تردمیل دستگاهی ورزشی است که برای انجام فعالیت‌های هوازی کاربرد دارد. به‌وسیله خرید تردمیل و استفاده از آن، سلامت قلب و عروق افزایش پیدا می‌کند.

برخی از این دستگاه‌ها مجهز به کنسول‌های دیجیتال هستند که برای تنظیمات سرعت و شیب دستگاه کارایی دارند که بر اساس وزن و شرایط بدنی هر فرد تنظیم می‌شوند.

برای اطلاع از  خرید تردمیل و نحوه کارکرد تردمیل و جلوگیری از آسیب‌های ناشی از استفاده نادرست از آن، با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

گام اول در استفاده، بعد از خرید تردمیل

در ابتدا تردمیل خود را به‌طور کامل مورد بررسی قرار دهید. محل تنظیمات شیب و سرعت را به خاطر بسپارید. اگر این دستگاه را در باشگاه استفاده می‌کنید، بهتر است از پرسنل یا مربی باشگاه در مورد نحوه کارکرد تردمیل کمک بگیرید.

گام دوم، انجام حرکات کششی قبل از روشن کردن دستگاه

از آنجایی که این دستگاه ورزشی برای دویدن و قدم زدن طراحی شده است، قبل از استفاده از آن باید بدن را گرم کنید.

برای این منظور انجام ده دقیقه حرکات کششی در مفاصل و پاها کمک بسیاری به شل شدن عضلات این ناحیه از بدن شما می‌کند.

گام سوم، قرارگیری روی کناره‌های کمربند تردمیل

بعد از خرید تردمیل باید استفاده از آن را به‌سرعت بیاموزید. زیرا این دستگاه برای انجام ورزش‌های روزانه هوازی گزینه مناسبی عنوان می‌شود.

در گام سوم با گرفتن دسته‌های اطراف این دستگاه، پای خود را روی کناره‌های تردمیل قرار دهید. سپس کلید محافظ ایمنی را به لباس خود وصل کنید که امکان وقوع آسیب در مواقع خطر از بین برود.

دکمه شروع را فشار دهید و سرعت دستگاه را روی کم یا SLow تنظیم کنید. در این حالت بلافاصله شروع به راه رفتن کنید.

 نحوه کارکرد تردمیل بسیار ساده است و نیازی به نگرانی در مورد یادگیری آن نیست. برای پیاده روی آهسته، توصیه می‌شود سرعت را بین 2.5 تا 3.5 مایل در ساعت تنظیم کنید و به‌مدت ۱۵ دقیقه به پیاده روی در این سرعت ادامه دهید.

گام چهارم، گرم کردن بدن

با توجه به برنامه‌ای که برای تمرینات با تردمیل دریافت کرده‌اید، باید خود را گرم کنید. یک تمرین پنج دقیقه‌ای سبک بعد از خرید تردمیل به شما در یادگیری حرفه‌ای این دستگاه کمک می‌کند.

اگر قصد دارید که تمرینات پیاده روی سریع داشته باشید، دستگاه را روی سرعت آهسته تنظیم کنید. در صورتی که نیاز به تمرینات دویدن با حالت ثابت دارید، سرعت را روی حالت سریع قرار دهید و به آرامی بدوید. بعد از گرم شدن بدن، سرعت برنامه تمرینی خود را روی تردمیل تنظیم کنید.

گام پنجم، نحوه کارکرد تردمیل با افزایش شیب دستگاه

افزایش شیب سبب تقویت عضلات پشت، چهار سر و همسترینگ می‌شود و برای عضله‌های قلب نیز بسیار مؤثر است. این موقعیت را به‌مدت یک دقیقه حفظ کنید، سپس شیب را به حالت اول خود درآورید و یک دقیقه با سرعت آهسته به تمرین خود ادامه دهید. بهتر است این تمرین را به‌مدت ۱۵ دقیقه تکرار کنید.

اگر هنوز هم در مورد نحوه کارکرد این دستگاه دچار شک هستید، با کارشناسان فعال در فروشگاه آنلاین هایپرجیم ارتباط برقرار کنید که به‌صورت رایگان و تخصصی اطلاعات خود را در اختیار شما قرار دهند.

نتیجه گیری…

بعد از  خرید تردمیل خانگی لازم است که نحوه استفاده از آن را بیاموزید. به همین دلیل در ابتدا با سرعت کم و پیاده روی آهسته به‌مدت ۱۵ دقیقه تمرین را شروع کنید. سپس سرعت را با توجه به شرایط بدنی خود افزایش دهید و دویدن را آغاز کنید.

برای به چالش کشیدن بدن خود امکان تنظیم شیب تردمیل به سمت بالا نیز وجود دارد. تمامی این تمرینات بهتر است در هر سه ست ۱۵ دقیقه‌ای انجام شود و مابین این ست‌ها به میزان زیاد آب بنوشید که کاهش آب در بدن جبران شود.

 فروشگاه هایپرجیم

مدیریت فروش و امور بازرگانی : علی عبدالحسینی : 09122648409

پشتیبانی فنی : محمد طاهر حاجیلویی : 09122108002

شماره دفتر مرکزی : 02166006000 - 02166005000 -02166055079 

آدرس نمایشگاه : تهران خیابان آزادی (ضلع جنوب) به سمت انقلاب جنب مترو شادمان نبش کوچه زمانی پلاک 6 ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6 ← دفتر مرکزی هایپر جیم

کد پستی : 1344673969

ایمیل : info@treadmills-co.com

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 359
نمایش همه
علاقه مندی ها ()