تردمیل‌های خانگی و باشگاهی رایج‌ترین و بهترین دستگاه‌های ورزشی هستند که امروزه مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته‌اند. بنابراین بهتر است که به هنگام کار با تردمیل به نکات ایمنی و مهم توجه کنیم. عدم توجه به نکات ایمنی استفاده از تردمیل مسلماً آسیب‌ها و صدمات جبران‌ناپذیری را برای ما به همراه خواهد داشت.

چگونه می‌توانیم از تردمیل به‌صورت ایمن استفاده کنیم؟

درصورتی‌که تردمیل‌ها به‌درستی استفاده نشوند یا به نکات ایمنی استفاده از تردمیل‌ها حین تمرین‌کردن روی این دستگاه‌ها توجه نشود، امکان دارد که مشکلات و خطرات جدی برای همه ما ایجاد شود. در این شرایط نه‌تنها نمی‌توانیم، از فواید تمرین‌کردن بهره‌مند شویم، بلکه به حتم آسیب‌هایی در عضلات یا قسمت‌های مختلف بدن ما به وجود خواهند آمد.

فروشگاه تردمیل آنلاین به‌عنوان فروشگاهی معتبر تردمیل‌هایی را با برندهای مختلف و معتبر در اختیار همگان قرار داده است. با بررسی هر کدام از تردمیل‌ها می‌توانیم، یکی از آنها را باتوجه‌به اهداف و نیازهای خود برای منازل یا باشگاه‌ها تهیه کنیم. اما در این قسمت قصد داریم که برخی از نکات ایمنی را در خصوص تمرین‌کردن با تردمیل‌ها مورد بررسی قرار دهیم.

1- به سمت جلو نگاه کنیم

گاهی اوقات ممکن است که ما هم مانند بسیاری از افراد دیگر به هنگام تمرین‌کردن روی تردمیل به پاهای خود خیره شویم. در این شرایط به حتم تعادل خود را از دست می‌دهیم و روی زمین می‌افتیم. بنابراین در هنگام استفاده از این دستگاه بهتر است که کمی دقت کنیم و تنها به سمت جلو نگاه کنیم. زیرا با چرخاندن سر به جهات مختلف امکان دارد که با مشکلات و آسیب‌های جبران‌ناپذیری مواجه شویم.

2- بیش از حد از دسته‌ها استفاده نکنیم

گرفتن بیش از حد دسته‌های تردمیل سبب ایجاد فشارهای بسیار زیادی در شانه‌ها و آرنج‌های ما می‌شود. علاوه بر این گاهی اوقات نگه‌داشتن بیش از حد دسته‌ها به معنی بالا رفتن سرعت و عدم توانایی ما در حفظ تعادل است. همچنین،ناگفته نماند که این شرایط سبب می‌شود که کالری‌های کمتری را در مقایسه با زمان‌های دیگر بسوزانیم.

3- پابرهنه روی تردمیل نرویم

راه‌رفتن یا دویدن روی تردمیل‌ها سبب ایجاد گرما و اصطکاک می‌شود. در این شرایط مسلماً پاهای ما باید در برابر چنین مواردی مصون بمانند. اگر پابرهنه روی تردمیل برویم، با مشکلاتی از جمله سوختگی پا یا حتی زخم‌های شدید مواجه می‌شویم. استفاده از کفش‌های ورزشی مناسب سبب داشتن عملکرد بهتر روی دستگاه خواهد شد.

4- از روی تردمیل در حال حرکت پایین نیاییم

گاهی اوقات ممکن است که ما بخواهیم، برای کاری مانند نوشیدن آب از روی تردمیل‌ها در حال حرکت پایین بیاییم. تردمیل‌های در حال حرکت برای همه افراد خطرناک هستند. بهتر است قبل از پایین آمدن از روی دستگاه آن را خاموش کنیم و با خیالی راحت به کار خود برسیم.

ناگفته نماند که در مواقع ضروری می‌توانیم، دکمه اضطراری خاموش شدن دستگاه که روی آن تعبیه شده است را فشار دهیم. خاموش‌کردن تردمیل به هنگام پایین آمدن از آن یکی از مهم‌ترین نکات ایمنی استفاده از تردمیل‌ها محسوب می‌شود.

5- تردمیل را دور از دسترس کودکان قرار دهیم

مطالعات نشان می‌دهند که هرساله کودکان بسیاری با آسیب‌های احتمالی استفاده از دستگاه‌های ورزشی مواجه می‌شوند. برخی از دستگاه‌های ورزشی مانند تردمیل‌ها برای کودکان بسیار خطرناک هستند. به همین دلیل نیز بهتر است که این دستگاه‌ها در فضاهای امنی قرار بگیرند. کودکانی که نسبت به تردمیل کنجکاو هستند، به‌احتمال بسیار زیاد با آسیب‌های جدی در دست‌ها و بازوهای خود مواجه می‌شوند.

6- فشار زیاد به خود و بدن خودمان وارد نکنیم

یکی از مهم‌ترین نکات ایمنی استفاده از تردمیل‌ها که حتماً باید به آنها توجه کنیم، آگاهی از محدودیت‌های بدنی و اهداف خودمان از استفاده از این دستگاه‌ها محسوب می‌شود. ناگفته نماند که فشار وارد کردن بیش از حد به عضلات سبب ایجاد آسیب‌هایی در عضلات و ماهیچه‌های مختلف بدن می‌شود. برای خرید تردمیل باشگاهی به امکانات آن توجه کنید.

 به همین منظور بهتر است که همیشه در حین انجام تمرین‌های ورزشی ضربان قلب خود را کنترل کنیم. زیرا ضربان قلب نامتعارف سبب ایجاد بیماری‌های بسیار خطرناکی مانند سکته قلبی می‌شود.

کلام آخر

تردمیل به‌عنوان دستگاه ورزشی بسیار کاربردی سبب می‌شود که ما به تناسب‌اندام مورد علاقه خود برسیم و عضلات خود را تقویت کنیم. اما همه ما باید به نکات ایمنی استفاده از تردمیل‌ها به هنگام تمرین‌کردن روی این دستگاه‌ها توجه کنیم و رعایت نکات ایمنی را همیشه در اولویت خود قرار دهیم. در این شرایط آسیب رساندن را به خود و عضلات و ماهیچه‌های بدن را به حداقل می‌رسانیم و از خطرات احتمالی دور خواهیم ماند.

فروشگاه هایپرجیم

نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 

تماس با کارشناسان : عبدالحسینی  09122648409 حاجیلویی  09122108002

آدرس :  تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب روبروی مترو شادمان ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6- دفتر مرکزی هایپرجیم 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 375
نمایش همه
علاقه مندی ها ()