امروزه استفاده از تجهیزات ورزشی روزبه‌روز در حال افزایش است. به همین دلیل نیز بسیاری از افراد قصد دارند، با خرید دستگاهی مناسب به هدف خود برسند. در این بین تقاضا برای دوچرخه ثابت و  تردمیل نیز بیشتر شده است. اما ممکن است که شما هم مانند بسیاری از افراد دیگر ندانید که کدام یک از این دستگاه‌ها برای شما مناسب هستند.

تردمیل یا دوچرخه ثابت؟ کدام یک بهتر است؟

اگر سری به باشگاه‌های ورزشی بزنید، متوجه می‌شوید که تردمیل‌ها برای انجام تمرینات هوازی مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته‌اند. همچنین درصورتی‌که علاقه دارید، خودتان به‌تنهایی ورزش کنید و از مربی زبده کمک نگیرید، می‌توانید تردمیل‌ها را خریداری کنید.

خوب است بدانید که تمرین‌کردن با تردمیل و دوچرخه ثابت بسیار آسان است و هر کدام از این دستگاه‌ها فواید بسیاری را برای شما به همراه خواهند داشت. علاوه بر این با استفاده از این تجهیزات هم می‌توانید، کالری‌های اضافه بدن خود را بسوزانید و هم وزن خود را کاهش دهید.

 ناگفته نماند که برای استفاده از دوچرخه‌های ثابت باید تمرینات را منظم انجام دهید. در این صورت به‌راحتی کالری و چربی‌سوزی را تجربه خواهید کرد. اما به نظر شما کدام یک از این دستگاه‌ها برای شما مناسب هستند؟

تردمیل‌ها و فواید و معایب آنها

اگر به ورزش کردن علاقه بسیار زیادی دارید و زمان زیادی را برای آن اختصاص می‌دهید، باید بدانید که معمولاً در این شرایط تردمیل‌ها برای شما مناسب نیستند. اگرچه این دستگاه برای تقویت سیستم قلبی و عروقی و همچنین کاهش وزن نیز گزینه بسیار عالی محسوب می‌شود.

 در واقع به‌وسیله تردمیل‌ها شما باید در مسیر مشخصی، مسافتی را راه بروید یا بدوید. اما به علت اینکه هیچ وقفه‌ای بین دویدن یا راه‌رفتن وجود ندارد، اغلب این دستگاه نمی‌تواند برای تمرینات کامل هوازی مناسب باشد.

علاوه بر این حتی درصورتی‌که نیم ساعت تا یک ساعت تمرین را روی تردمیل انجام دهید، باید بدانید که نمی‌توانید، کالری زیادی را در مقایسه با ورزش‌های دیگر مانند شنا بسوزانید. برای سوزاندن کالری بیشتر روی تردمیل می‌توانید، اقدامات مفیدی را انجام دهید که در مدت‌زمان مشخصی به هدف خود برسید.

به‌عنوان‌مثال افزایش یا کاهش شیب و شدت به شما این امکان را می‌دهد که تمرینات خود را متنوع‌تر کنید و کالری‌های بیشتری را نیز بسوزانید. با استفاده از تردمیل‌ها شما قادر هستید که برنامه‌های تمرینی مفیدی را دریافت کنید. این برنامه‌ها برای درگیر کردن عضلات بالاتنه و تقویت آنها گزینه بسیار عالی محسوب می‌شوند. اما از معایب تردمیل‌ها این است که در مقایسه با دوچرخه‌های ثابت کالری کمتری را می‌سوزانید.

دوچرخه‌های ثابت

درصورتی‌که قصد دارید، وزن خود را کاهش دهید، به شما پیشنهاد می‌شود که دوچرخه ثابت را در هایپرجیم مقایسه کنید و یکی از آنها را بخرید. با استفاده از دوچرخه‌های ثابت می‌توانید، ورزش کنید و در همان زمان کتاب بخوانید یا تلویزیون ببینید. ممکن است که شما مانند بسیاری از افراد دیگر از انجام این فعالیت‌ها لذت ببرید.

