امروزه ورزش یکی از عوامل مهم برای سلامتی و تناسب اندام است. بسیاری از افراد به ورزش های انفرادی علاقه مند هستند و ترجیح می دهند در خانه ورزش کنند. خوشبختانه با وجود دستگاه هایی مانند  دوچرخه ثابت  و تردمیل ورزش کردن در خانه بسیار راحت شده است. اما دستگاه  دوچرخه چه مزایایی دارد؟

در ادامه با هایپر جیم همراه باشید تا شما را با مزایای دوچرخه های ثابت آشنا کنیم. آگاهی داشتن از ویژگی ها و مزایای این دستگاه به شما کمک می کند که راحت تر بتوانید دستگاه ورزشی مورد نیاز خود را تهیه کنید.

دوچرخه ثابت به کاهش وزن کمک زیادی می کند

این دستگاه برای افرادی که قصد دارند وزنشان را کاهش دهند بسیار مفید است. انجام روزانه تمرین های ورزشی با این دستگاه کالری زیادی را می سوزاند و به فرد کمک می کند که در مدت کوتاهی وزنش را کاهش دهد. معمولا انجام تمرین های ورزشی با دستگاه دوچرخه به مدت 20 الی 30 دقیقه در روز تاثیر زیادی بر کاهش وزن می گذارد. همچنین استفاده از دمبل حین تمرین کردن با دوچرخه می تواند تاثیر این دستگاه را دو برابر کند.

وارد نشدن فشار بر مفصل ها

 بسیاری از ورزش ها ممکن است باعث دردگرفتن مفاصل شوند. تمرین کردن با دستگاه دوچرخه هیچگونه فشاری به کمر، پا و زانوها وارد نمی کند. این دستگاه برای افرادی که مشکل کمردرد دارند، بسیار مناسب است. دستگاه دوچرخه علاوه بر سلامت بدن و تقویت عضلات برای شادابی روح و پیشگیری از مشکلات روحی مانند افسردگی نیز بسیار موثر واقع می شود.

تقویت عضلات و ماهیچه ها

ورزش کردن با دستگاه دوچرخه باعث تقویت عضلات بدن مانند عضلات ساق پا و ماهیچه های ران می شود. تمرین با این دستگاه در روزهای اول ممکن است کمی سخت باشد. زیرا فرد باید به طور مداوم با پدال ها رکاب بزند. البته برای افرادی که تازه شروع به تمرین با این دستگاه کرده اند، انجام حرکت های سریع و با سرعت بالا پیشنهاد نمی شود. بهتر است فرد کم کم سرعت رکاب زدن خود را افزایش دهد و ابتدا با حرکات آرام شروع به تمرین کند.

ورزش با دستگاه دوچرخه سلامت قلب را تامین می کند

انجام تمرین های ورزشی روزانه به مدت 30 دقیقه برای کنترل فشارخون و کنترل قندخون بسیار موثر است. این دو عامل به طورمستقیم با سلامت قلب همراه هستند و زمانی که این موارد کنترل شوند سلامت قلب نیز تضمین می شود. پس پیشنهاد می شود افرادی که به ورزش  کردن علاقه دارند، حتما تمرین هایی با این دستگاه انجام دهند و از مشکلاتی مانند حملات قلبی پیشگیری کنند.

رفع خستگی با دوچرخه ثابت

ورزش کردن با این دستگاه باعث افزایش انرژی در بدن می شود. تمرین کردن با دستگاه دوچرخه باعث رفع خستگی شده و بر سلامت مغز تاثیر زیادی می گذارد. مغز به طورمستقیم با سطح انرژی و میزان خستگی در ارتباط است. پس دستگاه دوچرخه برای افرادی که احساس خستگی و کسلی می کنند، بسیار مفید است و می تواند انرژی بدن را تا چند برابر افزایش دهد.

امکانات ویژه دوچرخه  های ثابت

این دستگاه ها امکانات ویژه ای مانند صفحات نمایشگر دارند. این صفحات مقدار کالری که شخص می سوزاند و میزان سرعت او را نمایش می دهند. همچنین بعضی از این دستگاه ویژگی هایی مانند پخش موسیقی دارند که از طریق اتصال موبایل می توان با آن ها موسیقی های زیادی پخش کرد. تحقیقات نشان می دهند که گوش دادن به موسیقی هنگام انجام حرکات ورزشی می تواند انرژی فرد را حین انجام تمرین به طرز چشمگیری افزایش دهد.

مزایای دوچرخه های ثابت نسبت به تردمیل

قیمت خرید دوچرخه ثابت باشگاهی نسبت به تردمیل ارزان تر است و برای افرادی که قادر به پرداخت هزینه های سنگین نیستند، مناسب است. همچنین این دستگاه نسبت به تردمیل فضای کمتری می خواهد و می توان از آن در خانه های کوچک تر نیز استفاده کرد. مزیت دیگری که دوچرخه های ثابت نسبت به تردمیل دارند، این است که سروصدایی ایجاد نمی کنند. تردمیل به دلیل صدایی که ایجاد می کند، موردپسند افراد زیادی نیست.

دستگاه دوچرخه باعث پیشگیری از دیابت می شود

تمرین با این دستگاه باعث کاهش قندخون می شود که قندخون بالا ارتباط مستقیمی با بیماری دیابت دارد. معمولا پزشکان به بیماران دیابتی انجام حرکات ورزشی با دوچرخه های ثابت را پیشنهاد می کنند. تمرین کردن منظم با دوچرخه ثابت انسولین موجود در بدن را تنظیم می کند و برای بیماران دیابت 2 نیز بسیار مفید است. پس پیشنهاد می شود بیماران دیابتی روزانه یا یک روز درمیان با این دستگاه ورزش کنند.

دوچرخه های ثابت باعث پیشگیری از آلزایمر می شوند

تمرین با دستگاه دوچرخه باعث فعالیت بهتر مغز می شود. هرچه مغز فعال تر باشد خطر ابتلا به آلزایمر کاهش می یابد. تمرین با این دستگاه برای افراد پنجاه سال به بالا پیشنهاد مناسبی است. همچنین افرادی که شرایط خرید دستگاه دوچرخه را ندارند می توانند با ثبت نام در باشگاه های ورزشی به تمرین با این دستگاه بپردازند و سلامت جسمی و روحی خود را تامین کنند.

کلام آخر

ورزش کردن روشی مناسب برای پیشگیری از بیماری های جسمی و روحی است. امروزه با وجود دستگاه های ورزشی بسیاری از افراد بدون نیاز به باشگاه رفتن می توانند تمرین های مناسبی انجام دهند. در این مقاله تلاش بر آن بود که مخاطب را با دوچرخه ثابت که یکی از مهم ترین دستگاه های ورزشی به شمار می رود آشنا کرد. همچنین تمرین با این دستگاه می تواند طول عمر را افزایش دهد. پس ورزش با دستگاه دوچرخه فراموش نشود.

فروشگاه هایپرجیم

نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 

تماس با کارشناسان : عبدالحسینی  09122648409 حاجیلویی  09122108002

آدرس نمایشگاه و دفتر فروش : تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب جنب مترو شادمان نبش کوچه زمانی پلاک 6 ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 277
نمایش همه
علاقه مندی ها ()