بسیاری از تردمیل‌های باشگاهی مجهز به تنظیمات مربوط به شیب هستند که تمرین‌کردن با این دستگاه‌های ورزشی را برای ما به چالش بکشند. برای اینکه بتوانیم بیشترین اثربخشی را به هنگام تمرین‌کردن دریافت کنیم، بهتر است که شیب تردمیل‌های باشگاهی را مورد استفاده قرار دهیم. اما استفاده از شیب تعبیه شده در  تردمیل باشگاهی چه فوایدی را برای ما به دنبال دارد؟

فواید استفاده از تنظیمات شیب تردمیل‌های باشگاهی

تردمیل باشگاهی یکی از بهترین تجهیزات ورزشی است که برای انجام تمرینات و ورزش‌های هوازی گزینه بسیار عالی و کاربردی محسوب می‌شود. امکانات طراحی شده در تردمیل‌های باشگاهی به‌گونه‌ای هستند که نیاز ما هر دستگاه ورزشی دیگر را به طور کامل از بین می‌برند. یکی از امکانات فوق‌العاده‌ای که در این دستگاه تعبیه شده است، تنظیمات شیب آن است. در واقع با تنظیمات شیب ما به‌راحتی می‌توانیم، شدت و سختی حرکات ورزشی خود را تغییر دهیم. علاوه بر این خوب است بدانید که استفاده از شیب تردمیل‌های باشگاهی یکی از مؤثرترین و بهترین راه‌ها برای افزایش کالری سوزی و عضله‌سازی در طی هر تمرین ورزشی روی این دستگاه است.

ناگفته نماند که فروشگاه تردمیل آنلاین امروزه توانسته است، با ارائه دستگاه‌های ورزشی مختلف جایگاهی خاص بین دیگر رقیبان پیدا کند. این فروشگاه دستگاه‌های ورزشی گوناگونی را نظیر تردمیل‌های باشگاهی با قیمت‌های بسیار عالی و به‌صرفه در اختیار همگان قرار می‌دهد. با خرید تردمیل باشگاهی از این فروشگاه نه‌تنها خرید مطمئنی را تجربه می‌کنیم، بلکه از فواید بسیار فوق‌العاده این دستگاه نیز بهره‌مند خواهیم شد. در ادامه این مطلب قصد داریم که مزایای استفاده از شیب تردمیل‌های باشگاهی را مورد بررسی قرار دهیم.

1- کاهش وزن

اگر به دنبال کاهش وزن با استفاده از تردمیل‌های باشگاهی هستیم، بهتر است که تردمیل باشگاهی که مجهز به تنظیمات شیب است را از فروشگاه تردمیل آنلاین برای خود خریداری کنیم. خوب است بدانید که موتور شیب با موتور تسمه متفاوت است و اغلب گارانتی و ضمانت مخصوص به خودش را دارد. موتور تعبیه شده در این مدل از تردمیل‌های باشگاهی این امکان را به ما می‌دهد که به‌راحتی شیب را افزایش یا کاهش دهیم.

برخی از تردمیل‌های باشگاهی مجهز به برنامه‌هایی به‌منظور تغییر شیب دستگاه به طور تصادفی هستند. در این شرایط بدن ما به شیب تمرین عادت نمی‌کند. اگر خودمان بخواهیم، شیب دستگاه را تغییر دهیم، باید کمی دقت کنیم و این عمل را به‌آهستگی انجام دهیم. شدت تمرین یکی از مهم‌ترین مواردی است که سبب کاهش وزن می‌شود.

 به‌طورکلی برای کالری سوزی بیشتر باید ضربان قلب خود را بین 70% تا 85% درصد ثابت نگه داریم. در تمرین‌هایی که ضربان قلب ما بیشتر از 90% می‌رسد، امکان برخی از مشکلات قلبی مانند سکته قلبی نیز وجود دارد. فراموش نکنید، تمرین‌هایی که شدت کمی دارند، نه‌تنها باعث کالری سوزی نمی‌شوند، بلکه سرعت رسیدن به نتیجه مورد نظر را افزایش می‌دهند.

2- کالری سوزی

یکی از فواید فوق‌العاده شیب تردمیل‌های باشگاهی سوزاندن کالری‌های اضافه بدن است. هنگامی که از شیب این دستگاه استفاده می‌کنیم، هم سختی تمرینات را افزایش می‌دهیم و هم کالری‌های بیشتری را می‌سوزانیم. خوب است بدانید که میزان کالری سوزی در بدن هر شخص به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه می‌خواهیم آنها را بررسی کنیم.

