معرفی قطعات داخلی دستگاه جوش

روش های مختلفی برای انجام عملیات جوشکاری وجود دارد که برای هر کدام از روش ها از تجهیزات مخصوصی استفاده می کنند. با توجه به تفاوت هایی که بین فرایندهای مختلف جوشکاری وجود دارد، اما قطعات داخلی دستگاه های جوش به طور کلی شامل ترانسفورماتور، رکتیفایر، دینام و موتور جوشکاری می شود. هر کدام از دستگاه های نام برده از قطعات دیگری تشکیل شده اند.

در جوشکاری برای فلزات عوامل گوناگونی نظیر دما، فشار، جنس و ترکیب قطعات دخالت دارند. در فرایند جوشکاری قطعات فلزی یا غیر فلزی در محل اتصال بر اثر حرارت با یکدیگر ترکیب شده و پس از سرد شدن به یکدیگر جوش می خورند.

ترانسفورماتور: در فرایند جوشکاری، این دستگاه برق متناوب با ولتاژ و جریان معین را به برق با ولتاژ کمتر و شدت جریان بالاتر تبدیل می کند. در ترانسفورماتور توان ورودی و خروجی باید با هم برابر باشد. این نوع ترانسفورماتورها در انواع تک فاز، دوفاز و سه فاز ساخته می شود. نوع تک فاز از سیم پیچ اولیه و سیم پیچ ثانویه تشکیل شده و نوع دوفاز و سه فاز از قطعات ضخیم تر تشکیل شده است.

رکتیفایر: از این دستگاه در قطعات داخلی دستگاه جوش برای تامین جریان های مستقیم و متناوب استفاده می شود. رکتیفایر از ترانسفورماتور کاهنده ولتاژ و یکسوساز جریان تشکیل شده است. یکسوسازها دیود هایی هستند که باعث حرکت الکترون ها در یک جهت شده و از عبور آنها در جهت دیگر جلوگیری می کند.

دینام: دستگاه دینام شامل دو بخش اصلی است. الکتروموتور و ژنراتور این دو بخش اصلی هستند. الکتروموتور این دستگاه سه فاز بوده و شروع به حرکت محور دینام می کند. این عمل باعث می شود تا جریان لازم برای جوشکاری به وجود آمده و عملیات جوشکاری انجام شود.

موتور جوشکاری: این دستگاه انرژی لازم را برای عملیات جوشکاری از طریق موتورهای احتراقی بنزینی یا گازوئیلی تامین می کند. این دستگاه ها به کمک موتور الکتریکی نیز راه اندازی می شوند و قابلیت تولید جریان های مستقیم و متناوب را دارد.  

اگر قصد خرید انواع دستگاه های جوشکاری و همچنین قطعات مرتبط با آن ها را دارید ، ما به شما فروشگاه ابزار آذین را معرفی می کنیم.

برای برقراری ارتباط با کارشناسان ما در ابزار آذین از راه های ارتباطی زیر اقدام نمایید.

آدرس : تهران ، نرسیده به میدان حسن آباد ، کوچه شجاعی، بن بست جمالدار2، پلاک30 ، واحد3

شماره تماس : 66723616-021 /66171735-021

ایمیل : info@abzarazin.com

همراه : 09125483995

 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 707
نمایش همه
علاقه مندی ها ()