امروزه افزایش جمعیت شهری، نبود فضای کافی سبز و پارک در شهرهای بزرگ، سبب شده است تا باشگاه های ورزشی یا باشگاه های بندسازی، به مکانی محبوب برای ورزش کردن و تخلیه انرژی، تبدیل شود.

باشگاه های ورزشی با دارا بودن انواع تجهیزات ورزشی مانند اسکی فضایی باشگاهی ، محیطی را به وجود آورده اند که هر شخصی با هر رده سنی و جدا از جنسیتی که دارد می تواند در آن به ورزش و فعالیت بدنی بپردازد.

ورزش کردن و داشتن فعالیت بدنی سبب می شود تا از بسیاری از بیماری ها و مشکلاتی که می تواند برای بدن و سلامتی شما به وجود آید، دور بمانید.

در باشگاه های ورزشی نیز تجهیزات بسیار زیادی وجود دارد که با استفاده از آن ها، حرکات مختلف ورزشی را می توان انجام داد.

از جمله تجهیزاتی که با استفاده از آن می توان به تناسب اندام دست یافت، اسکی فضایی باشگاهی است.

در این مقاله همراه با ما باشید تا مهم ترین مزایا و دلیل استفاده از این وسیله ورزشی را محبوب را بررسی کنیم و به این موضوع بپردازیم که چرا اسکی فضایی را نمی توان از لیست لوازم ورزشی خط زد.

فروشگاه لوازم ورزشی هایپرجی  از جمله فروشگاه هایی است که نیاز شما را در خصوص خرید تجهیزات ورزشی برآورده می سازد و دیگر نیازی نیست که نگران خرید بهترین و باکیفیت ترین لوازم ورزشی باشید.

چرا اسکی فضایی؟

اسکی فضایی از جمله تجهیزات ورزشی است که استفاده از آن همراه با آسودگی و راحتی که دارد، در عین حال با بیشترین میزان فعالیت همراه است.

دلیل آسان بودن استفاده از آن همراه با بیشترین تحرک بدن، نوع ساختار این وسیله ورزشی است که به گونه ای طراحی شده است که بدن شما را در جهات مختلف به حرکت درمی آرود.

اسکی فضایی از جمله تجهیزات ورزشی است که استفاده از آن نیازمند داشتن اطلاعاتی از قبل است. زیرا استفاده نادرست از آن می تواند سبب آسیب دیدن دست یا پاها شود.

برای آنکه بتوانید به درستی از این وسیله ورزشی استفاده کنید و بیشترین بهره را نیز ببرید با ادامه مقاله با ما همراه باشید.

چگونگی استفاده از اسکی فضایی

طراحی و ساختار اسکی فضایی به گونه ای است که فردی که از آن استفاده می کند، علاوه بر تحرک دست های خود، پاهای خود را نیز روی رکاب گذاشته و به صورت مداوم نیز رکاب می زند.

چنین عاملی سبب می شود تا بدن در جهات مختلف به حرکت درآید و با توجه به میزان مقاومتی که پاهای فرد به رکاب وارد می کند، دستگاه حرکت می کند و همان مقاومت به صورت مستقیم به دستگیره ها نیز وارد می شود.

به همین دلیل اگر استفاده از اسکی فضایی به صورتی باشد که اشتباه باشد یا نوع گرفتن دستگیره ها غلط باشد یا رکاب نیز به صورت اشتباه زده شود، به بدن نیز آسیب وارد می شود.

در این صورت نه تنها فایده ای برای فرد ورزشکار یا شخصی که از اسکی فضایی استفاده می‎ کند، ندارد بلکه آسیب و ضرر آن شاید تا مدت ها در بدن باقی بماند و سبب درد و ناراحتی شود.

گرم کردن و سرد کردن با اسکی فضایی

اسکی فضایی از جمله تجهیزاتی است که به دلیل فعالیت همزمان بسیاری از عضلات و میزان تنفسی که فرد در حین استفاده از این دستگاه دارد، جز تجهیزات و ورزش هوازی محسوب می شود.

