اسکی فضایی باشگاهی وسیله‌ای است که در هر باشگاه بدنسازی و پرورش‌اندامی دیده می‌شود. این دستگاه کاربردهای مختلفی دارد و می‌توان بسیاری از تمرینات هوازی را با استفاده از آن انجام داد.

شناخت قسمت‌های مختلف  اسکی فضایی باشگاهی می‌تواند به شما کمک کند که هر چه بهتر با این وسیله ورزش کنید و از مزایای آن بهره‌مند شوید.

برای شناخت این بخش‌های مختلف، با ادامه این مطلب همراه فروشگاه اینترنتی هایپرجیم باشید.

معرفی قسمت‌های مختلف اسکی فضایی باشگاهی

اسکی فضایی باشگاهی وسیله‌ای است که بسیار مورد توجه ورزشکاران قرار گرفته است و تقریبا تمام افرادی که به باشگاه‌های ورزشی مراجعه می‌کنند، از این دستگاه استفاده کرده‌اند.

اما آیا تا به حال فکر کرده‌اید که این وسیله ورزشی، چه قسمت‌هایی دارد و از چه بخش‌هایی تشکیل شده است؟ شناخت قسمت‌های مختلف اسکی فضایی می‌تواند در روند استفاده شما از این دستگاه تاثیر مثبتی بگذارد و باعث شود شما نتیجه بهتری هم از ورزش خود بگیرید.

در ادامه مهم‌ترین بخش‌های این وسیله ورزشی را برای شما معرفی کرده و شرح می‌دهیم. همراه ما باشید.

فلایویل

فلایویل قسمت اصلی این وسیله است. در واقع محل قرارگیری فلایویل، نوع اسکی فضایی را مشخص می‌کند.

هنگامی که فلایویل پشت پدال‌ها قرار می‌گیرد، اسکی فضایی محور عقب است. اگر جلوی پدال ها قرار بگیرد، در آن صورت محور جلو است و وقتی با پدال ها در یک راستا قرار می‌گیرد، اسکی فضایی محور مرکز است.

هنگامی که روی پدال‌ها و دسته ها کار می‌کنید، چرخ لنگر را می‌چرخانید.

یکی از مهمترین جنبه‌های فلایویل وزن آن است. هرچه سنگین‌تر باشد، حرکت نرم‌تر و آرام‌تر است. فلایویل سبک تند و البته ناپایدار است، اما از سوی دیگر، چرخ فلایویل سنگین به سختی به حرکت در می‌آید یا متوقف می‌شود. بنابراین باید تعادلی مناسب بین آن‌ها ایجاد شود.

محل قرارگیری فلایویل همچنین بر اندازه آن هم تاثیر می‌گذارد؛ اسکی فضایی باشگاهی محور عقب بزرگ‌ترین و محور جلو نوع کوچک‌تر آن هستند. عملکرد دستگاه هم بر این اساس می‌تواند تحت تأثیر قرار گیرد؛ زیرا اسکی فضایی محور عقب طول گام بلندتری نسبت به مدل های دیگر ارائه می‌دهند.

سیستم کنترل

از دیگر قسمت‌های مختلف اسکی فضایی می‌توان به سیستم کنترل که اغلب الکتریکی است اشاره کرد.

سیستم الکترونیکی شامل کنسول و هر ویژگی است که در هنگام اتصال دستگاه به برق کار می‌کند، مانند ویژگی های قابل تنظیمی از جمله شیب. این بخشی ضروری از دستگاه است که شما باید از آن اطلاعات کافی داشته باشید. ابتدا، گارانتی شما به سیستم الکترونیکی مرتبط می‌شود؛ بنابراین متن تمام ضمانت نامه‌ها را بخوانید.

اگر شما به دنبال برنامه‌های تمرینی از پیش تعیین شده و ویژگی‌های جانبی که شامل شمارش تعداد ضربان قلب و... می شود، کیفیت کنسول نیز مهم است. اکثر اسکی‌های فضایی، حداقل هشت برنامه از پیش تعیین شده را ارائه می‌دهند، اما در خصوص سایر ویژگی‌ها، با هم تفاوت‌هایی دارند که بهتر است پیش از خرید حتما آن‌ها را بررسی کنید.

تسمه و عرشه

اگر صدایی عجیب از اسکی فضایی باشگاهی خود شنیدید، می‌توانید بلافاصله عرشه و تسمه آن را بررسی کنید. درک نحوه عملکرد این بخش‌ها، می‌تواند به برطرف کردن نقوص آن‌ها کمک زیادی کند.

عرشه که حاوی غلتک‌ها است، برای راحتی هر چه بیشتر کاربر اهمیت زیادی دارد. هنگام در نظر گرفتن اسکی فضایی، به طول گام که طول غلتک‌ها از جلو تا پشت عرشه است، یا فاصله حرکت پدال‌ها در طول حرکت اسکی توجه کنید.

گام بلندتر به معنای فضای بیشتر برای حرکت دادن پاها از جلو به عقب است و به طور برعکس هم گام و فضای کوچک.

 در حالی که فضای بیشتر و گام بلندتر ممکن است برای افراد قد بلندتر یا افرادی با پاهای بلندتر ایده آل باشد، اما به طور برعکس برای افراد کوتاه قامت اصلا گزینه مناسبی نیست و حتی می‌تواند باعث مشکلات و مصدومیت‌هایی هم بشود. مشکلات مشابهی برای فرد قد بلند با گام و فضای کوتاه‌تر ایجاد می‌شود. بهترین نوع این وسیله آن است که بتوان طول را در آن تنظیم کرد که چندین نفر بتوانند از آن استفاده کنند.

 

پدال‌ها

در این وسیله ورزشی، پدال‌ها بخش بسیار مهمی هستند. در صورت نامناسب بودن این بخش، ناراحتی و حتی مصدومیت در انتظار فرد خواهد بود.

بالشتک، طراحی و اندازه نکاتی است که باید در پدال‌ها به آن توجه شود. بالشتک معمولا یکی از ویژگی‌های برتر پدال‌های باکیفیت است. برخی از مدل‌ها پدال‌های پای خود را طوری طراحی می‌کنند که کمی به سمت داخل متمایل شده و حتی می‌چرخند. شیب به سمت داخل برای کاهش فشار روی زانوها در نظر گرفته شده است، در حالی که حرکت چرخشی به گونه ای طراحی شده است که امکان حرکت بیشتر مچ پا را فراهم کند. برای خرید اسکی فضایی حتما به مراکز معتبر مراجعه فرمایید.

اندازه پدال‌ها نیز باید در نظر گرفته شود. معمولا از اندازه‌های بزرگ در پدال‌های این وسیله ورزشی محبوب استفاده می‌شود. البته باید عاج و بالشتک هم در این مورد به خوبی رعایت شود که از بروز ناراحتی جلوگیری شود.

کلام پایانی

در این مقاله سعی کردیم که شما را با بخش‌های متفاوت اسکی فضایی باشگاهی آشنا کنیم. شناخت قسمت‌های مختلف اسکی فضایی این امکان را برای شما فراهم می‌کند که بهتر و بهینه‌تر از این وسیله ورزشی استفاده کنید.

همچنین نکات ایمنی با شناخت بهتر این وسیله، بهتر اجرا خواهند شد.

فروشگاه هایپرجیم

نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 

تماس با کارشناسان : عبدالحسینی  09122648409 حاجیلویی  09122108002

آدرس نمایشگاه و دفتر فروش : تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب جنب مترو شادمان نبش کوچه زمانی پلاک 6 ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 293
نمایش همه
علاقه مندی ها ()