حفظ سلامت جسمی طی دوران بارداری مسئله بسیار مهمی است. اما طی این دوران ورزش کردن باید تحت شرایط خاصی برای استفاده از  تردمیل قرار بگیرد. به همین خاطر برای استفاده از تردمیل در زمان بارداری باید به نحوی ورزش کرد که سلامتیه مادر و کودک درون رحم به خطر نیفتد. با تردمیل آنلاین همراه باشید تا شما را در این راستا راهنمایی کنیم.

آیا بانوان باردار می توانند از تردمیل استفاده کنند؟

اولین سوالی که ذهن بانوان باردار را مشغول می کند، مطرح شدن این سوال که "آیا بانوان باردار می توانند از تردمیل استفاده کنند؟" است. بله بانوان می توانند طی دوران بارداری از این دستگاه استفاده کنند؛ اما برای جلوگیری از رخ داد هرگونه حادثه ای هم برای مادر و هم برای جنین باید یک سری اصول رعایت شود.

دوران بارداری به دلیل افزایش وزن برای خانم  ها انجام کار های روزمره مقداری سخت می  شود. اما برای حفظ فعالیت های جسمی و مقابله با تنبلی بهتر است تا در این دوران به ورزش مشغول شوند. اما چگونه؟

روش های تمرینی در زمان بارداری

اولین قدم بانوان باردار باید ویزیت کردن پزشک متخصص زنان و زایمان باشد. با مطرح کردن موضوع ورزش با دکتر کسب تکلیف کنید که آیا انجام ورزش مشکل ساز خواهد بود یا خیر؟ بهتر است برای جلوگیری از هرگونه عوارض بارداری از انجام ورزش خودداری کنید.

اگر پزشک با ورزش شما موافقت کرد سعی کنید برای چند روز اول از ورزش های هوازی استفاده کنید تا ضربان قلب شما به تدریج افزایش یابد. با هماهنگی دکتر و متخصصان ورزش در دوران بارداری، پس از تایید وضعیت با استفاده از تردمیل ورزش خود را انجام دهید.

ابتدا سعی کنید برای روز های نخست استفاده از این دستگاه، روی تردمیل قدم بزنید، به مرور سرعت را افزایش دهید و تنفس خود را با تمرینات خود هماهنگ کنید. این کار را به صورت اینتروال (Interval) برای 5 دقیقه انجام دهید تا فشاری به شما وارد نشود. به یاد داشته باشید که حتما قبل از اتمام تمرینات، به صورت آنی ایست کامل نکنید و قبل از اتمام تمرینات هر 30 ثانیه سرعت خود را کاهش دهید.

با این کار خطر بروز بیماری های قلبی در شما بسیار کاهش می یابد و اتفاقی هم برای جنین نمی افتد. برای خنک شدن بدن بعد از اتمام قدم زدن حتما به ورزش های کششی بپردازید تا از بروز آسیب در ماهیچه ها جلوگیری کنید.

نکات مهم

برای ورزش کردن در دوران بارداری باید به این نکات حتما دقت کرد.

هنگام قدم زدن روی تردمیل حتما شکم خود در به آغوش بکشید.

با انجام این کار از آسیب دیدگی شکم جلوگیری می کنید، همچنین در حین انجام این عمل ماهیچه های شکم خود را منقبض می کنید که به مرور باعث تقویت عضلات شما می شود.

انجام حرکات کششی قبل و بعد از تمرین واجب است

حتما پیش و پس از تمرینات ورزشی به خصوص قدم زدن حرکات کششی انجام دهید تا آمادگی بدن خود را برای انجام تمرینات ورزشی بالا ببرید. باید در نظر داشته باشید که بیشتر از توان جسمی نباید به بدن خود فشار آورید.

آبرسانی طی ورزش

حتما در طول انجام تمرینات ورزشی بدن خود را هیدراته (آب رسانی) کنید. این کار هم باعث افزایش چربی سوزی حین تمرین می شود و هم به حفظ تعادل دمای بدن کمک می کند. حین تمرین بخاطر چربی سوزی دمای بدن افزایش پیدا می کند که با کمک آب رسانی این فرایند به تعادل می رسد.

همچنین تعریق حین ورزش کردن باعث کاهش آب موجود در بدن می شود که با کمک نوشیدن می توانید به هیدراته بودن بدن خود کمک کنید

تعیین سطح مناسب تمرین

اگر قبل از بارداری هم تمرین می کردید نباید وضعیت جسمانی خود را با زمانی که باردار هستید مقایسه کنید. حتما در طول بارداری سطحی از تمرینات ورزشی را برای خود در نظر بگیرید تا فشار جسمانی به شما و جنین وارد نشود.

از دستگیره های تردمیل استفاده کنید

برای جلوگیری از بروز هر واژگونی بهتر است از دستگیره های تعبیه شده دستگاه استفاده کنید تا در زمان اضطراری بتوانید تعادل خود را حفظ کنید یا از شدت آسیب های احتمالی کمتر کنید.

به برجستگی شکم تکیه نکنید

هرگز از برآمدگی شکم خود برای نگه داشتن یا تکیه کردن استفاده نکنید که این کار باعث بروز مشکلات برای جنین به همراه خواهد داشت.

در عوض سرعت، شیب را زیاد کنید

هرچه کمتر سرعت خود را افزایش دهید، تمرینات شما سلامت تر است. بنابراین بجای افزایش سرعت، شیب دستگاه را زیاد کنید تا هم چربی سوزی بیشتر داشته باشید و هم فشار جسمی زیادی به شما وارد نشود. خرید تردمیل باشگاهی را با دقت و بررسی انجام دهید.

جمع بندی

نکات بسیاری درباره استفاده از تردمیل در زمان بارداری وجود دارد، اما قصد تردمیل آنلاین آگاه کردن شما نسبت به موارد بسیار مهم بود. استفاده از این دستگاه برای شما مشکلی به وجود نخواهد آورد مگر اینکه این نکات مهم ذکر شده را رعایت نکنید.

فروشگاه هایپرجیم

نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 

تماس با کارشناسان : عبدالحسینی  09122648409 حاجیلویی  09122108002

آدرس :  تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب روبروی مترو شادمان ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6- دفتر مرکزی هایپرجیم 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 311
نمایش همه
علاقه مندی ها ()