وزن

به‌طورکلی افراد چاق در مقایسه با اشخاصی که لاغر هستند، کالری‌های بیشتری را می‌سوزانند. دلیل اصلی این امر هم وزن این اشخاص محسوب می‌شود.

شدت تمرین:

برای اینکه بتوانیم، شدت و سختی تمرین‌هایی ورزشی روی تردمیل باشگاهی را اندازه بگیریم، باید از نرخ ضربان قلب خود استفاده کنیم. در این شرایط به دلیل اینکه قلب و شش‌ها عملکرد بهتری را از خود نشان می‌دهند، میزان کالری سوزی هم به‌مراتب بیشتر می‌شود.

دسته‌های تردمیل باشگاهی:

شایان ذکر است که استفاده مداوم از دستگیره‌های تردمیل‌های باشگاهی سبب می‌شود که کالری‌های کمتری در بدن ما سوزانده شوند. زیرا در این شرایط تردمیل باشگاهی مورد نظر ما مجبور است که وزن بیشتری را تحمل کند. اما در گیر کردن عضلات بالاتنه و نگرفتن دسته‌های دستگاه باعث سوزاندن کالری‌های بیشتری خواهد شد.

3- کاهش آسیب‌ها و صدمه‌های احتمالی

استفاده از تردمیل باشگاهی برای تمرین‌کردن به‌جای راه‌رفتن یا دویدن در فضای باز باعث کاهش آسیب‌های احتمالی به قسمت‌های مختلف مانند زانو یا کفل می‌شود. زیرا افزایش شیب دستگاه سبب افزایش شدت تمرین بدون فشار واردکردن به مفاصل بدن خواهد شد. راه‌رفتن با استفاده از تنظیمات شیب تردمیل‌های باشگاهی ممکن است که درد کمر را بدتر کند. درصورتی‌که از درد کمر رنج می‌بریم، بهتر است که شیب دستگاه را کاهش دهیم و تمرینات را به‌آهستگی دنبال کنیم. همین امر سبب افزایش استقامت عضلات کمر خواهد شد.

4- بهبود عملکرد قلب

یکی از مهم‌ترین فواید و مزایا استفاده از قابلیت شیب در تردمیل‌های باشگاهی بهبود شرایط قلبی و عملکرد آن محسوب می‌شود. در واقع با استفاده از تنظیمات مربوطه عضلات قلب و ریه‌ها خون‌رسانی و اکسیژن‌رسانی را بهتر و سریع‌تر انجام می‌دهند. در نتیجه سیستم قلبی و عروقی بدن هم بهبود پیدا می‌کند و عملکرد خوبی را از خود نشان خواهد داد.

5- افزایش استقامت استخوان‌ها

شیب تردمیل‌های باشگاهی تأثیر بسیار فوق‌العاده‌ای بر بافت استخوان‌ها و افزایش عملکرد آنها می‌گذارد. خانم‌هایی که از پوکی‌استخوان رنج می‌برند یا در معرض ابتلا به آن هستند، می‌توانند مقاومت و تراکم استخوان‌های پا یا کفل خود را از این طریق بیشتر کنند.  فروش تردمیل در سایت های معتبر مانند هایپرجیم مورد اطمینان هستند.

کلام آخر

استفاده از شیب تردمیل‌های باشگاهی بهترین و مؤثرترین راه برای افزایش شدت تمرینات ورزشی بدون افزایش سرعت یا زمان است. میزان کالری سوزی در بدن هر شخص باتوجه‌به وزن و ویژگی‌های فیزیکی بدن مشخص می‌شود. اما به‌طورکلی با استفاده از شیب تردمیل باشگاهی نه‌تنها وزن خود را کاهش می‌دهیم، بلکه کالری‌های اضافه بدن را نیز می‌سوزانیم. در واقع به‌وسیله تنظیمات شیب به‌ راحتی و به‌سرعت می‌توانیم، به اهداف ورزشی خود در بازه زمانی کوتاه‌تری دست پیدا کنیم.

فروشگاه هایپرجیم

نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 

تماس با کارشناسان : عبدالحسینی  09122648409 حاجیلویی  09122108002

آدرس :  تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب روبروی مترو شادمان ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6- دفتر مرکزی هایپرجیم 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 361
نمایش همه
علاقه مندی ها ()