خرید دوچرخه ثابت برای انجام تمرینات می‌تواند یک سرمایه گذاری عالی برای شما باشد. تمرین با دوچرخه ثابت می‌تواند تمام عضلات بدن را درگیر کند و می‌توانید بدون توجه به آب و هوای بیرون از خانه و مشغله‌های کاری به تمرینات خود در خانه براحتی بپردازید. با این حال دوچرخه ثابت انواع مختلفی دارند که هرکدام متناسب با هدف و نیازهای تناسب اندام خاصی ساخته شده است. بنابراین بهتر است انواع آن را بشناسید و دوچرخه‌ای که با هدف‌های شما یکسان است را انتخاب کنید.

مشخصات دوچرخه ثابت نشسته

دوچرخه ثابت ایستاده یا عمودی نمایندگی دوچرخه معمولی در فضای باز طراحی شده است این دوچرخه دارای صندلی باریک بوده و پدال‌ها در زیر بدن شما قرار می‌گیرند فرمان توری برای نگه داشتن آن را خم شوید همانطور که دوچرخه معمولی را سوار می‌شویم این سبک از دوچرخه می‌تواند تمام عضلات شما را درگیر کند.
دوچرخه عمودی یک تمرین هوازی برای تقویت قلب و عروق شما ارائه می‌دهد در عین حال ماهیچه‌های ساق پا را تقویت کرده و می‌توانید بسته به ترجیح خودتان از این دوچرخه به‌صورت ایستاده یا نشسته استفاده کنید. با این حال نکته قابل توجه هنگام استفاده ایستاده از این دستگاه این است که می‌تواند به دست و مچ‌های شما فشار وارد کند، بنابراین باید تمرینات دیگری برای قوی کردن دست خود انجام دهید.

همانطور که گفتیم صندلی این دستگاه کوچک است و می‌تواند در تمرینات طولانی مدت برای بعضی افراد ناراحت کننده باشد اما باید به‌صورت ایستاده و نشسته از آن استفاده کنید می‌تواند این مشکل را تا حدی برطرف کند. چنانچه از وجود صندلی کوچک روی این دستگاه ناراحت بودید، می‌توانید یک صندلی جایگزین برای آن تهیه کنید.

هنگام خرید هر کدام از این دوچرخه‌های ثابت بهتر است از تناسب ارتفاع و دستیابی آن نسبت به خودتان مطمئن شوید. اگر امکان تست را داشتید حتماً قبل از خرید دوچرخه را به صورت حضوری امتحان کنید که ببینید ارتفاع دوچرخه برای شما هنگام سواری چگونه است. آیا برای انجام تمرینات با سرعت‌های مختلف با این دوچرخه راحت هستید یا خیر. چنانچه تنظیمات درست نبود از کسی بخواهید که آن را متناسب با بدن شما تغییر دهد.

اکثر تجهیزات ورزشی مانند دوچرخه ثابت دارای ضمانت نامه یا گارانتی هستند در صورتی که اتفاقی برای دوچرخه جا بیفتد یا قطعاتی از آن خراب شود می‌توانید براحتی آنها را تعویض کنید. برای آنکه بتوانید با خیال راحت خرید کنید حتماً باید قبل از خرید گارانتی دستگاه را چک کنید همچنین برای خرید تجهیزات ورزشی بهتر از فروشگاه‌های مطمئن و معتبر خرید کنید، برای این کار ما به شما فروشگاه هایپر جیم را معرفی می‌کنیم.

مزایای استفاده از دوچرخه ثابت

دوچرخه سواری ثابت همراه‌ای کارآمد برای سوزاندن کالری و چربی در بدن تقویت قلب ریه‌ها و ماهیچه‌ها است. دوچرخه سواری همان طور که می‌دانید یک تمرین هوازی یا کاردیو محسوب می‌شود که در مقایسه با دیگر تجهیزات کاردیو فشار کمتری به مفاصل شما وارد می‌کند.

به طور کلی برای دوچرخه‌های ثابت می‌توان 7 مزیت نام برد:

  1. سواری ایمن‌تر نسبت به جاده
  2. امکان انجام تمرینات اینتروال
  3. تقویت پاها و عضلات پایین تنه
  4. تمرینی کم فشار در عین حال مؤثر
  5. سوزاندن چربی بدن
  6. کمک به کاهش وزن
  7. مناسب برای اندام قلبی عروقی

هنگام استفاده ار دوچرخه ثابت باید چه نکات ایمنی را رعایت کرد؟

دوچرخه ثابت بسیار ایمن‌تر از دوچرخه سواری در جاده است، با این حال میتواند مشکلاتی را نیز برای شما به وجود بیاورد.

برای ایمن ماندن هنگام کار با دوچرخه ثابت به نکات زیر دقت داشته باشید:

  • از درست بودن فرم نشستن یا ایستادن هنگام تمرین با دوچرخه ثابت مطمئن شوید. اگر نمی‌دانید فرم صحیح قرار گرفتن چگونه است بهتر است از یک مربی کمک بخواهید.
  • در صورتی که هر گونه درد عضلانی بر اثر دوچرخه سواری برای شما به وجود آمد، بهتر است تمرین را متوقف کرده و اجازه دهید بدنتان ریکاوری شود.
  • هیچگاه بیشتر از توان خود کار نکنید. برای مثال زمانی که در گروهی دوچرخه سواری هستید خود را مجبور به همراهی با آنها نکنید، زیرا فشار آوردن بیش از حد به عضلات می‌تواند خطرناک باشد این مشکل زمانی که شما به‌تازگی ورزش را شروع کردید بیشتر بروز می‌کند.
  • نکته آخر آن است که اگر حس کردید مشکلاتی در حفظ تعادل یا فشار خون خود دارید بهتر است قبل از تمرین با پزشک صحبت کنید.

سخن آخر

دوچرخه سواری داخل خانه می‌تواند بسیار برای شما کمک کننده باشد که به تناسب اندام دلخواه خود برسید و بدون در نظر گرفتن محدودیت‌های خارج از خانه تمرینات خود را به صورت مرتب داشته باشید همانطور که گفته شد دوچرخه ثابت فواید زیادی دارد و غیر از تقویت سیستم قلبی عروقی می‌تواند قدرت عضلانی شما را نیز بیشتر کند از مهمترین مزایای استفاده از دوچرخه ثابت نشسته می‌توان تمرینات مؤثر در عین حال مهربان با مفاصل دانست. همچنین می‌توانید حین تمرین از یک برنامه پیگیری پیشرفت خود در بازه زمانی محدود استفاده کنید و نتایج خود را ببینید این کار به شما انگیزه می‌دهد کار با دوچرخه ثابت را ادامه دهید. فروشگاه هایپر جیم انواع دوچرخه ثابت را برای راحتی خرید دوچرخه ثابت باشگاهی شما در فروشگاه خود ارائه داده است.

فروشگاه هایپرجیم

نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 

تماس با کارشناسان : عبدالحسینی  09122648409 حاجیلویی  09122108002

آدرس نمایشگاه و دفتر فروش : تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب جنب مترو شادمان نبش کوچه زمانی پلاک 6 ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 293
نمایش همه
علاقه مندی ها ()