دستگاه تردمیل یکی از تجهیزات ورزشی است که این روزها در اکثر خانه ها و باشگاه های ورزشی یافت می شود. بنابراین افراد بسیاری کاربر این دستگاه ورزشی هستند و به استفاده از آن می پردازند. طبیعی است که کاربران این دستگاه ورزشی تمایل داشته باشند که راجع به قطعات این وسیله، آگاهی بیشتری کسب کنند و اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهند. ضربه گیر نیز یکی از قطعات مربوط به دستگاه   تردمیل است. شاید هم اکنون این سوال در ذهن افراد پیش بیاید که ضربه گیر در تردمیل چه نقشی را ایفا می کند. ضربه گیرها در دستگاه تردمیل با یکدیگر تفاوت دارند. کاربرد کلی دستگاه های تردمیل، جلوگیری از صدمه به زانو و مفاصل در زمان راه رفتن و یا دویدن روی دستگاه و همچنین کاهش فشار وارد شده بر بدن در همین هنگام است. تعداد ضربه گیرهای موجود در هر دستگاه تردمیل با دیگری تفاوت دارد. تعبیه ضربه گیرها در دستگاه تردمیل برای افرادی که دچار مشکلات زانو هستند، مناسب است. این مقاله درباره ضربه گیر در تردمیل صحبت کرده است. با هایپرجیم همراه شوید.

ضربه گیر در تردمیل چه نقشی ایفا می کند؟

اشکال مختلفی از ضربه گیر در تردمیل های مختلف قابل مشاهده است؛ اما وظیفه همه آنها یکسان است و این وظیفه کمتر کردن فشار بر کمر و زانو است. ضربه گیرها که فنرها و یا لاستیک های فنری هستند سبب افزایش انعطاف پذیری صفحه دستگاه تردمیل در زمان دویدن روی دستگاه خواهند شد. به این ترتیب، پاها فشار کمتری را تحمل خواهند کرد. در صورت وارد شدن فشار به پاها از طریق دستگاه تردمیل، پیش روی این فشار تا ستون فقرات و زانوها سبب بروز عوارض منفی و نامطلوب برای فرد خواهد شد. از این جهت، دقت به ضربه گیرها در زمان خرید دستگاه تردمیل الزامی و مهم است.

در صورتی که فرد مشکلات مربوط به کمر و زانو را دارد می تواند از دستگاه های تردمیلی استفاده کند که ضربه گیرهای طبی و نرم دارند. به طور معمول محل قرارگیری ضربه گیرها در بین تخته تسمه و اسکلت فلزی که در زیر دستگاه تردمیل قرار دارد، است و سبب انعطاف پذیری بیشتر تخته و تسمه دستگاه تردمیل خواهند شد. ضربه گیرها گاهی اوقات مشاهده نمی شوند ولی جز قطعات موجود در دستگاه تردمیل هستند؛ در این گونه از دستگاه های تردمیل محل قرار گرفتن ضربه گیر در زیر قاب جلویی موتور دستگاه است. می توان گفت که ضربه گیرهایی که مکان قرارگیری آنها در میان اسکلت فلزی و تسمه دستگاه است از کارایی بهتری برخوردار هستند.

ضربه گیر می تواند کاربردی دیگر را نیز برای کاربر ایجاد کند که مناسب برای زندگی امروزی و آپارتمان نشینی است؛ به این صورت که ضربه گیر به وسیله گرفتن ضربه دویدن کاربر سبب کمتر کردن ضربه وارد شده به کف ساختمان شده و در نتیجه انتقال صدا به طبقات پایین تر رخ نخواهد داد.  

آنچه بهتر است در پایان این مقاله بدانید

این مقاله ضربه گیر در تردمیل را معرفی کرده است. با تشریح کاربرد ضربه گیر طی این مقاله، کاربران مربوطه با این قطعه از دستگاه تردمیل بیشتر آشنا خواهند شد. به تازگی نیز ضربه گیرهایی در بازار موجود است که محل قرارگیری آنها در زیر پایه و چرخ دستگاه تردمیل است و در دستگاه های تردمیل که فاقد ضربه گیر هستند بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. اما نکته قابل توجه این است که ساخت این ضربه گیرها در راستای جلوگیری از منتقل شدن ضربه و صدا به زمین بوده است و اثر چندانی برای کاهش فشار روی زانو و کمر از خود نشان نمی دهند.

خرید دستگاه تردمیل از هایپرجیم

یکی از زیرمجموعه های سایت هایپر جیم، سایت فروشگاه هایپرجیم است که در راستای دسترسی آسان متقاضیان برای خرید تردمیل باشگاهی به وجود آمده است. افراد علاقه مند و متقاضی می توانند ضمن بررسی اطلاعات موجود و مرتبط با تردمیل های خانگی و باشگاهی از مشاوره متخصصان فروشگاه هایپر جیم بهره مند شوند و به این ترتیب خرید بهتری را به صورت حضوری و یا غیرحضوری تجربه کنند.

فروشگاه هایپرجیم

نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 

تماس با کارشناسان : عبدالحسینی  09122648409 حاجیلویی  09122108002

آدرس :  تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب روبروی مترو شادمان ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6- دفتر مرکزی هایپرجیم 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 369
نمایش همه
علاقه مندی ها ()