دویدن روی تردمیل خانگی ممکن است ساده‌ترین تمرینات ورزشی به نظر برسد و احساس کنید که نیازی به برنامه خاصی ندارید. اما بهتر است بدانید که اگر به درستی تمرینات را انجام نداده و به صورت غیراصولی تمرین کنید، نه تنها به تنهاسب اندام و سلامتی شما کمکی نمی‌کند، بلکه به شما آسیب خواهد زد.

اگر در باشگاه ورزش کنید، مربی با توجه به سطح حرفه‌ای بودن شما و ویژگی‌های بدنتان، برنامه‌ای به شما خواهد داد. اما اگر در خانه خودتان تردمیل خانگی  دارید و می‌خواهید خودتان ورزش کنید، ما به شما کمک می‌کنیم.

در این مقاله به بررسی یکی از برنامه‌های تمرینی با تردمیل می‌پردازیم که 30 دقیقه طول خواهد کشید. این تمرین به دلیل

این برنامه مناسب چه افرادی است؟

برنامه‌ای که در این مقاله بررسی می‌کنیم مناسب افراد مبتدی بوده که می‌خواهند با تردمیل خانگی خود تمرین را آغاز کنند. همچنین ورزشکارانی که دچار آسیب د و می‌خواهند روند بهبود خود را سرعت ببخشند نیز می‌توانند این برنامه را دنبال کنند.

این تمرین افراد را برای تمرینات سخت‌تر در آینده آماده کرده و می‌تواند آمادگی جسمانی افراد را بالا ببرد. در ادامه مراحل مختلف و مدت زمان هر مرحله را بررسی می‌کنیم. بهتر است این روتین را با پای راست آغاز کنید.

گرم کردن به مدت 10 دقیقه

مهم‌ترین بخش هر تمرینی، گرم کردن است. تمرین روی تردمیل نیز از این قائده مستثنی نیست. گرم کردن به شما کمک می‌تواند که با افزایش دمای بدن و افزایش جریان خون در اندام‌ها برای تمرینات شدیدتر در ادامه آماده شوید.

ابتدا سرعت تردمیل خانگی خود را روی 2 تا 3 کیلومتر در ساعت قرار داده و راه رفتن را روی تردمیل آغاز کنید. این کار را به مدت 10 دقیقه ادامه دهید که بدن شما گرم و آماده شود. در طول تمرین نفس عمیق بکشید و نفس خود را حبس نکنید.

دویدن به مدت 2 دقیقه

حال که به مقدار کافی روی تردمیل خانگی خود گرم کردید، نوبت به تمرینات جدی‌تر و سخت‌تر می‌رسد. در این مرحله سرعت تمرین خود را روی 4 تا 6 کیلومتر در ساعت تنظیم کرده و کمی تمرینات خود را جدی کنید.

این اولین مرحله سخت شماست. آن را زیاد طولانی نکنید و تنها به مدت 2 دقیقه تمرین با این سرعت را انجام دهید. به همان اندازه که توانایی دارید بدن خود را در این تمرین درگیر کرده، دستان خود را روی میله تردمیل قرار نداده و سعی کند در وسط تردیمل بدوید.

پیاده روی به مدت 3 دقیقه

این مرحله اولین مرحله استراحت پس از تمرین سخت است، پس سعی کنید از آن لذت ببرید. در این مرحله سرعت خود را کم کرده و فشاری که بر بدنتان وارد می‌کردید را کم کنید. سرعت خود را حداقل به 2 کیلومتر در ساعت برسانید.

نفس‌های عمیق بکشید. حوله را برداشته و عرق‌های خود را پاک کنید. همچنین می‌توانید در این مرحله در حین پیاده‌روی و تمرین آب یا نوشیدنی دیگری را بنوشید.

دویدن به مدت 3 دقیقه

در مرحله قبل به مقدار کافی استراحت کرده و بدن خود را گرم نگه داشتید. حالا نوبت به سخت کردن تمریناتتان می‌رسد. سرعت 5 کیلومتر در ساعت می‌تواند سرعت مناسبی برای سخت کردن تمرین باشد. این مرحله را 3 دقیقه ادامه دهید.

اگر احساس می‌کنید که این سرعت برایتان کم است و می‌توانید سرعت بیشتری را تمرین کنید، می‌توانید آن را تا 7 کیلومتر در ساعت افزایش دهید. اما اگر احساس کردید که در این سرعت فشار زیادی به شما وارد می‌شود، آن را حداقل به 4 کیلومتر در ساعت کاهش دهید.

پیاده‌روی به مدت 3 دقیقه

این مرحله دومین مرحله ریکاوری بین دویدن روی تردمیل خانگی است. در این مرحله نیز سرعت را بین 1 تا 3 کیلومتر در ساعت تنظیم کرده و آب بنوشید. این مرحله را 3 دقیقه ادامه دهید.

دویدن به مدت 4 دقیقه

به عنوان آخرین مرحله دویدن، در این مرحله نیز به مدت 4 دقیقه و با سرعت 4 تا 8 کیلومتر در ساعت بدوید. اگر احساس می‌کنید که می‌توانید با سرعت‌ها بیشتری نیز بدوید، سرعت را بیشتر کنید. همچنین می‌توانید برای کالری‌سوزی بیشتر شیب دستگاه را نیز افزایش دهید.

سرد کردن به مدت 5 دقیقه

به همان اندازه که گرم کردن مهم است، سرد کردن پس از تمرین نیز اهمیت دارد. سرعت خود را روی 1 تا 3 کیلومتر در ساعت قرار دهید و به آرامی پیاده‌روی کنید. نفس‌های عمیق بکشید و تمام استرس خود را در این مرحله رها کنید. فروش تردمیل باشگاهی در تنوع بالا توسط سایت هایپرجیم انجام دهید.

تبریک می‌گویم، شما موفق شدید.

جمع بندی

علاوه بر این برنامه، هر تردمیل خانگی ممکن است برنامه‌های دیگری نیز داشته باشد. هر برنامه‌ای را که انتخاب کردید حداقل سه بار در هفته تکرار کنید که آمادگی جسمانی شما افزایش یابد. با افزایش توانایی‌هایتان، شدت تمرین را بیشتر کنید.

اگر به دنبال تردمیل برای خانه خود هستید و نمی‌دانید از چه فروشگاهی خرید کنید، هایپرجیم می‌تواند به شما کمک می‌کند. چرا که تنوع بسیار بالایی در محصولات ورزشی داشته و با آرامش می‌توانید خرید کنید.

فروشگاه هایپرجیم

نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 

تماس با کارشناسان : عبدالحسینی  09122648409 حاجیلویی  09122108002

آدرس نمایشگاه و دفتر فروش : تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب جنب مترو شادمان نبش کوچه زمانی پلاک 6 ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 399
نمایش همه
علاقه مندی ها ()