌های ناشی از این حرکت اشتباه، اقدامات زیر را هنگام استفاده از تردمیل انجام دهید. این اقدامات به تدریج جای عادات غلط شما را در استفاده از تردمیل می‌گیرند.

  • همان ابتدا روی تسمه نایستید. با گذاشتن یک پا روی کناره‌ها یا لبه‌های تردمیل شروع کنید.
  • گیره ایمنی تردمیل را به خود وصل کنید تا درصورت لغزش روی تردمیل، دستگاه به‌طور خودکار از حرکت بایستد.
  • جای کلید توقف اضطراری تردمیل را شناسایی کنید.
  • تردمیل را روی دور آهسته روشن کنید.
  • پس از بررسی سرعت، با احتیاط روی تسمه درحال حرکت قرار بگیرید.
  • پس از انجام مراحل فوق به تدریج سرعت را افزایش دهید.

برای عده‌ای از افراد، عمل به این توصیه‌ها شاید غیرضروری به‌نظر برسد. بسیاری از افراد در اثر اینکه تسمه تردمیل با سرعت بالا شروع به حرکت می‌کند، دچار آسیب‌های جدی می‌شوند.

گرم نکردن بدن پیش از استفاده از تردمیل

«دویدن و راه رفتن روی تردمیل ساده‌ترین تمرین است، فقط کافی است روی دستگاه بپرید!». این بزرگ‌ترین اشتباهی است که در حق خود می‌کنید. اگرچه، گرم‌ کردن بدن از بایسته‌های پیش از استفاده از تردمیل است، اما شما را برای انجام تمرینات آماده می‌سازد و از کشیدگی عضلات جلوگیری می‌کند. به این منظور، پیش از استفاده از دستگاه 5 تا 10 دقیقه به انجام حرکات کششی بپردازید. گرم کردن موجب بالا رفتن ضربان قلب، افزایش گردش خون و شل کردن مفاصل شما می‌شود.

پوشیدن کفش نامناسب

کفش مناسب انگشتان شما را در قسمت پنجه صاف و محکم نگه می‌دارد و خطر آسیب به آن‌ها را کاهش می‌دهد. پوشیدن کفش نامناسب می‌تواند باعث بروز درد و مشکلاتی در زانو، لگن و تاندون آشیل شما شود.   

تغییر دادن قدم‌ها

عده‌ای از افراد بنا به عادت از قسمت جلوی تسمه برای راه رفتن استفاده می‌کنند. با این کار فرد مجبور است برای جلوگیری از لغزیدن قدم‌های کوچک بردارد. در مقابل، عده‌ای دیگر هنگام استفاده از تردمیل قدم‌های بلند بر‌می‌دارند، به ‌گونه‌ای که با هر قدم، پاها تا نزدیک به انتهای تردمیل باز می‌شوند. در این حالت فرد، برای حفظ تعادل و جلوگیری از زمین خوردن ناگزیر قدم‌ها را سریع‌تر از حالت معمول برمی‌دارد.

عدم ایجاد تنوع در روتین ورزشی

این اشتباه به تدریج، راه رفتن و دویدن روی دستگاه را به کاری خسته‌کننده تبدیل می‌کند و انگیزه شما را از انجام تمرینات کم می‌کند. اگر می‌خواهید، هنگام استفاده از تردمیل خانگی، خودتان را به چالش بکشید، در روتین ورزشی خود تغییر ایجاد کنید.

استفاده نکردن از امکانات تردمیل

انواع تردمیل خانگی مجهز به ویژگی‌های کاربردی هستند که به بهبود کیفیت تمرین‌های شما کمک می‌کند. از تردمیل خود تنها به عنوان فرصتی برای پیاده‌روی استفاده نکنید. استفاده از شیب تردمیل و انجام تمرینات اینتروال ماهیچه‌های شما را درگیر می‌کند و شما را به نتیجه‌ مطلوب‌تری می‌رساند.   

نگه‌داشتن دسته تردمیل هنگام راه رفتن یا دویدن روی دستگاه

بسیاری از افراد هنگام استفاده از دستگاه برای حفظ تعادل خود، از ابتدا تا انتهای تمرین دسته‌های تردمیل را نگه می‌دارند. این روشی غیرمعمول در راه رفتن یا دویدن است. به‌صورت طبیعی هنگام راه رفتن، بازوها و دستان شما حرکت می‌کنند، این یکی از شیوه‌های صحیح راه رفتن است. با نگه داشتن دسته‌های تردمیل، شما فرصت راه رفتن اصولی و صحیح روی دستگاه را از خود دریغ می‌کنید.

سعی کنید بدون گرفتن دسته‌های تردمیل، از دستگاه استفاده کنید؛ حتی اگر عادت کردن به آن چند جلسه‌ای زمان ببرد. آهسته و پیوسته حرکت کردن روی تردمیل بدون نگه داشتن دسته‌‌ها بهتر از دویدن روی آن با گرفتن دسته‌ها است.

نگاه کردن به پایین

یکی از اشتباهات رایج هنگام استفاده از تردمیل خانگی و باشگاهی، نگاه کردن به سمت پایین است. زمان استفاده از این وسیله لازم است، برای راه رفتن اصولی، سر خود را بالا بگیرید و به مقابل نگاه کنید.

راه رفتن غیر اصولی روی تردمیل در دراز مدت باعث بروز درد در ناحیه کمر، گردن و شانه‌های شما می‌شود. همچنین امکان تنفس صحیح و کامل را از شما سلب می‌کند. هنگام تمرین هرچند دقیقه شانه‌های خود را عقب دهید تا مطمئن شوید به سمت جلو نیفتاده‌اند.

چشم  برنداشتن از تایمر

پس از خرید تردمیل ، در هنگام استفاده از تردمیل خانگی یا هر وسیله ورزشی دیگر برای انجام تمرینات هوازی، نگاه کردن به تایمر موجب پرت شدن حواس شما از انجام تمرین می‌شود. با شمردن ثانیه‌ها به‌جای لذت بردن از تمرین، آن را به وظیفه‌ای طاقت‌فرسا تبدیل می‌کنید. به جای این کار، برای خود هدف مشخص کنید. مهم نیست رسیدن به این هدف چقدر زمان می‌برد.

کلام آخر

استفاده از هر وسیله ورزشی نیاز به رعایت نکاتی دارد که بهره‌وری شما از تمرین را افزایش دهد. در این مقاله اشتباهات رایج به هنگام استفاده از تردمیل خانگی تبیین شدند. با شناختن این اشتباهات می‌توانید ضمن بالا بردن کیفیت تمرین‌ها از بروز حوادث و آسیب‌های ناشی از استفاده غیراصولی از دستگاه جلوگیری کنید.

فروشگاه هایپرجیم

نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 

تماس با کارشناسان : عبدالحسینی  09122648409 حاجیلویی  09122108002

آدرس نمایشگاه و دفتر فروش : تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب جنب مترو شادمان نبش کوچه زمانی پلاک 6 ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 342
نمایش همه
علاقه مندی ها ()