نکات مهم در استفاده از دستگاه جوش آرگون

استفاده از دستگاه جوش آرگون و یا جوشکاری GTAW، یک فرایند جوشکاری ذوبی است که به وسیله ایجاد قوس الکتریکی میان نوک الکترود از جنس تنگستن و قطعه مورد نظر برای جوشکاری، گرمای مورد نیاز برای ذوب به وجود می آید.

منطقه جوشکاری یا حوضچه ذوب به وسیله گازهای خنثی، در فرایند جوشکاری محافظت می شود. این گازها از الکترود تنگستن و حوضچه مذاب در برابر اثرات مضر اتمسفر حفاظت می کنند.

نکات امنیتی و حفاظتی که قبل از استفاده از انواع دستگاه جوش آرگون باید رعایت کرد بسیار مهم است. قبل از شروع به استفاده تمام اتصالات و کابل ها که امکان آسیب در آن وجود دارد، بایستی بررسی شود. همچنین در هنگام کار نیز بدن جوشکار باید به طور کامل در مقابل تابش اشعه و سوختگی به وسیله ماسک و لباس مخصوص محافظت و پوشیده شود.

عدم استفاده از ماسک و عینک محافظ و مخصوص جوشکاری در حین کار با دستگاه جوش آرگون، باعث آسیب به شبکیه، قرنیه و برق زدگی چشم می شود. کفش ها نیز بایستی کاملا بسته و بدون سوراخ باشد.

در شرایط خطرناکی که احتمال ایجاد شوک الکتریکی در آن وجود دارد، بایستی از مواد ایزوله کننده و عایق برای محافظت در مقابل برق گرفتگی استفاده کرد.

زمانی که پوشش بدنه دستگاه های جوشکاری باز باشد مثلا هنگام تعمیرات، به هیچ وجه نباید آن را روشن کرد. زیرا علاوه بر خطرات موجود و نقض مقررات ایمنی، قطعات الکتریکی دستگاه نیز نمی توانند به طور کافی خنک شوند.

برای جوشکاری با جریان بار بالا بایستی از مقررات خاص پیروی کرد و فردی آموزش دیده و ماهر این کار را انجام دهد. همچنین افرادی که در نزدیکی محل جوشکاری قرار دارند هم باید نکات ایمنی را رعایت کنند و به طور مستقیم به قوس الکتریکی نگاه نکنند.

در محیط هایی که احتمال آتش سوزی وجود دارد، جوشکار بایستی اجازه نامه کسب کند و یک مامور آتش نشان نیز تا پایان کار در محل حضور داشته باشد. همچنین به منظور تهویه مناسب هوای محیط و محل جوشکاری، بایستی پیش بینی های لازم انجام گیرد.  برای سفارش و خرید انواع دستگاه جوش با ما در ابزار آذین همراه باشید.

برای برقراری ارتباط با کارشناسان ما در ابزار آذین از راه های ارتباطی زیر اقدام نمایید.

آدرس : تهران ، نرسیده به میدان حسن آباد ، کوچه شجاعی، بن بست جمالدار2، پلاک30 ، واحد3

شماره تماس : 66723616-021 /66171735-021

ایمیل : info@abzarazin.com

همراه : 09125483995

 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 721
نمایش همه
علاقه مندی ها ()