اگر شما از دستگاه های ورزشی مانند تردمیل در باشگاه ها استفاده می کنید، باید با برخی نکات و ویژگی هایی برای طریقه صحیح استفاده از تردمیل باشگاهی آشنایی داشته باشید. قطعاً استفاده از این دستگاه به این صورت نیست که تنها دکمه شروع را زده و اقدام به دویدن یا راه رفتن روی این دستگاه کنید! این محصول ورزشی باشگاهی ویژگی های منحصر به فردی را در بر می گیرد که می توانید علاوه بر دویدن این ویژگی ها را روی آن ها رعایت کنید.

البته جا دارد به این نکته هم اشاره کرد که تنها طریقه استفاده از تکنولوژی های دستگاه ها مد نظر نیست و شما باید اصول اولیه و صحیح استفاده از آن را به طور کلی بدانید. اگر می خواهید نسبت به این موضوع اطلاعات بیشتری را کسب کنید که در باشگاه دچار مشکل نشوید یا به راحتی بدون کمک از کسی اقدام به انجام دادن فعالیت ورزشی خود کنید، بهتر است در ادامه با هایپرجیم همراه باشید.

به نظر شما روش صحیح استفاده از تردمیل باشگاهی چگونه است؟

برخی نکات اولیه و اساسی وجود دارد که باید در هنگام استفاده از تردمیل باشگاهی به آن توجه کنید که متاسفانه می توان گفت کمتر کسی از افراد به این نکات توجه دارند و طریقه استفاده صحیح از این دستگاه ورزشی را نمی دانند. اما اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که از این موضوع اطلاعات کامل را ندارید، می توان گفت که دیگر نگران این مورد نباشید! زیرا در ادامه به این موضوع کاملا می پردازیم و می توانید بعد از خواندن این مطلب جلسات باشگاه خود را با خیال راحت و بدون نگرانی سپری کنید.

بدون کفش یا کفش نامناسب  روی دستگاه نروید: اولین نکته ای که بسیاری از افراد به آن توجه ندارند و در دسته اصلی ترین نکات نیز به حساب می آید این است که باید از کفش مناسب ورزشی برای تردمیل باشگاهی استفاده کنید. به عبارت ساده تر می توان گفت که بسیاری از افراد مدت زیادی روی دستگاه ورزشی اقدام به فعالیت و دویدن می کنند اما همچنان نمی دانند که چطور باید از این وسیله استفاده کنند و تنها پس از چند مدت استفاده از آن با برخی مشکلاتی مواجه می شوند و فعالیت ورزشی روی این دستگاه را مهم ترین علت آن می دانند و با خود می گویند که بعد از استفاده از این دستگاه دچار برخی کمر دردها یا بیماری دیگری شده ایم!

برخی از افراد نیز وجود دارند که بدون پوشیدن کفش اقدام به راه رفتن و پیاده روی روی دستگاه می کنند در حالی که این کار اشتباه ترین کار ممکن است و شما حتماً باید در هنگام استفاده از این محصولات از کفش ورزشی مناسبی استفاده کنید.

دقت لازم در تغییر شیب را بدانید: اگر می خواهید در طول دویدن یا راه رفتن خود از شیب این دستگاه استفاده کنید، بهتر است در ابتدا از این بابت مطمئن شوید که وجود شیب زیاد تردمیل باشگاهی برای شما خطری را به وجود نمی آورد. به عبارت دیگر باید به این نکته اشاره کرد که افزایش شیب دستگاه برای افرادی که دچار برخی بیماری های قلبی و عروقی، زانو  درد و دیگر موارد هستند کاملا خطرناک است و باید قبل از استفاده از آن ها دقت لازم را به خرج دهید.

اگر می خواهید از این شیب استفاده کنید، بهتر است قبل از شروع فعالیت خود شیب دستگاه را تنظیم کرده و سپس اقدام به دویدن یا راه رفتن کنید. در ابتدا باید با سرعت اندک و شیب ملایمی شروع به فعالیت کرده و پس از آنکه بدنتان برای فعالیت آماده شد می توانید شروع به دویدن کنید.

یک نکته قابل توجه دیگری در مورد شیب دستگاه که باید از آن مطلع باشید این است که پس از اتمام فعالیت ورزشی خود با شیب زیاد این دستگاه باید به مرور زمان شیب را به درجه صفر برسانید و سرعت خود را نیز کم کرده و به آرامی دقایقی را به قدم زدن روی این دستگاه بپردازید. بسیاری از افراد این نکته را نمی دانند و آن را رعایت نمی کنند و پس از به پایان رسیدن دویدنشان با شیب و سرعت زیاد شیب دستگاه را کم کرده و پس از دقایقی دویدن دستگاه را خاموش می کنند که این روش کاملاً برای سلامتی شما می تواند مضر و خطرناک باشد.

حسابی بدن خود را گرم کنید: بسیاری از افراد فکر می کنند که برای شروع فعالیت ورزشی خود با راه رفتن روی تردمیل می توانند به عنوان گرم کردن بدنشان روی آن حساب باز کنند اما این باور کاملاً غلط است و شما باید قبل از راه رفتن روی تردمیل بدن خود را گرم کرده و هنگامی که بدنتان برای فعالیت های ورزشی آماده شد می توانید روی تردمیل باشگاهی مشغول به دویدن یا راه رفتن کنید. نه تنها برای استفاده از تردمیل های باشگاهی بلکه برای انجام فعالیت های ورزشی دیگری شما باید قبل از انجام آن ها حتماً بدن خود را گرم کنید.

کلید ایمنی: حتما در هنگام دویدن روی این دستگاه متوجه یک کلید آویزان روی آن شده باشید. این مورد که به کلید ایمنی دستگاه معروف است به این صورت است که ممکن است شما در بعضی شرایط در هنگام دویدن یا راه رفتن تعادل خود را از دست داده یا احساس کنید که در حال افتادن هستید در چنین شرایطی شما با کشیدن این کلید ایمنی از افتادن یا آسیب دیدن زیاد بدنتان جلوگیری می کنید. فروش تردمیل تنها توسط فروشگاه های معتبر با کیفیت عرضه می گردد.

 عملکرد این کلید به این صورت است هنگامی که شما اقدام به کشیدن آن می کنید دستگاه به سرعت از حرکت باز می ایستد و آسیب کمتری را به بدن شما در هنگام افتادن وارد می کند و باید این نکته را در نظر داشته باشید که اگر در برخی شرایط تعادلتان را از دست داده اید، می توانید از آن استفاده کنید.

کلام آخر

در ابتدا برای شروع ورزش کردن با دستگاه های ورزشی باید اطلاعات کافی و اصول صحیح استفاده از آن ها را نیز بدانید. دستگاه ورزشی تردمیل باشگاهی نیز از این موضوع مستثنی نیست و باید قبل از استفاده از آن ها حتماً به برخی نکات و ویژگی هایی برای استفاده صحیح از آن ها توجه داشته باشید. همانطور که می دانید تنها دویدن یا راه رفتن روی این دستگاه مهم نیست و باید نکات ایمنی و اساسی را نیز در نظر داشته باشید. با ارائه اطلاعاتی که در بالا برای شما گفته شد اکنون اطلاعات لازم را کسب کرده  اید و در جلسه بعدی باشگاه خود سعی کنید این موارد را رعایت کنید.

فروشگاه هایپرجیم

نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 

تماس با کارشناسان : عبدالحسینی  09122648409 حاجیلویی  09122108002

آدرس :  تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب روبروی مترو شادمان ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6- دفتر مرکزی هایپرجیم 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 369
نمایش همه
علاقه مندی ها ()