یکی از مهمترین نکاتی که در زمان استفاده از تردمیل خانگی اهمیت دارد، تنظیمات مربوط به شیب این دستگاه است. افزایش شیب در زمان کار با تردمیل موجب تقویت عضلات پا می شود و به کاهش وزن سریع تر کمک بسیاری می کند. با استفاده از تنظیمات شیب عملکرد ریه و قلب نیز بهبود می یابد و بدن در شرایط آماده تری برای انجام پیاده روی و دویدن قرار می گیرد.

برنامه ای که برای کاهش وزن در نظر گرفته اید، باید با تنظیمات متفاوت شیب همراه باشد. در این صورت بدن شما با چالش بیشتری روبرو می شود که نتیجه آن کاهش چربی های بدن و عضله سازی است. در این مقاله می خواهیم نحوه تنظیم شیب تردمیل خانگی را مورد بررسی قرار دهیم.

چگونه شیب تردمیل خانگی را تنظیم کنیم؟

تردمیل های پیشرفته و نوین دارای تنظیمات شیب از ۰ تا ۱۲ درجه هستند. شیب تردمیل نباید به صورت خودسرانه تنظیم شود و برای این کار به طور حتم باید برنامه از پیش تعیین شده خود تردمیل را به کار ببرید یا از یک مربی حرفه ای کمک گرفت.

هدف از تمرین با تردمیل متفاوت است و هر فرد با توجه به نیاز و شرایط جسمی خود باید دستگاه را روی شیب مناسبی قرار دهد. تردمیل با هدف کاهش وزن، ارتقای سطح سلامت قلب و عروق، عضله سازی، گرم کردن بدن، توانبخشی بعد از عمل و غیره استفاده می شود. از این رو شیب دستگاه باید بر اساس این اهداف مشخص شود. در ادامه نحوه تنظیم شیب تردمیل خانگی را شرح می دهیم.

تنظیم شیب دستگاه برای کاهش وزن

برای کم کردن وزن به واسطه تردمیل باید شیب دستگاه را بین ۷ تا ۱۲ درجه قرار داد. کاهش وزن با این درجه شیب بهتر است به مدت ۳۰ الی ۴۰ دقیقه انجام شود. در این صورت سوخت و ساز بدن افزایش پیدا می کند و کالری سوزی سریع تر رخ می دهد.

 زمانی که برای اولین بار به ورزش با تردمیل می پردازید، کربوهیدرات موجود در بدن مصرف می شود. به همین دلیل با تداوم ورزش تا نیم ساعت بعد از تمرین، چربی سوزی اتفاق می افتد . در این مدت شدت تمرین با این دستگاه باید روی دور متوسط تنظیم شود.

 در حالت کلی برای کاهش وزن نباید کمتر از بیست دقیقه فعالیت داشته باشید. سرعت دویدن روی تردمیل برای افراد مبتدی نیز بهتر است بین 6.5 الی 8.5 برای آقایان و بین 5.5 الی 7.5 برای خانم ها تنظیم شود.

تنظیم شیب تردمیل خانگی برای ارتقای سلامت قلب و ریه

 تمرین با تردمیل سبب بهبود عملکرد قلب و ریه می شود. زیرا این ورزش برای انجام تمرینات هوازی مانند: پیاده روی و دویدن ترتیب داده شده است. این ورزش ها سبب افزایش ضربان قلب و در نتیجه اکسیژن و خون رسانی بهتر به قلب و ریه می شوند. برای این منظور در ابتدا با یک پزشک مشورت کنید سپس شیب دستگاه را بین ۰ الی ۱۰ درجه قرار دهید.

 هر کدام از درجه های شیب تردمیل ضربان قلب را تا میزان مشخصی بالا می برند. در صورتی که سرعت تردمیل نیز بین ۵ الی ۹ درجه تنظیم شود، بهتر است این روند حدود ۲۵ الی ۳۵ دقیقه ادامه پیدا کند که عملکرد قلب و سیستم تنفسی ارتقا یابد. بعد از اتمام تمرین سرعت خود را کاهش دهید و پنج دقیقه آخر را به دویدن اختصاص دهید. در این صورت اندام شما نیز به تناسب می رسد.

تنظیم شیب و سرعت دستگاه در زمان تمرین گرم کردن

اگر از تردمیل خانگی با هدف گرم کردن بدن استفاده می کنید، شیب را بین 0-4 درجه قرار دهید. در این صورت مدت زمان تمرین نباید طولانی باشد. برای این کار سرعت دستگاه را روی درجات کمتر از ۸ تنظیم کنید و به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه پیاده روی و سپس دویدن را ادامه دهید.

 در هر مرحله سرعت خود را بیشتر کنید و در انتها تمرین را با پیاده روی به انتها برسانید. به عنوان نمونه در ابتدا با سرعت ۴ الی ۶ حرکت کنید و پیاده روی را به مدت ۳ تا ۵ دقیقه ادامه دهید. سرعت را روی ۸ الی ۱۰ تنظیم کنید و ۲ تا ۳ دقیقه بدوید. سپس با سرعت ۵ الی ۷ برای مدت 5 دقیقه پیاده روی سریع داشته باشید. در این صورت قدرت بدنی افزایش پیدا می کند و گرم کردن اندام ها بخوبی اتفاق می افتد.

در صورتی که  خرید تردمیل را از فروشگاه هایپرجیم انجام دهید، مزایای بسیاری نصیب شما خواهد شد. در این فروشگاه کارشناسان فنی و متخصص در مورد نحوه کار با این دستگاه و تنظیمات آن نکات مهمی را ارائه می دهند. در این فروشگاه آنلاین قادر به انتخاب بهترین تردمیل هستید. زیرا انواع مدل ها و برندهای این دستگاه در مرکز مورد نظر به فروش می رسد که انتخاب را برای شما راحت تر می کند. دریافت کالا درب منزل نیز از جمله مزایای خرید آنلاین از این فروشگاه به شمار می رود.

در نتیجه…

تردمیل خانگی دستگاهی با طراحی حرفه ای است که در شیب های متفاوت تنظیم می شود. شیب دستگاه به شما کمک می کند که از تمرینی حرفه ای و قدرتی لذت ببرید. زیرا در این صورت فشاری که به عضلات وارد می شود، موجب تقویت آنها و عضله سازی سریع تر خواهد شد. همچنین با تمرین روی سطح شیب دار روند کالری سوزی نیز شدت پیدا می کند.

در نتیجه کاهش وزن همراه با عضله سازی همزمان با یکدیگر رخ می دهد. برای کاهش وزن شیب بین ۷ الی ۱۲ درجه، حفظ سلامت قلبی و ریوی ۰ الی ۱۰ درجه و برای گرم کردن بدن بین ۰ الی ۴ درجه تنظیم می شود.

فروشگاه هایپرجیم

نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 

تماس با کارشناسان : عبدالحسینی  09122648409 حاجیلویی  09122108002

آدرس :  تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب روبروی مترو شادمان ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6- دفتر مرکزی هایپرجیم 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 356
نمایش همه
علاقه مندی ها ()