در واقع در این شرایط شما با یک تیر دو نشان زده‌اید. با تمرین روی دوچرخه‌های ثابت هم به فعالیت مورد علاقه خود می‌پردازید و هم کالری‌های اضافه بدن را می‌سوزانید. جالب است بدانید که دوچرخه‌ ثابت به‌اندازه تردمیل‌ چالش‌برانگیز و هیجان‌انگیز نیستند.

همان‌طور که در قسمت بالا بیان کردیم، با تمرین روی دوچرخه ثابت می‌توانید، کالری‌های اضافی بدن را بسوزانید. اما متأسفانه این کالری سوزی به‌سرعت انجام نخواهد شد. علاوه بر این، این دستگاه‌ تأثیرات بسیار کمی روی بدن شما می‌گذارد. به همین دلیل نیز اغلب هیچ آسیب و خطری برای اندام‌های مختلف بدن شما به همراه نخواهد داشت.

آیا مبتلا بودن به بیماری خاص در استفاده از تردمیل یا دوچرخه ثابت تأثیر دارد؟

مطالعات نشان می‌دهند، کسانی که از بیماری‌های خاصی رنج نمی‌برند و زانودرد هم ندارند، می‌توانند از تردمیل استفاده کنند. اما درصورتی‌که به بیماری‌هایی مانند دیابت، فشارخون بالا و.... مبتلا هستند، حتماً قبل از استفاده از دستگاه باید با پزشک مشورت کنند.

 علاوه بر این افرادی که از درد زانو رنج می‌برند، نباید از دوچرخه ثابت استفاده کنند. اما درصورتی‌که شما هم از این مشکل رنج می‌برید و به خرید دوچرخه‌های ثابت علاقه دارید، خوب است بدانید که با تنظیم زین و خم نکردن بیش از حد زانو می‌توانید، روی این دستگاه ورزش کنید.

اما به‌طور‎کلی در این شرایط بهتر است که ورزش‌های دیگری مثل شنا را انجام دهید. شایان ذکر است که استفاده از دوچرخه‌های ثابت برای افرادی که صرع دارند یا از اختلالات بینایی یا ارتوپدی رنج می‌برند، بسیار مناسب است. زیرا این اشخاص تعادل بیشتری روی این دستگاه دارند و از صدمه‌های و آسیب‌های احتمالی نیز دور خواهند ماند.

دوچرخه‌های ثابت و تردمیل‌ها برای چه فضاهایی مناسب هستند؟

معمولاً دوچرخه‌های ثابت در مقایسه با تردمیل‌ها فضای کمتری را اشغال می‌کنند. به همین دلیل نیز برای محیط‌های کوچک بسیار عالی و کارآمد هستند. علاوه بر این خوب است بدانید که معمولاً دوچرخه ثابت کم‌صداتر از تردمیل‌ است. برای اطلاع از خرید تردمیل باشگاهی به سایت فروشگاهی این مجموعه مراجعه فرمایید. 

 هنگامی که روی تردمیل گام بر می‌دارید، امکان دارد که همسایه‌های شما به‌خصوص آن‌هایی که در طبقات پایین زندگی می‌کنند، اذیت شوند. همچنین شایان ذکر است که شما به‌راحتی می‌توانید، دوچرخه ثابت را حرکت دهید. به‌خصوص دوچرخه‌هایی ثابتی که مجهز به چرخ هستند، به‌سهولت جابه‌جا خواهند شد.

کلام آخر

دستگاه‌های ورزشی مانند تردمیل و دوچرخه ثابت نه‌تنها بسیار کاربردی هستند، بلکه فواید و مزایای زیادی را برای شما به همراه خواهند داشت. علاوه بر این خوب است بدانید که هر کدام از این دستگاه‌ها برای هدف خاصی طراحی شده‌اند. به بیانی دیگر برای تهیه تردمیل‌ها یا دوچرخه‌های ثابت ابتدا باید به اهداف و نیازهای خود توجه کنید و سپس یکی از آنها را برای خود بخرید.

فروشگاه هایپرجیم

نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 

تماس با کارشناسان : عبدالحسینی  09122648409 حاجیلویی  09122108002

آدرس :  تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب روبروی مترو شادمان ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6- دفتر مرکزی هایپرجیم

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 397
نمایش همه
علاقه مندی ها ()