تردمیل یک سرمایه گذاری بزرگ بوده که برای شما هزینه زیادی را در پی دارد. مطمئناً زمانی که برای خرید یک دستگاه ورزشی هزینه زیادی می‌کنید انتظار دارید دوام بالایی نیز داشته باشد. با این حال این این امر در صورتی ممکن است که شما به اصول نگهداری و تعمیر تردمیل توجه کرده و طبق آنها پیش بروید. در ادامه این مطلب نکات اصلی که باید برای حفظ دوام تردمیل خود بدانید را آوردیم، امید است با پیروی از این روند برای سال‌ها بدون مشکل از دستگاه ورزشی خود استفاده کنید. نکته خوبی که در خرید تردمیل وجود دارد این است که دیگر نگران عضویت در باشگاه‌ها و رفت و آمد در هوای نامناسب نخواهید بود و هر زمان که اراده کنید در خانه باشگاه خود را خواهید داشت. اگر شما هم به این موضوع اهمیت می‌دهید تردمیل خود را از فروشگاه هایپرجیم سفارش دهید.

نکات نگهداری از تردمیل

نکات اصلی تعمیر و نگهداری تردمیل به پنج دسته کلی تقسیم می‌شود. این موارد شامل: روغن کاری، جاروبرقی، تمیز کردن، تنظیم کمربند، نصب تشک تردمیل خواهد بود.

  1. روغن کاری

تردمیل از قطعات متحرک بسیاری ساخته شده است. این قطعات حین حرکت ممکن است دچار ساییدگی و پارگی شوند. وظیفه موتور چرخاندن تسمه است، حال فرض کنید تسمه به‌درستی حرکت نکند، نه تنها باعث خرابی در تسمه بلکه سبب ایجاد مشکلاتی برای موتور نیز خواهد شد. بنابراین روغن کاری دستگاه موضوع حیاتی و مهم است طبق توصیه‌ای که برای شما آورده‌ایم باید باید به نسبت استفاده از تردمیل این کار را انجام دهید اما به‌طور معمول هر ۱۵۰ مایل که با آن کار می‌کنید نیاز به روغن کاری خواهد داشت. اگر برنامه‌ای برای خود بریزید و حدود هر ۳ تا ۶ ماه روغن کاری قسمت‌های مختلف از جمله تسمه و عرشه را انجام دهید می‌توانید از خراب نشدن تردمیل خود اطمینان حاصل کنید.

  1. جاروبرقی

وجود گردو خاک و تجمع آن روی دستگاه تردمیل ایجاد مشکل خواهد شد بنابراین ضروری است جاروبرقی حداقل هفته‌ای یکبار نگاهی داخل و اطراف عرشه و تسمه تردمیل را از گردو خاک پاک کنید.
برای آنکه گردو خاک بیشتر روی دستگاه شما جمع نشود بهتر است یک جفت کفش مخصوص دویدن را برای خود کنار بگذارید که در خارج از منزل از آن استفاده نمی‌کنید. اگر تردمیل شما قابلیت تا شدن دارد بهتر است تا حداکثر ارتفاعی که می‌توانید آن را بالا ببرید. این موضوع به شما کمک می‌کند قسمت زیرین تردمیل را که دسترسی به آن سخت است نیز کاملاً تمیز کنید.

موتور این دستگاه هر چیزی را از قبیل گردو غبار و مو را می‌مکد، بنابراین پیشنهاد می‌شود هر یک ماه کاور موتور را باز کرده و داخل آن را نیز تمیز کنید.

  1. تمیز کردن

زمانی که ورزش می‌کنید و تمرینات سخت خود را با تردمیل انجام می‌دهید، عرق و روغن‌های بدن ناخودآگاه روی دستگاه ریخته و ماندن آنها در طول زمان می‌تواند مواد سخت را تجزیه کند. برای تمیز کردن تردمیل بهتر است پس از هر بار استفاده با یک پارچه مرطوب قسمت‌های نمایشگر، دسته‌ها و اطراف این تسمه را بخوبی پاک کنید.

  1. تنظیم تسمه

ابتدا که تردمیل را خریداری می‌کنید همه چیز در سرجای خود بسته می‌شود، اما با مرور زمان و استفاده مداوم از دستگاه وضعیت قطعات آن ممکن است تغییر کند. در این صورت تنها با استفاده از دفترچه راهنما میتوانید همه چیز را در مورد تنظیم قطعات مختلف از جمله تسمه متوجه شوید. برای تنظیم آن با داشتن یک آچار آلن و تنظیم سفتی پیچ‌ها می‌توانید تسمه را تنظیم کنید.

تسمه تردمیل بعد از مدتی استفاده ممکن است شل شود و هنگام دویدن متوجه ارتعاشات و لرزش در تسمه شوید، برای اطمینان از سفتی تسمه باید آن را بلند کرده و بررسی کنید.

  1. نصب تشک

نصب تشک در زیر تردمیل از آن محافظت می‌کند، تشک‌های لاستیکی وجود دارند که با قرار دادن آنها زیر تردمیل میتوانید باعث کاهش ارتعاشات حین حرکت و افزایش دوام آن شوید.

چه زمانی با یک متخصص تماس بگیریم

حتی اگر به‌طور منظم از تردمیل خود مراقبت کنید ممکن است مشکلی برای آن پیش بیاید. از آنجایی که تردمیل دارای قطعات مختلف بسیار زیادی است، به احتمال زیاد نتوانید خودتان مشکل را حل کنید. با این حال اگر تجربه کافی و ابزار مناسب را دارید پس دست به کار شوید، اما اگر اینطور نیست بهتر است یک متخصص را برای سرویس دستگاه خود خبر کنید. متخصص مشکلات را تشخیص داده و قبل از راه اندازی مجدد دستگاه از درستی عملکرد تمام تجهیزات آن اطمینان حاصل می‌کند، بنابراین دیگر نگران خرابی و ایجاد مشکلات ثانویه نخواهید بود. فروش تردمیل خانگی در تنوع بالا انجام می گیرد. 

سخن آخر

پیروی از این راهکارها همان چیزی است که تردمیل شما به آن نیاز دارد، آنچه که نیاز است برای نگهداری از تردمیل خود بدانید در این مطلب آورده شده است. با رعایت آنها می‌توانید از تردمیل خود برای سال‌ها استفاده کنید و دوام بیشتری را انتظار داشته باشید. هایپرجیم برای افزایش راحتی کاربران در فروشگاه خود انواع دستگاه و تجهیزات ورزشی را برای فروش ارائه داده است.

 فروشگاه هایپرجیم

مدیریت فروش و امور بازرگانی : علی عبدالحسینی : 09122648409

پشتیبانی فنی : محمد طاهر حاجیلویی : 09122108002

شماره دفتر مرکزی : 02166006000 - 02166005000 -02166055079 

آدرس نمایشگاه : تهران خیابان آزادی (ضلع جنوب) به سمت انقلاب جنب مترو شادمان نبش کوچه زمانی پلاک 6 ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6 ← دفتر مرکزی هایپر جیم

کد پستی : 1344673969

ایمیل : info@treadmills-co.com

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 364
نمایش همه
علاقه مندی ها ()