طرز استفاده از وسایل ورزشی و تمرین با آن‌ها بسته به اهداف افراد می‌تواند متفاوت باشد. افراد ورزشکار ممکن است اهداف مختلفی در تمرین‌های ورزشی خود داشته باشند، امامهم ترین مسئله یافتن راه‌های مناسب است تا با عمل به آن‌ها بتوان سریع‌تر به نتیجه دلخواه رسید. برای رسیدن به اهداف مختلفی که دارید اولین کاری که نیاز است انجام دهید برنامه ریزی برای آن و آشنایی با راه‌های انجام آن است. ما در هایپرجیم سعی داریم نکات تمرین با  تردمیل باشگاهی را برای شما بیان کنیم تا با رعایت آن‌ها بهترین نتیجه را بگیرید و راحت‌تر به اهداف خود دست یابید.

نکات عمومی پیش از تمرین

نکات زیر باید پیش از تمرین رعایت شوند تا تمرین شما بیشترین بازدهی را داشته باشد و نتیجه بخش باشد:

  • در صورتی که بیماری یا مشکل خاصی دارید پیش از شروع تمرین آن ‌را با پزشک خود در میان بگذارید.
  • پیش از شروع تمرین خود حتما چند دقیقه بدن خود را گرم کنید و پایان تمرین سرد کردن را فراموش نکنید.
  • با طرز کار دستگاه تردمیل خود به خوبی آشنا شوید.
  • استفاده از گیره ایمنی تردمیل ورزشی را فراموش نکنید.
  • در شروع استفاده سعی کنید سرعت آهسته تری داشته باشید و کم‌کم آن‌را افزایش دهید.
  • از کفش ورزشی مناسب و جوراب بلند و کلفت استفاده کنید تا پاهایتان تاول نزند.
  • قبل از شروع تمرین حتما مقدار کافی آب بنوشید و اگر لازم بود از سرویس بهداشتی استفاده کنید.

نکات بالا باید قبل و حین ورزش به‌طور‌حتم رعایت شوند.

هدف خود را مشخص کنید

ورزش کردن بدون در نظر گرفتن هدفی که دارید فایده‌ای نخواهد داشت. استفاده از دستگاه های ورزشی بسته به اهداف افراد می‌تواند متفاوت باشد. اهداف مختلف افراد مانند کاهش وزن، افزایش وزن یا حفظ تناسب اندام تعیین کننده نوع، طرز و شدت استفاده از دستگاه‌های ورزشی است. به طور مثال فردی که اندام لاغری دارد و قصد افزایش وزن متناسب و اصولی دارد باید به این نکته توجه کند که تمرین با تردمیل باشگاهی جزء تمرین‌های هوازی محسوب می‌شود، درحالیکه این فرد باید تمرین‌های مناسب قدرتی برای افزایش عضله‌سازی داشته باشد.

پس اهداف تعیین کننده نوع ورزش و استفاده از دستگاه‌های ورزشی هستند. پیشنهاد هایپرجیم به شما این است که قبل از شروع تمرینات ورزشی با یک مربی ورزش مشورت کنید و تمرینات ورزشی مناسب خود‌ را بشناسید.

گرم کردن

برای جلوگیری از آسیب‌های بدنی و داشتن تعادل بدنی هنگام تمرین، پیش از شروع تمرین حتما بدن خود را چند دقیقه گرم کنید. گرم کردن اصولی شامل داشتن سرعت مناسب، شیب مناسب و فواصل استراحتی مناسب است.

تمرین‌های با فاصله با گرم کردن شروع می‌شود و سپس کم‌کم افزایش پیدا می‌کند. در ابتدا می‌توانید به مدت ۳ دقیقه و با سرعت آرام بدوید و بعد آن ‌را به ۵ دقیقه افزایش دهید؛ سپس همین روند را دوباره تکرار کنید و در نهایت استراحت کنید.

شما می‌توانید بعد از گذشت چند هفته نحوه تمرین خود را تغییر دهید و کم‌کم به میزان سرعت و شیب تردمیل باشگاهی اضافه کنید، اما هرگز گرم کردن پیش از تمرین را فراموش نکنید.

تمرین Rampیا تمرین با شیب

یکی از موثرترین تمرینات برای عضله سازی و کالری سوزی بیشتر تمرین با استفاده از شیب است. افزایش شیب هنگام استفاده از تردمیل می‌تواند موجب چالش برانگیز شدن تمرینات شما و در نتیجه بازدهی بیشتر شود.

همچنین تمرین به شیوه شیب می‌تواند به فرم دهی بیشتر بدن کمک کند و بدن شما فرم زیباتری به خود بگیرد. راه رفتن یا دویدن روی تردمیل با شیب زیاد موجب کالری سوزی بیشتر می‌شود و این مسئله به از بین رفتن چربی‌های اضافه و ساختن عضلات کمک بسیاری می‌کند.

هایپرجیم استفاده از دستگاه‌هایی که دارای شیب برقی هستند را به شما توصیه می‌‌کند، شما می‌توانید تنها با فشردن یک دکمه شیب دستگاه را تغییر دهید و راحت‌تر از آن استفاده کنید.

پیاده‌روی معکوس

یکی از تمریناتی که موجب شکل‌دهی بسیار زیادی به عضلات هسته بدن به خصوص ناحیه باسن و ران می‌شود، تمرین پیاده‌روی معکوس است. این تمرین مانند همه تمرین‌های دیگر باید به مرور زمان افزایش یابد و در شروع نیاز نیست با سرعت بالا انجام شود.

تمرین پیاده روی معکوس تاثیر بسیار زیادی در تقویت عضلات پا دارد. زمانی‌که افزایش شیب هم به این تمرین اضافه شود نتیجه مضاعف بر تحریک عضلات خواهد داشت. کسانی‌که کاهش وزن داشته‌اند و به‌دنبال فرم دهی به عضلات خود هستند، هایپرجیم پیاده‌روی معکوس را به آن‌ها پیشنهاد می‌دهد. خرید تردمیل را از سایت با قیمت های عالی انجام دهید. 

سخن پایانی

داشتن اندام زیبا و وزن متناسب آرزوی خیلی از افراد است. یکی از راه‌های رسیدن به این آرزو استفاده از تردمیل باشگاهی است. کسانی‌که قصد استفاده از تردمیل را دارند اما شیوه تمرین با آن را نمی‌دانند باید ابتدا با این روش‌ها آشنا شوند تا راحت‌تر به اهداف خود دست یابند.

ما در هایپرجیم سعی کردیم تعدادی از نکات و شیوه‌های تمرینی مناسب که می‌توانید با تردمیل انجام دهید به شما آموزش دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تردمیل لطفا به سایت ما مراجعه کنید و با نکاتی که هیچ جای دیگر آن‌ها را پیدا نمی‌کنید بیشتر آشنا شوید.

 فروشگاه هایپرجیم

مدیریت فروش و امور بازرگانی : علی عبدالحسینی : 09122648409

پشتیبانی فنی : محمد طاهر حاجیلویی : 09122108002

شماره دفتر مرکزی : 02166006000 - 02166005000 -02166055079 

آدرس نمایشگاه : تهران خیابان آزادی (ضلع جنوب) به سمت انقلاب جنب مترو شادمان نبش کوچه زمانی پلاک 6 ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6 ← دفتر مرکزی هایپر جیم

کد پستی : 1344673969

ایمیل : info@treadmills-co.com

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 372
نمایش همه
علاقه مندی ها ()