اگر به ورزش در باشگاه علاقه دارید، به‌طور حتم اسم اسکی فضایی را شنیده‌اید. بدون شک اولین سوالی که ذهن شما را به خود مشغول می‌کند این است که از اسکی فضایی باشگاهی برای گرم کردن چگونه استفاده کنیم؟

این دستگاه به‌گونه‌ای طراحی می‌شود که ترکیبی از حرکت‌های بالا رفتن از پله و پدال زدن را تداعی می‌کند. حرکات ترکیبی این وسیله ورزشی به نوعی شبیه حرکات اسکی است. از این رو به آن اسکی فضایی نیز می‌گویند. زیرا همزمان با عضلات پا، دست‌ها نیز به جلو و عقب رانده می‌شوند.

قبل از استفاده از  اسکی فضایی باشگاهی  مانند هر ورزش دیگری باید بدن گرم و آماده حرکت باشد. در غیر این صورت کوفتگی عضلات و انقباض آنها بعد از ورزش حتمی است. به همین دلیل در ادامه به شما می‌گوییم که چگونه از این دستگاه برای گرم کردن بدن خود استفاده کنید.

 از اسکی فضایی باشگاهی برای گرم کردن چگونه استفاده کنیم؟

اسکی فضایی دارای نحوه کارکرد ساده‌ای است به‌گونه‌ای که افراد مبتدی برای اولین بار به راحتی قادر به استفاده از آن هستند. در این دستگاه دو پدال پا و دو دسته وجود دارد که شبیه ساز حرکات بالا رفتن از پله و پدال زدن است. از این رو میزان کالری که در زمان انجام این حرکات می‌سوزانید با زمانی که از دستگاه الپتیکال استفاده می‌کنید، مشابه است.

قبل از استفاده از اپتیکال، گرم کردن بدن از اهمیت بسزایی برخوردار است زیرا عدم گرم کردن تدریجی موجب انقباض شدید ماهیچه‌ها و گرفتگی آنها می‌شود. از آنجایی که هدف از ورزش حفظ سلامت اندام‌های بدن است، گرم کردن بدن در شروع تمرینات ضروری است.

این دستگاه دارای تنظیم سرعت‌های متفاوت است. بنابراین در ابتدا به‌مدت چند دقیقه از پیاده روی ساده برای کاهش تنش عضلات استفاده کنید. داشتن برنامه تمرینی به شما کمک می‌کند که شاهد نتایج موثرتری باشید.

گرم کردن با اسکی فضایی برای افراد مبتدی

اگر به‌عنوان فرد مبتدی تمایل به استفاده از این دستگاه را دارید باید در ابتدا راهنمای کامل کار با آن را مطالعه کنید. در غیر این صورت از یک مربی ورزشی برای کسب اطلاعات دقیق‌تر کمک بگیرید. جواب به این پرسش که از اسکی فضایی باشگاهی برای گرم کردن چگونه استفاده کنیم؟ بسیار ساده است.

گرم کردن بدن و سرد کردن آن از جمله مهمترین اقداماتی هستند که باید توسط تمامی ورزشکاران حرفه‌ای و مبتدی جدی گرفته شوند. این دستگاه نیز به‌گونه‌ای طراحی شده است که به‌جای انجام پیاده روی یا بالا رفتن از پله‌ها استفاده می‌شود.

سرعت این دستگاه توسط مانیتور موجود در بالای آن قابل تنظیم است. از این رو برای گرم کردن بدن در ابتدا سرعت را روی دور آهسته تنظیم کنید. بعد از پنج یا ده دقیقه، به‌تدریج سرعت را افزایش دهید که عضلات پایین تنه به‌خصوص ساق و ران پا بیشتر به چالش کشیده شوند. روی مانیتور این دستگاه میزان ضربان قلب نیز قابل مشاهده است که این ویژگی به شما در اندازه‌گیری شدت تمرینات کمک بسیاری می‌کند.

توجه به نحوه قرارگیری بدن در زمان گرم کردن با اسکی فضایی

متاسفانه اکثر افراد کار با دستگاه‌های بدنسازی را به‌صورت اصولی انجام نمی‌دهند و بدون اطلاع دقیق در مورد نحوه استفاده از آنها، دست به تمرین می‌زنند. یکی از مشکلاتی که عدم استفاده صحیح از اسکی فضایی برای افراد به همراه دارد، اختلالات مربوط به کمر است. زیرا افراد به‌صورت صاف پشت دستگاه قرار نمی‌گیرند و برای انجام تمرین حالت خمیده دارند.

 این مشکل در دراز مدت ممکن است سبب ایجاد قوز و کمر درد شود. از این رو برای دانستن اینکه از اسکی فضایی باشگاهی برای گرم کردن چگونه استفاده کنیم؟ باید در ابتدا نحوه کار با آن را بیاموزید. هنگام گرم کردن بدن با این دستگاه بهتر است عضلات شکم را به داخل منقبض کنید و با پشت صاف حرکات را انجام دهید. برای گرم شدن بهتر بدن قبل از استفاده از این وسیله ورزشی، انجام حرکات کششی ایستا و پویا را جدی بگیرید.

 اگر در انتخاب نوع و مدل اسکی فضایی دچار شک و تردید هستید، بازدید از فروشگاه اینترنتی هایپر جیم را فراموش نکنید. زیرا در این فروشگاه آنلاین بهترین برندها و مدل‌های این دستگاه به فروش می‌رسد. با ورود به وب سایت فروشگاه هایپر جیم در کمترین زمان و با صرف هزینه اندک به  خرید اسکی فضایی باکیفیت‌ دست پیدا خواهید کرد.

خرید تردمیل از این فروشگاه مزایایی از قبیل: حمل و نقل رایگان درب منزل، خرید در زمان کوتاه، عدم صرف هزینه‌های اضافی، امکان خرید از هر نقطه از ایران و غیره را در اختیار شما قرار می‌دهد.

در نتیجه…

برای پاسخ به این پرسش که از اسکی فضایی باشگاهی برای گرم کردن چگونه استفاده کنیم؟ باید بگوییم این دستگاه نیز مانند سایر دستگاه‌های بدنسازی نحوه استفاده مشخصی دارد. از آنجایی که این دستگاه بیشتر عضلات دوقلوی پا را درگیر می‌کند، قبل از تمرین با آن باید این عضلات را گرم کرد.

پیاده روی آهسته به‌مدت ده دقیقه روی اپتیکال این امکان را به شما می‌دهد که آمادگی لازم برای تمرینات شدید و سرعتی را به‌دست آورید. از این رو گرم کردن بدن قبل از هر ورزش و سرد کردن بعد از آن را نیز فراموش نکنید.

فروشگاه هایپرجیم

نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 

تماس با کارشناسان : عبدالحسینی  09122648409 حاجیلویی  09122108002

آدرس نمایشگاه و دفتر فروش : تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب جنب مترو شادمان نبش کوچه زمانی پلاک 6 ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 312
نمایش همه
علاقه مندی ها ()