دویدن روی تردمیل مزیت های زیادی دارد. استفاده از  تردمیل باشگاهی یکی از راه های جایگزین برای دویدن در روزهایی است که شرایط هوایی مناسبی ندارد. از این رو استفاده از تردمیل های موجود در باشگاه ها می تواند بهترین گزینه باشد، اما استفاده از آن را باید بلد باشید.

نکات متعدد و مختلفی در استفاده از تردمیل در باشگاه ها وجود دارد که شما باید با آن ها آشنا باشید تا بتوانید تمرینی پویا و مفید داشته باشید. در این مقاله ما به چند نکته مهم که شما باید قبل از شروع تمرین بدانید اشاره می کنیم.

نکات مهم قبل از شروع تمرین با تردمیل باشگاهی

چند نکته مهم قبل از شروع تمرین با تردمیل وجود دارد که در این قسمت به آن ها می پردازیم.

گرم کردن

قبل از شروع تمرین خود روی تردمیل رفته و خود را گرم کنید. همانطور که هنگام دویدن در فضای باز باید قبل از شروع تمرین و به چالش کشیدن خود به این نکته مهم توجه کنید.

آشنایی با تردمیل

برای داشتن یک تمرین بهتر تفاوت میان عملکرد دستگاه ها را بدانید. قبل از شروع تمرین از مربی بخواهید تا عملکرد دستگاه را به شما توضیح بدهد. بسیاری از دستگاه ها کنترل کننده ضربان قلب، حسابگر کالری سوخته شده، نمایشگر سرعت و تمرینات پیش فرض دارند که شما باید با تمامی آن ها آشنا باشید.

استفاده از شیب ملایم

شیب تردمیل خود را روی یک درصد یا دو درصد قرار دهید، ولی اگر تازه شروع به دویدن کرده اید می توانید شیب تردمیل را روی صفر قرار دهید تا کمتر بهتاتن فشار وارد شود.

شیب تردمیل را بیش از حد زیاد نکنید

هیجوقت شیب تردمیل را بیش تر از هفت درصد نکنید چون باعث خستگی و آسیب زدن به باسن، مچ ها و کمر می شود. بعضی از دونده ها فکر می کنند که اگر سطح شیب بیشتر باشد، در حال انجام تمرین بهتری هستند، ولی باید بدانند که دویدن بیشتر از پنج دقیقه روی شیب زیاد باعث آسیب دیدگی می شود.

نگه نداشتن دسته های تردمیل

بعضی از ورزشکاران تصور می کنند که هنگام راه رفتن یا دویدن روی تردمیل باید دسته های آن را نگه دارند در حالی که آن دسته ها صرفا برای ایمنی و راحت تر بالا و پایین رفتن روی تردمیل تعبیه شده اند و استفاده از آن باعث می شود که فشار تمرین شما کمتر شود و تمرین راحت و ساده تری داشته باشید.

رو به جلو نباشید

مطمئن شوید که هنگام دویدن بدن شما رو به جلو نباشد و در یک راستا و صاف باشد. چون هنگام دویدن تردمیل پاهای شمارا رو به عقب سوق می دهد و اگر بدن شما رو به جلو باشد، بعد از مدتی دچار درد در گردن و کمر می شوید.

به پایین نگاه نکنید

هنگام دویدن روی تردمیل باشگاهی به پایین نگاه نکنید. ممکن است هنگام دویدن بخواهید به نمایشگر نگاه کنید و اطلاعاتی درمورد تمرین خود کسب کنید، ولی هنگام دویدن به پاهای خود خیره نشوید. چون در دراز مدت باعث درد کمر و گردن می شود.

بهبود تعداد قدم هایتان

هرچه تعداد گام بیشتری در یک دقیقه بردارید، دویدن شما مفیدتر و کاربردی تر خواهد بود. برای بهبود گام هایتان هنگام دویدن باید دقت کنید که گام هایتان کوتاه تر و سریع تر باشد.

هنگام حرکت کردن تردمیل روی آن نروید یا از آن پایین نیایید

یکی از دلایلی که باعث آسیب دیدگی می شود همین کار است. باید توجه داشته باشید که زمانی که تردمیل در حال حرکت است و شما بخواید روی آن بروید یا از آن پایین بیایید ممکن است باعث زمین خوردن و آسیب دیدن شما شود.

گوش دادن به موسیقی

گوش دادن به موسیقی هنگام دویدن باعث جلوگیری از خستگی و دویدن بیشتر می شود. گوش دادن به موسیقی های انگیزشی یکی از راه های مقابله با خستگی و نگاه کردن مدام به ساعت است و به شما کمک می کند تا تمرینی لذت بخش تر داشته باشید. مرکز فروش تردمیل در خدمت شماست. 

آب رسانی به بدن

هنگام دویدن بدن شما آب زیادی از دست می دهد و شما باید این آب را جایگزین کنید. یک بطری آب به هراه داشته باشید و هر بیست دقیقه یک بار، چهار تا شش انس آب بنوشید.

آرام کردن

در انتهای دویدن شما باید سرعت تردمیل را به حداقل برسانید تا به شما کمک کند که ضربان قلبتان پایین بیاید و به حالت عادی خود برگردد. اگر این کار را انجام ندهید، ضربان قلب و فشار خون شما ناگهان کاهش پیدا می کند در حالی که این روند باید به تدریج انجام شود.

کلام آخر

هنگام استفاده از تردمیل باشگاهی نکات بسیار مهمی وجود دارد که باید به آن ها توجه کرد تا تمرینی مفید داشت و از وقوع آسیب دیدگی و اتفاقات این چنینی جلوگیری کرد که ما در این مقاله به آن ها پرداختیم.

فروشگاه هایپرجیم

نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 

تماس با کارشناسان : عبدالحسینی  09122648409 حاجیلویی  09122108002

آدرس :  تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب روبروی مترو شادمان ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6- دفتر مرکزی هایپرجیم 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 299
نمایش همه
علاقه مندی ها ()