دوچرخه ثابت باشگاهی تأثیر زیادی در کاهش وزن و تناسب اندام دارد. با توجه به این موضوع افراد تمایل زیادی به استفاده از  دوچرخه ثابت باشگاهی دارند. بر این اساس بهتر است به نکات مهمی که در جهت مراقبت از این وسیله در ادامه به آن اشاره می‌شود، توجه کنید.

برای استفاده درست از این وسیله به این موضوع توجه داشته باشید که بهتر است بعد از 10 الی 15 دقیقه به دوچرخه استراحت دهید. با استفاده مداوم از این وسیله در طولانی مدت به بدن خود و دوچرخه آسیب وارد می‌کنید.

هر آنچه که برای مراقبت از دوچرخه باشگاهی باید بدانید

وسائل باشگاهی به‌خصوص دوچرخه­های ثابت بسیار حساس هستند، با توجه به این موضوع بهتر است به نکات مهمی که در ادامه برای نگهداری و افزایش کارایی آنها اشاره می‌شود را رعایت کنید.

به دوچرخه استراحت دهید

برای استفاده مفید از این وسیله ورزشی بهتر است، بعد از 10 الی 15 دقیقه، استفاده از دوچرخه را متوقف کنید. در نظر گرفتن زمانی برای استراحت این وسیله در نهایت از آسیب‌های احتمالی جلوگیری می‌کند و بدن شما نیز از آسیب‌های مختلف حفظ می‌کند.

قبل از نشستن صندلی دوچرخه را تنظیم کنید

به این موضوع توجه داشته باشید که برای جلوگیری از آسیب دیدگی بدن خود بهتر است، صندلی دوچرخه را در ارتفاع مشخصی قرار دهید. برای تنظیم صندلی دوچرخه به این موضوع توجه داشته باشید که به آرامی ارتفاع آن را تنظیم کنید.

صندلی دوچرخه بسیار حساس است و با یک حرکت ساده می‌شکند و از بین می‌رود، در نتیجه سعی کنید به آرامی ارتفاع آن را تنظیم کنید.

از سلامت پدال دوچرخه مطمئن شوید

قبل از استفاده سعی کنید سلامت پدال را چک کنید. با توجه به این موضوع می‌توان گفت، برای مراقبت بیشتر از دوچرخه ثابت باشگاهی بهتر است، هر چند وقت یک بار پدال‌ها را چک کنید که اگر مشکلی وجود داشت، آن را از بین ببرید.

به این موضوع توجه داشته باشید که جنس برخی از پدال‌ها پلاستیک و بیشتر در معرض شکستگی و آسیب دیدگی قرار می‌گیرند، پس بهتر است، به این قسمت توجه خاصی داشته باشید.

از تابش مستقیم خورشید جلوگیری کنید

رنگ بدنه دوچرخه ثابت به تابش مستقیم نور خورشید حساس است، با توجه به این موضوع می‌توان گفت، بهتر است، این وسیله ورزشی را دور از تابش مستقیم نور خورشید قرار ندهید.

و اگر شرایط نگهداری دوچرخه ثابت را دور از نور خورشید نداشتید، بهتر است، زمانی که از آن استفاده نمی‌کنید، محافظی روی دوچرخه قرار دهید که در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار نگیرد.

سطح زیر دوچرخه مرطوب نباشد

به این موضوع توجه داشته باشید که بهتر است دوچرخه ثابت باشگاهی را در سطوح مرطوب قرار ندهید یا حواستان باشد که سطح زیر دو چرخ مرطوب نشود.

اگر در مناطق مرطوب زندگی می‌کنید توجه کنید که رطوبت عملکرد پدال و سایر امکانات دوچرخه را تحت تأثیر قرار می‌دهد و در طولانی مدت به این وسیله آسیب می‌رساند.

سعی کنید در آخر هر روز سطح زیر دوچرخه را بررسی کنید و مواردی که کارایی این وسیله را تحت تأثیر قرار می‌دهد را از بین ببرید.

بررسی مستمر دوچرخه ثابت باشگاهی

سعی کنید در بازه‌های مشخص عملکرد کلی این وسیله را بررسی کنید که اگر با مشکلی مواجه شدید، با کمک افراد متخصص آن را از بین ببرید که آسیب بیشتری به این وسیله باشگاهی وارد نشود. در خرید دوچرخه اسپینینگ به مشخصات آن دقت داشته باشید. 

سخن آخر

در این مقاله به بررسی نکات مهم برای نخرید دوچرخه ثابت و گهداری دوچرخه ثابت باشگاهی پرداخته شد. بر این اساس توجه داشته باشید که دوچرخه‌های باشگاهی بسیار حساس هستند و بهتر است در بازه‌های زمانی مشخص به چکاپ کلی آنها بپردازید.

در نهایت امید است مواردی که در این مقاله به آنها اشاره شد، برای شما مفید باشید و از آن برای مراقبت از دوچرخه باشگاهی استفاده کنید.

 

فروشگاه هایپرجیم

نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 

تماس با کارشناسان : عبدالحسینی  09122648409 حاجیلویی  09122108002

آدرس نمایشگاه و دفتر فروش : تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب جنب مترو شادمان نبش کوچه زمانی پلاک 6 ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 332
نمایش همه
علاقه مندی ها ()