امروزه به دلیل گسترش شهرنشینی و کمبود زمان برای انجام فعالیت های دلخواه، باشگاه های ورزشی مکانی است تا مردم شهر بتوانند چند ساعتی را به فعالیت های ورزشی بپردازند و به سلامتی خود کمک کنند.

همین مساله سبب شده است تا بسیاری از وسایل ورزشی در باشگاه های ورزشی مورد استفاده قرار گیرد.

وسایلی مانند  تردمیل باشگاهی ، دوچرخه ثابت و بسیاری از وسایل ورزشی دیگر که شما را کمک می کند تا حرکات مختلف ورزشی را تمرین کنید.

از جمله وسایل ورزشی که امروزه طرفدار بسیاری دارد و به در طول روز افراد زیادی از آن استفاده می کنند، تردمیل های باشگاهی است.

در این مقاله همراه با ما باشید تا با مهم ترین نکات در خصوص تردمیل باشگاهی بیشتر آشنا شوید. همچنین فروشگاه هایپرجیم از جمله فروشگاه های معتبر فروش تردمیل است که تمامی نیازهای شما را پوشش می دهد.

برتری تردمیل های باشگاهی

تردمیل های باشگاهی با توجه به عنوانی که دارند مخصوص استفاده در باشگاهی های ورزشی هستند. اگرچه می توان این از تردمیل ها در محیط خانه نیز استفاده کرد، اما محیط اصلی آن باشگاه های ورزشی است.

آنچه که تردمیل های باشگاهی را از تردمیل های خانگی متمایز می کند، ویژگی های بیشتری است که نسبت به تردمیل های خانگی دارند.

به طور مثال تردمیل های باشگاهی از اندازه و فضای بیشتری نسبت به تردمیل های خانگی برخوردار هستند، درنتجه می توان آزادی عملی بیشتری روی آن داشت.

نکته دیگری که تردمیل های باشگاهی را از خانگی متمایز می کند، برخی ویژگی ها و آپشن هایی است که تردمیل‎ های خانگی آن ها را دارا نیستند.

برخی از ویژگی ها شاید در تردمیل های خانگی نیز وجود داشته باشد اما در اکثر تردمیل های باشگاهی آن را شاهد هستیم.

تمامی این موارد سبب شده است تا تردمیل های باشگاهی نسبت به سایر انواع تردمیل ها، از برتری برخوردار باشند.

نگهداری از تردمیل ها

حفظ و نگهداری از تردمیل باشگاهی کلیدی است برای اطمینان از اینکه بیشترین استفاده را از دستگاه خود با کمترین مشکل ممکن می برید.

با انجام منظم موارد زیر، می توانید مطمئن شوید که روال تناسب اندام شما ثابت و بدون وقفه باقی می ماند.

اگر دستگاه به سختی کار می کند یا چیزی در حال ساییدن یا خراشیدن آن است، تا زمانی که مشکل را حل نکرده اید، استفاده از تردمیل را متوقف کنید.

روغن کاری تردمیل

سازنده تردمیل شما احتمالاً دستورالعمل هایی را برای نحوه انجام این کار در دفترچه راهنمای دستگاه خاص شما ارائه می دهد.

این فرآیند به طور کلی شامل استفاده از یک روان کننده مبتنی بر سیلیکون یا پارافین در قسمت زیرین تسمه تردمیل است، به خصوص در ناحیه ای که پاهای شما بیشترین تماس را دارند.

همچنین ممکن است مجبور شوید قبل از استفاده از روان کننده، تسمه را شل کنید و بعد از اتمام کار دوباره آن را سفت کنید.

بسته به دفعات، میزان استفاده و نوع روان کننده مورد استفاده، ممکن است تردمیل شما نیاز به روغن کاری بیشتر داشته باشد.

برخی از کارشناسان توصیه می کنند آن را هر سه ماه یکبار روغن کاری کنید تا بهترین نوع استفاده از تردمیل را تجربه کنید.

