در گذشته ورزش کردن به دلیل کمبود امکانات کاری سخت به شمار می رفت. اما امروزه به دلیل پیشرفت علم و تکنولوژی ورزش برای همه افراد امکان پذیر شده است. دوچرخه ثابت یکی از دستگاه های ورزشی پرطرفدار بین افراد است. این دستگاه مزایای زیادی نسبت به دستگاه های دیگری همچون تردمیل دارد.

هایپر جیم در این مقاله قصد دارد که شما را از مهم ترین نکاتی که هنگام ورزش با  دوچرخه ثابت باید درنظر داشته باشید آگاه کند. پس در ادامه با ما همراه باشید و از این نکات مهم مطلع شوید.

گرم کردن بدن قبل از شروع تمرین با دوچرخه ثابت

گرم کردن بدن قبل از ورزش با دستگاه دوچرخه یکی از نکات مهم برای استفاده از دوچرخه های ثابت است. پیشنهاد می شود پیش از اینکه تمرین با دستگاه دوچرخه را شروع کنید، با انجام حرکات کششی بدن را گرم کنید. گرم کردن از گرفتگی عضلات جلوگیری می کند و همچنین باعث پیش گیری از آسیب های احتمالی هنگام تمرین کردن می شود. همچنین بهتر است که پس از اتمام ورزش به مدت 5 الی 10 دقیقه با چندحرکت ساده مانند حرکات کششی بدن را سرد کنید.

اندازه ارتفاع دسته یکی از نکات مهم برای استفاده از دستگاه دوچرخه

ارتفاع دسته های دوچرخه نقش مهمی در ورزش کردن با آن دارد. معمولا بهتر است که دسته های دوچرخه را بالاتر یا پایین تر از خودتان تنظیم نکنید. تنظیم نرمال دسته ها باید به گونه ای باشد که با قد خودتان زمانی که روی دستگاه نشسته اید برابری کند. تنظیم کردن مناسب دسته ها باعث راحتی بیشترتان هنگام ورزش کردن می شود و نتایج مفیدی را نیز به دنبال دارد.

تنظیم صندلی دوچرخه های ثابت

یکی دیگر از نکات مهم هنگام استفاده از دوچرخه های ثابت، تنظیم صندلی آن است. صندلی دستگاه نیز مانند دسته آن نباید بیش  از حد بالا یا پایین باشد. صندلی را به گونه ای تنظیم کنید که هنگام نشستن روی آن زانوهایتان خم نشود. معمولا بهتر است که زانوها به اندازه 10 درجه خمیدگی داشته باشند و کاملا صاف نیز نباشند. همچنین تنظیم نکردن صندلی ممکن است باعث دردکمر بشود.

تنظیم زین دستگاه دوچرخه

تنظیم زین دوچرخه نیز یکی دیگر از نکات مهم برای استفاده از دوچرخه های ثابت است. تنظیم نکردن درست زین ممکن است باعث صدمه و فشار به کمر و باسن و همچنین پاها شود. زین دستگاه را به گونه ای تنظیم کنید که نه به سمت بالا باشد و نه پایین. روش تنظیم صحیح زین معمولا به این گونه است که دسته های آن در وسط و مستقیما روبرویتان قرار گرفته باشند.

داشتن برنامه ورزشی برای استفاده از دوچرخه ثابت

قبل از شروع تمرین با دستگاه بهتر است که هدف خود را برای ورزش کردن با دوچرخه های ثابت مشخص کنید. عده ای به قصد کاهش وزن با دستگاه دوچرخه تمرین می کنند و عده ای دیگر برای تناسب اندام از این دستگاه استفاده می کنند. برای هرکدام از این هدف ها تمرین ها و برنامه ورزشی خاصی وجود دارد که پیشنهاد می شود اگر می خواهید تمرین با این دستگاه برایتان مفید باشد، حتما با یکی از این برنامه های ورزشی پیش بروید. فروش دوچرخه ثابت باشگاهی توسط هایپرجیم با خدمات دهی عالی انجام می شود. 

استفاده از کفش مناسب

استفاده از کفش مناسب نقش موثری هنگام ورزش کردن دارد. تمرین با کفش های غیراستاندارد باعث صدمه به مچ پاها می شود و ممکن است تاثیرات تمرین هایی که کرده اید را نیز از بین ببرد. مثلا کفش ورزشی استاندارد باید به گونه ای باشد که با گودی کف پا متناسب باشد. یا باید دارای انعطاف پذیری باشد و ورزشکار هنگام پوشیدن آن احساس سفتی و خشکی نکند.

استفاده از دمبل و سایر وسایل های ورزشی

هنگام تمرین با دوچرخه های ثابت می توانید از وسایل هایی مانند دمبل استفاده کنید. به این صورت که همزمان از دست ها و پاهایتان استفاده کنید. با پاهایتان پدال بزنید و با دست هایتان نیز حرکاتی را به وسیله دمبل یا توپ های ورزشی انجام دهید.

معمولا افرادی که قصد قوی کردن عضلات دست ها را دارند، از تمرین با دمبل در حین پدال زدن استفاده می کنند. نکته دیگری که باید به آن توجه کنید، این است که هیچگاه به صورت ناگهانی پدال زدن را متوقف نکنید. ابتدا سرعت پاهایتان را کم کنید و به آرامی پدال بزنید، سپس تمرین را متوقف کنید.

استفاده از صفحه نمایشگر دستگاه دوچرخه

نوعی از دوچرخه های ثابت وجود دارند که دارای صفحه نمایشگری برای نشان دادن میزان سرعت و زمان و تعداد ضربان قلب هستند. با دکمه هایی که روی این صفحه وجود دارند، می توانید تنظیمات مورد نیاز خود را انجام دهید. همچنین برخی از این صفحات نمایشگر دارای قابلیت هایی مانند پخش موسیقی به وسیله اتصال با بلوتوث هستند.

سخن نهایی

ورزش کردن یکی از عوامل مهم برای تضمین سلامتی جسم و روح است. انجام تمرین های ورزشی علاوه بر تناسب اندام به شادابی و نشاط روح نیز کمک زیادی می کند. امروزه با وجود دستگاه هایی مانند دوچرخه ثابت انجام تمرین هایی ورزشی در منزل نیز امکان پذیر شده است.

در این مقاله تلاش کردیم تا نکاتی که هنگام استفاده از دوچرخه های ثابت بهتر است بدانید را توضیح دهیم. توجه به این نکات تاثیرات ورزش کردن را چند برابر می کند و از آسیب های احتمالی در حین انجام تمرین های ورزشی جلوگیری می کند. همچنین این نکته را فراموش نکنید که ورزش کردن بدون رعایت نکات ایمنی نه تنها فایده ای برای بدن ندارد، بلکه ممکن است مضر نیز باشد.

فروشگاه هایپرجیم

نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 

تماس با کارشناسان : عبدالحسینی  09122648409 حاجیلویی  09122108002

آدرس نمایشگاه و دفتر فروش : تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب جنب مترو شادمان نبش کوچه زمانی پلاک 6 ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 273
نمایش همه
علاقه مندی ها ()