کاربرد سنسور نوری:

سنسور نوری قطعه هایی هستند که در صنعت و در دستگاه های مختلفی تعبیه شده تا مانند چشم برای آن دستگاه عمل کنند. امروزه بدون وجود سنسور ها، صنعت اتوماسیونی کل دنیا مانند فردی نابینا قادر به انجام خیلی از کار ها نخواهد بود. سنسور ها کاربرد های بسیار زیادی دارند. در ادامه ی این مقاله سعی بر این شده است تا چند نمونه از کاربرد های این قطعه بازگو شود.

کاربرد های متفاوت سنسور نوری:

از کاربرد های این قطعه های کوچک می توان شدت و میزان سنجش نور را نام برد. کاربرد این قطعه در گلخانه ها مشخص می شود. در گلخانه ها دستگاه هایی برای اندازه گیری و سنجیدن میزان نور وارد شده بر گل ها وجود دارد که داخل این دستگاه ها انواع سنسور نوری به کار برده شده اند.

بیمارستان ها و مراکز درمانی و همچنین آزمایشگاه های پیشرفته دارای دستگاه هایی هستند که با آن میزان اکسیژن موجود در خون را اندازه گیری می کنند که داخل این دستگاه ها از سنسور های نوری استفاده شده است.

سنسور نوری امروزه در بسیاری از دستگاه ها کاربردشان به عنوان هشدار دهنده ی دود می باشد. وقتی دستگاه دارای سنسور، دود را با قطع شدن ارتباط فتو دیود و نور حس کند دستگاه سیگنال هایی فعال کرده تا باعث انجام هشدار شود. در این مثال می توان هودهای جدید آشپز خانه را نام برد.

از کاربرد های دیگر سنسور نوری، استفاده در دستگاه هایی است که درون کوره مانند مانیتوری عمل می کنند که می توانند با میزان حرارت موجود در کوره که به عنوان مانع سنسور یا محرک آن می باشد  فعال شده و سیگنال ارسال کنند.

کاربرد دیگر سنسور های نوری استفاده در فرودگاه ها می باشد که در دستگاه  های اسکن کردن، سنسور های نوری به عنوان گیرنده های اشعه های ایکس عمل خواهند کرد و بدین وسیله مسافران و چمدان ها اسکن خواهند شد.

کاربرد هایی که گفته شده تنها بخش کوچکی از دنیای کاربرد سنسور های نوری می باشد.این سنسور ها به علت این که با هیچ عاملی در تماس نمی باشند کمتر در معرض فرسایش قرار خواهند گرفت. تهران اتوماسیون فروشگاهی فعال در زمینه ارائه انواع سنسور می باشد.

ارتباط با ما

آدرس : تهران، لاله زار جنوبی، جنب بانک ملت، پاساژ بوشهری، طبقه همکف، پلاک ۶۷

ایمیل : info@teh-automation.com

شماره های تماس : ۳۳۱۱۷۷۲۳  ۰۲۱ - ۳۳۱۱۷۶۵۱  ۰۲۱ - ۳۳۹۴۴۸۴۲  ۰۲۱

تلفکس : ۳۳۹۴۴۸۱۲  ۰۲۱

 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 727
نمایش همه
علاقه مندی ها ()