جاروبرقی کشیدن تردمیل

حداقل یک بار در هفته، در صورت امکان، اطراف دستگاه و زیر آن را جاروبرقی بکشید. اگر به طور منظم از تردمیل خود استفاده کنید، گرد و غبار و زباله در قسمت عقب دستگاه شروع به جمع شدن می کنند.

گرد و غباری که روی تردمیل باشگاهی می نشیند، بخش کوچکی از آن ناشی از پیاده روی روی آن است، اما بیشتر آن از کف کفش شما روی تردمیل می نشیند.

همچنین باید حداقل سالی یک بار داخل دستگاه را جاروبرقی بکشید. قبل از برداشتن درپوش موتور برای جاروبرقی داخل محفظه موتور، حتماً دستگاه را خاموش کرده و از برق بکشید.

در اطراف همه اجزای الکتریکی ظریف بسیار مراقب باشید و مطمئن شوید که آن ها را با نازل جاروبرقی خود لمس نکنید.

پاک کردن

پس از هر بار استفاده باید دستگاه خود را پاک و تمیز کنید. اگر از جمله افرادی هستید که عرق بسیار می کنید، این مرحله از اهمیت بیشتری برخوردار است.

هنگامی که رطوبت روی دستگاه ایجاد می شود، سبب زنگ زدگی قطعات فلزی آن می شود و رشد باکتری ها و قارچ ها را در خود جای می دهد. در حالی که وجود پارچه ای معمولاً می تواند این مشکل را برطرف کند. خرید تردمیل را با بودجه های مختلف از هایپرجیم انجام دهید. 

قسمت هایی که با آن مستقیما در تماس هستید را چک کنید

حدود یک بار در هفته، باید کمربند و محل پیاده رفتن را برای علائم ساییدگی چک کنید. همچنین باید مطمئن شوید که کمربند در مرکز است و صاف قرار دارد.

اگر متوجه شدید که تردمیل شما به کندی حرکت می کند و بدون اینکه سرعت را تنظیم کنید کند می شود، یا احساس می کنید که در حال لیز خوردن هستید، احتمالاً تسمه تردمیل دچار ایراد شده است.

همچنین کمربند دارای ایراد نیز می تواند به سرعت سبب فرسودگی و آسیب تردمیل شود و خیلی سریعتر از آنچه انتظار دارید، تردمیل شما را از کار بیاندازد.

درنتیجه باید مطمئن شوید که تسمه را زمانی که بیش از حد فرسوده و زبر شده است تعویض کنید تا طول عمر تردمیل به طور کلی افزایش یابد.

تقریباً ماهی یک بار، باید مهره ها و پیچ های قاب را بررسی کنید تا مطمئن شوید که آن ها سفت هستند و پایه هایی که کنسول را به قاب متصل می کنند، محکم هستند.

در هنگام خرید، اصولا یک آچار تنظیم کمربند به همراه دستگاه به شما ارائه می شود. در غیر این صورت، دفترچه راهنمای باید اندازه مورد نیاز پیچ و مهره ها را ذکر کند تا آچار اندازه آن را بیابید.

نتیجه گیری

تردمیل باشگاهی از جمله تردمیل هایی است که برای استفاده در باشگاه های ورزشی، وسایل ایده آلی است و از محبوبیت بسیاری نیز برخوردارند.

نکته ای که در خصوص تردمیل های باشگاهی وجود دارد این است که این تردمیل ها با توجه به ابعاد، فضای اشغالی و آپشن هایی که دارند، هم از قیمت بیشتری برخوردارند و هم شرایط نگهداری خاصی را می طلبند.

به طور کلی شرایط نگهداری تردمیل ها تقریبا یکسان است اما در خصوص تردمیل های باشگاهی باید در نظر داشت که تعمیرات و نگهداری هم با دقت بیشتری باید انجام شود و هم از در مدت  زمان های کوتاه صورت گیرد.

فروشگاه هایپرجیم

نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 

تماس با کارشناسان : عبدالحسینی  09122648409 حاجیلویی  09122108002

آدرس نمایشگاه و دفتر فروش : تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب جنب مترو شادمان نبش کوچه زمانی پلاک 6 ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 350
نمایش همه
علاقه مندی ها ()