در این صورت می تواند جز بهترین گزینه ها برای گرم کردن در ابتدای ورزش و تمرین یا سرد کردن در انتهای ورزش کردن یا تمرین فرد محسوب شود.

بدین صورت که در ابتدای امر که وارد باشگاه ورزشی می شوید، می توانید از اسکی فضایی باشگاهی به عنوان وسیله ای برای گرم کردن بدن خود استفاده کنید.

همچنین زمانی که تمرینات اصلی شما به پایان رسیده است، می توانید با استفاده از اسکی فضایی به مدت چند دقیقه، فعالیت و تحرکی که بدن دارد را به صورت آهسته کاهش دهید تا بدن بتواند بازتوانی انجام دهد.

چگونه از اسکی فضایی نگهداری کنیم؟

اسکی فضایی نیز همانند بسیاری از دیگر تجهیزات ورزشی مانند تردمیل یا دوچرخه ثابت ایستاده، نیازمند تعمیرات و نگهداری است.

تعمیرات و نگهداری اسکی فضایی نیز به این صورت است که برخی موارد را باید به صورت دوره ای و در طول مدت زمان انجام داد.

برخی دیگر از موارد نیز باید فقط در صورت آسیب دیدن به دستگاه انجام داد و نیازی به تعمیر دوره ای نیست.

به عنوان مثال اگر بخواهید تعمیرات و نگهداری دوره ای را انجام دهید، باید مواردی ماند نقاطی که نیازمند روغن کاری است، بررسی محکم بودن پیچ و مهره ها، روان بودن لولاهای دستگاه و مواردی از این قبیل را مورد بررسی قرار دهید.

اما مواردی که به طور کلی آسیب می بیند، مواردی هستند که نیازمند بررسی دوره ای نیست و صرفا در زمان آسیب باید بررسی شود.

این موارد عبارت است از: آسیب دیدن صفحه نمایشگر (سوختگی یا آسیب به صفحه آن)، آسیب دیدن زنجیر و رکاب دستگاه و پاره شدن آن، شکستگی در اهرم، دستگیره و میله های ارتباطی دستگاه و دیگر مواردی از این قبیل.

نتیجه‎ گیری

اگر از جمله افرادی هستید که به سلامتی خود اهمیت بسیار می دهید و اهل ورزش نیز هستید، بدون شک باشگاه های ورزشی بهترین مکان برای شما هستند.

در باشگاه های ورزشی نیز، تجهیزات ورزشی مانند تردمیل، اسکی فضایی، دوچرخه ثابت و دیگر موارد وجود دارد که می توان از آن ها به بهترین نحو استفاده کرد.

اسکی فضایی باشگاهی نیز از جمله تجهیزات ورزشی است که با استفاده از آن می توان به تناسب اندام ایده آل و حرکات ورزشی مورد نظر، دست پیدا کرد.

نکته مهم خرید اسکی فضایی و استفاده از این وسیله ورزشی  ارزشمند، نحوه نگهداری و اصول استاندارد استفاده از آن است تا هم مشکلی در هنگام استفاده برای سلامتی بدن پیش نیاید و هم دستگاه نیز در طولانی مدت عمر کند و قابل استفاده باشد.

در صورتی که دستگاه با ایراد و آسیب جدی اگر مواجه شد، باید به تعمیرکار تخصصی این تجهیزات مراجعه کرد و از آن ها بابت تعمیر این وسیله، کمک لازم را خواستار بود.

اگر تخصص لازم را برای تعمیر آن ندارید و دست به تعمیرات اساسی بزنید، احتمال آسیب جدی به دستگاه و حتی غیرقابل استفاده شدن آن نیز وجود دارد.

فروشگاه هایپرجیم

نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 

تماس با کارشناسان : عبدالحسینی  09122648409 حاجیلویی  09122108002

آدرس نمایشگاه و دفتر فروش : تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب جنب مترو شادمان نبش کوچه زمانی پلاک 6 ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 276
نمایش همه
علاقه مندی ها ()