قالی یکی از آثار هنری دستبافت کشور ایران است که از گذشته تا به امروز نسل به نسل منتقل شده است. قالی یا همان فرش به عنوان زیرانداز و نوعی کفپوش شناخته می شود. تاریخچه بافت قالی در ایران به زمان صفویه باز می گردد که آغاز کنندۀ شکوفایی هنر بافت فرش دستبافت در ایران بود است. با گسترش صنعت بافت قالی در سراسر کشور، این هنر توسعه پیدا کرد و مناطق مختلف چون کاشان، اصفهان، مشهد، کرمان، یزد و ... متناسب با ذوق و سلیقۀ شخصی انواع قالی خوش طرح و نقش بافته و مورد استفاده قرار گرفته شد. در همین راستا خرید و فروش قالی یا فرش دستبافت رونق پیدا کرد و هر خانه ای مجهز به انواع قالی با متراژهای 6، 9 و 12 متری شدند که بتوانند کف اتاق ها و سالن پذیرایی را بپوشانند.

فروش انواع قالی

امروزه فروش انواع قالی با نقش و نگارهای مختلف اصیل ایرانی در سراسر کشور رونق دارد. با گذشت زمان صنعت بافت قالی و گلیم رونق پیدا کرد و این مسئله نیاز به استفاده از نیروی زیاد برای بافت فرش داشت و نیاز به صرف هزینه های بیشتر پیدا کرد. در همین راستا برخی از افراد روستایی که در زمینۀ بافت فرش و قالی فعالیت داشتند به شهرنشینی گرایش پیدا کردند و این مسئله باعث کاهش کارگاه های بافت فرش دستبافت در کشور شد. از این رو صنعت گران تلاش نمودند که بافت قالی ماشینی یا همان فرش ماشینی را به منظور تأمین نیاز مشتریان آغاز کنند.

به این ترتیب با بهره گیری از دستگاه های پیشرفته و مدرن تلاش کردند که کارخانجات بافت قالی ماشینی را راه اندازی نمایند. بر اساس نقش و نگارهای اصیل ایرانی چون گل های ترنج، بته، جقه، لچک ترنج، افشان، جانوری، بوته ای، درختی، اسلیمی دهان اژدر، اسلیمی، افشان دسته ای، بته افشاری، بته کردستانی، بته میر شکسته، درختی ترنجدار، شکارگاه قاب و ... انواع قالی ماشینی را در رنگبندی های مختلف تولید نموده اند. 

خرید قالی با طرح های اصیل ایرانی

قالی طرح شاه عباسی، اسلیمی، قالی افشان، قالی بته جقه، طرح درختی، قالی طرح شکارگاه، قابی، ترکن یا بخارا، قالی طرح هراتی یا ماهی، قالی طرح محرابی، گلفرنگ، گلدانی و غیره از جمله طرح های متنوع فرش دستبافت و ماشینی موجود در بازار می باشند. به دلیل وجود سلایق مختلف، توسط افراد خلاق و هنرمند انواع نقشۀ قالی با طرح و نگارهای زیبا و جذاب طراحی و به مرحلۀ اجرا رسانده می شود.

خرید قالی یا همان فرش از شهر فرش کاشان سلیقه ای است چون دارای رنگبندی و نقش و نگار مختلف است. از این رو افراد متناسب با سبک دکوراسیون داخلی و رنگبندی تجهیزات دکوراسیون چون مبلمان، سرویس چوب، سرویس تختخواب و .... طرح قالی را انتخاب می کند که زیبایی و جلوۀ خاصی به نمای دکوراسیون داخلی داده شود.

در حال حاضر قالی کاشان، تبریز، مشهد، کرمان و یزد بهترین قالی های دستبافت و ماشینی را با تراکم 700 شانه، 1200 شانه، 1500 شانه، 2000 و بیشتر تولید و به بازار عرضه می کنند.

قیمت قالی

قیمت قالی به طرح، برند، تراکم و سایز آن بستگی دارد. به این ترتیب می توانید متناسب با نیاز و متراژ محل قرارگیری قالی، انتخاب و خرید قالی ماشینی را با قیمت ارزان تر از دستبافت انجام دهید.

قالی پازیریک، فرش بهارستان، قالی دستبافت عصر صفوی، قالی ترنج منظره حیوانات، قالی چلسی و ... نیز از دیگر انواع سبک طراحی قالی است که از رونق بالایی برخوردار می باشند.

فروشگاه اینترنتی کادو فرش از جمله فروشگاه های معتبر در عرصۀ فروش انواع فرش با رنگبندی های مختلف با تراکم 700 شانه به بالا در سایزهای مختلف در تهران فعالیت می کند.

 فروشگاه اینترنتی کادو فرش 

آدرس : تهران ، شهرری ، باقرشهر ، خیابان موسی بن جعفر ، جنب اداره پست پلاک 422
ایمیل :info@kadofarsh.com

تلفن تماس : 54686-021

فکس : 55206630-021

همراه :  1158353-0919

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 635
نمایش همه
علاقه مندی ها ()