افراد زیادی تمرین با تردمیل را کاری ساده می‌دانند و این طور فکر می‌کنند که تردمیل تنها برای دویدن است، با این‌حال کار با تردمیل آنچنان هم آسان نبوده و برای استفاده از تردمیل باید نکات مهمی را بدانید. آموزش‌های لازمی که باید قبل از شروع تمرین با تردمیل بدانید در این مطلب آورده شده است. امید است با انجام آنها مشکلی برای تمرین خود نداشته باشید. جالب است بدانید به دلیل انواع مختلف تردمیل های ساخته شده در سالهای اخیر، حتی برای خرید یک دستگاه ورزشی مانند تردمیل باشگاهی یا خانگی نیز باید مواردی را بدانید که خریدی درست داشته باشید. در صورتی که قصد داشتید خرید خود را به صورت آنلاین انجام دهید می‌توانید آن را از فروشگاه‌های آنلاین مانند هایپرجیم تهیه کنید.

نکات استفاده از تردمیل باشگاهی چیست؟

قبل از شروع کار با تردمیل خود باید از دو مسئله مهم باخبر باشید. یکی از این موارد نحوه نگهداری از تردمیل و دیگری نحوه انجام تمرینات با این دستگاه است. نحوه نگهداری از تردمیل و تعمیر آن به طور کلی در دفترچه راهنما دستگاه شما قرار گرفته است، در صورتی که نیاز به آموزش‌های بیشتر داشتید می‌توانید مقالاتی در این‌باره بخوانید و به خوبی از تردمیل خود مراقبت کنید.

این مطلب برای کسانی که به‌تازگی قصد شروع تمرین با دستگاه ورزشی تردمیل دارند بسیار مناسب بوده و همان چیزی است که مبتدیان به آن نیاز دارند. به یاد داشته باشید قبل از آنکه هرگونه تمرین سختی را شروع کنید با پزشک خود مشورت کنید و مطمئن شوید که تمرین با حداکثر توان برای شما مضر نباشد.

کفش مناسب تهیه کنید

یک کفش مناسب و راحت برای تمرین خود تهیه کنید و ترجیحاً کفش‌هایی که در فضای باز استفاده می‌کنید، روی تردمیل به کار نبرید. این کفش‌ها در فضای باز استفاده شده و ممکن است حاوی گردو خاک باشند که در صورت تمرین با این وضعیت گردو خاک‌ها مستقیم به داخل موتور رفته و می‌تواند مشکلات بیشتری را ایجاد کند.

تردمیل خود را بشناسید

اگر می‌خواهید از تمرین خود حداکثر استفاده را ببرید، باید با عملکردهای مختلف دستگاه خود آشنا باشید. شما با انجام تمرین در حالت‌های مختلف میتوانید میزان سوزاندن کالری خود را افزایش دهید که در رسیدن به تناسب اندام و سلامتی بسیار مهم است. تنظیمات دستگاه را به طور دقیق انجام دهید این گونه شما اطلاعات مهم خود از جمله سن و وزن و جنسیت را وارد کرده و می‌توانید از برنامه‌های تمرینی متناسب با وضعیت خود و موجود در تردمیل بهترین استفاده را داشته باشبد.

گرم کنید

این طبیعی است که قبل از شروع تمرین با تردمیل هیجان زیادی داشته باشید و فقط بخواهید هرچه سریعتر تمرین را شروع کنید. با این حال نباید از عامل مهم سلامتی خود غافل شوید. برای شروع هرگونه ورزش قلب شما نیاز به آمادگی دارد، شما با گرم کردن می‌توانید سطح این آمادگی را افزایش دهید.

قوز نکنید

افرادی هستند که خیال می‌کنند با نگه داشتن دسته‌های تردمیل تمرین راحت‌تری دارند، با این حال آنها نمی‌دانند گرفتن این دسته‌ها فرم بدن را به هم ریخته و دیگر توانایی درست دویدن را نخواهند داشت. در این صورت پشت شما حالتی به شکل قوز خواهد گرفت و می‌تواند منجر به درد در نواحی گردن و شانه شما شود.

همیشه هیدراته باشید

با انجام فعالیت بدنی و افزایش دمای بدن مقدار آبی که از دست می‌دهید بیشتر خواهد شد، بنابراین برای خنک نگه داشتن بدن نیاز به آب خواهید داشت. به یاد داشته باشید بعد از هر ۲۰ دقیقه تمرین حدود ۲ لیوان آب بنوشید.

از شیب استفاده کنید

یکی از بهترین راه‌ها هنگام انجام تمرینات با تردمیل امکان تنظیم شیب دستگاه است. مطمئناً زمانی که خارج از منزل و در فضای باز حرکت می‌کنید، مقاومت‌های زیادی از جمله باد، سراشیبی و پله‌ها در مسیر شما قرار می‌گیرند، اما وقتی در یک محیط بسته مانند خانه یا باشگاه ورزش می‌کنید این مقاومت‌ها را نخواهید داشت. برای جبران این مورد تنظیم شیب تردمیل می‌تواند شبیه ساز حالت تپه باشد و مقاومت را به تمرین شما اضافه کند. مرکز فروش تردمیل هایپرجیم در خدمت شماست.

خنک کنید

در پایان تمرین نیاز است مقاومت و سرعت در تردمیل را به حالت اولیه برگردانید و تا زمانی که آرام شوید به خنک کردن ادامه دهید، این کار را با پیاده روی آسان روی تردمیل می‌توانید انجام دهید. در صورتی که به طور ناگهانی تمرین را متوقف کرده و از روی تردمیل بپرید ممکن است باعث آسیب دیدن شما با ایجاد سرگیجه و عدم تعادل در شما شود.

سخن آخر

در این مطلب آموزش‌های لازم برای شروع استفاده از تردمیل باشگاهی یا خانگی مناسب برای مبتدیان آورده شده، در صورتی که به تمرین خود اهمیت می‌دهید و می‌خواهید نتیجه درستی از آن بگیرید این موارد را رعایت کنید. برای انجام تمرین‌های مختلف نیز می‌توانید از برنامه‌های از پیش تعیین شده در دستگاه خود استفاده کنید یا به گروه‌های ورزشی متصل شوید. هایپرجیم فروشگاهی آنلاین بوده و تجهیزات ورزشی مورد نیاز افراد چه از نوع باشگاهی و چه خانگی را ارائه می‌دهد.

 فروشگاه هایپرجیم

مدیریت فروش و امور بازرگانی : علی عبدالحسینی : 09122648409

پشتیبانی فنی : محمد طاهر حاجیلویی : 09122108002

شماره دفتر مرکزی : 02166006000 - 02166005000 -02166055079 

آدرس نمایشگاه : تهران خیابان آزادی (ضلع جنوب) به سمت انقلاب جنب مترو شادمان نبش کوچه زمانی پلاک 6 ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6 ← دفتر مرکزی هایپر جیم

کد پستی : 1344673969

ایمیل : info@treadmills-co.com

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 355
نمایش همه
علاقه مندی ها ()