اگر برای اولین بار است که می‌خواهید از اسکی فضایی خانگی بهره ببرید، برخی از نکات را برایتان بیان خواهیم کرد که بتوانید بهره خوب و کافی را از این کالا ببرید. شتاب زده اقدام نکرده و طبق دستورالعمل نسبت به موارد مختلف اقدامات لازم را انجام دهید.

شروع کار با اسکی فضایی خانگی

برای اینکه بتوانید مراحل را به خوبی پیاده سازی کنید، باید روی  اسکی فضایی خانگی رو به مانیتور قدم بگذارید. مراقب قدم گذاشتن باشید. پدال‌ها ممکن است که شروع به حرکت کنند و به راحتی تعادل خود را از دست بدهید. هنگام قدم گذاشتن روی دسته فرمان بگیرید که به تعادلتان کمک کند.

مرحله 2

برای روشن کردن آن، پدال زدن را شروع کنید. چند قدم به جلو بر روی دستگاه باید نمایشگر را روشن کند. اگر نه، به دنبال دکمه شروع بگردید.

مرحله 3

رکاب زدن اسکی فضایی خانگی را با سرعت یکسان شروع کنید. بازوها باید با دسته‌ها تاب بخورند. هنگامی که پای چپ پایین می‌رود، در حالی که پا خود را صاف می‌کنید، دسته راست باید به سمت بدنتان کشیده شود. برای زمانی که پای راست پایین می‌آید همین‌طور باید باشد.

مرحله 4

زانوهای خود را قفل نکنید. هنگام صاف کردن پا در هر ضربه، زانوها را کمی خم نگه دارید. توجه کنید که شبیه دوچرخه سواری بدون نشستن اما با دامنه حرکتی بالا است.

مرحله 5

مقاومت را بالا ببرید. سریع‌تر همیشه در دستگاه بیضوی بهتر نیست. بالا بردن مقاومت باعث می‌شود که مجبور شوید که بیشتر روی پدال‌ها فشار بیاورید. این موضوع باعث می‌شود که عضلات بهتر کار کنند.

مرحله 6

جهت خود را روی پدال‌ها تغییر دهید. پدال‌های یک دستگاه بیضوی نیز می‌توانند به عقب بروند. عقب رفتن نه تنها باعث ایجاد تنوع در تمرین می‌شود، بلکه باعث کارکرد عضلاتی خواهد شد که حرکت روبه‌جلو تمایلی به انجام آن ندارد. حرکت رو به عقب بر روی دستگاه همسترینگ و باسن کار می‌کند.

رکاب زدن به سمت عقب می‌تواند برای زانوها سخت باشد. در صورت آسیب‌دیدگی زانو مراقب باشید.

مرحله 7

از بازوها به صورت چرخشی استفاده کنید. برخی از ماشین‌ها دارای بازوهای چرخشی متحرک و برخی دیگر ثابت هستند. بازوهای تاب دار متحرک، تمرین کامل‌تری می‌دهد، اما بخشی از تاکید را از پاها و باسن می‌گیرد.

می‌توانید انتخاب کنید که از بازوهای چرخشی برای تمرین شدیدتر پایین تنه استفاده نکنید. این شامل تعادل و آگاهی بیشتر از وضعیتتان می‌شود.

مرحله 8

هر چه می‌روید شیب و مقاومت را زیاد کن. فواصل پنج دقیقه‌ای انجام دهید و هر بار مقاومت و شیب را افزایش دهید. با سرعت پایه که احساس راحتی اما چالش برانگیز است، شروع کنید.

این کار را به مدت دو دقیقه انجام دهید و شیب را ثابت نگه دارید. سپس دو دقیقه دیگر سرعت خود را افزایش دهید. اجازه دهید به مدت یک دقیقه با سرعت کمتری ریکاوری کنید. سپس شیب یا مقاومت را افزایش دهید و الگو را تکرار کنید. بسته به اهداف تناسب اندام خود، ممکن است بخواهید این روال تمرینی را تغییر دهید.

راه حل دوم برای شروعی موفقیت آمیز

مرحله 1

به پاشنه‌های خود تکیه دهید. فشار را روی انگشتان پا نگه دارید. این کار می‌تواند می‌تواند باعث بی حس شدن پا شود. نگه داشتن وزن روی پاشنه باعث می‌شود که عضلات سخت‌تر کار کنند و استقامت را افزایش دهد که بتوانید مدت طولانی تری تمرین کنید.

مرحله 2

صاف بایستید. از خم شدن به جلو روی نرده‌ها خودداری کنید. این کار باعث می‌شود که تمرین راحت‌تر شود، اما در نهایت اثربخشی آن کاهش پیدا کند. صاف ایستادن این امکان را می‌دهد که در حین تمرین روی بیضوی عضلات شکم و عضلات بدن خود را تمرین دهید.

سعی کنید وزن خود را زیاد روی نرده‌ها قرار ندهید. در عوض کمی به پشت خم شوید تا کمرتان صاف و بیشتر وزنتان روی کف پا باشد.

مرحله 3

هر روز همان تمرین را انجام ندهید. اگرچه انجام تمرین روزانه به روز می‌تواند در ابتدا مؤثر باشد، اما در نهایت می‌تواند منجر به پلاتو شود. تغییر روتین نه تنها تمرینات را جذاب‌تر نگه می‌دارد، بلکه می‌تواند اثربخشی هر جلسه را تا حد زیادی افزایش دهد.

تمرینات اینتروال، که در آن شدت و شیب دستگاه را تغییر می‌دهید، می‌توانند هر چند هفته یکبار تغییر و اصلاح شوند تا چالش و تنوع بیشتری به آن اضافه شود.

مرحله 4

از عوامل حواس پرتی خودداری کنید که روی تمرین خود متمرکز بمانید. تماشای تلویزیون یا مطالعه در حین تمرین بی ضرر به نظر می‌رسد، اما در واقع می‌تواند حواس را از حداکثر استفاده از تمرین منحرف کند. عوامل حواس پرتی را کنار بگذارید و هوشیاری خود را روی بدن خود نگه دارید. به این ترتیب می‌توانید مطمئن شوید که وضعیت بدنی خوبی دارید، سرعت ثابت دارید و برای مرحله بعدی تمرین خود برنامه ریزی می‌کنید.

سخن آخر

سعی کنید که در هنگام خرید اسکی فضایی و کار با دستگاه اسکی فضایی خانگی موارد بیان شده را رعایت کنید. البته شخصی سازی نوع تمرین اهمیت دارد و در صورت توانایی می توانید از مواردی همچون موسیقی یا دیدن تلویزیون نیز بهزه ببرید. در سایت هایپرجیم می توانید موارد مختلف در این باره را مطالعه کرده و تمارین مختلفی را انجام دهید.

فروشگاه هایپرجیم

نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 

تماس با کارشناسان : عبدالحسینی  09122648409 حاجیلویی  09122108002

آدرس نمایشگاه و دفتر فروش : تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب جنب مترو شادمان نبش کوچه زمانی پلاک 6 ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 276
نمایش همه
علاقه مندی ها ()