میکروفون یقه ای یکی از انواع مختلف میکروفون است که در ابعادی کوچک تولید می‌شود و اصولا در برنامه‌های تلویزیونی و هم‌چنین نشست‌های خبری یا حتی تئاترها و گروه‌های سرود و موسیقی و مراسم‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. این میکروفون شامل گیره‌هایی است که به لباس فرد متصل می‌شود. می‌توان این میکروفون را به دلیل ابعاد کوچکش در داخل لباس پنهان کرد. هم‌چنین می‌توان آن را به یک فرستنده‌ی رادیویی جیبی یا حتی فرستنده‌ای که روی کمربند بسته می‌شود متصل کرد یا حتی مستقیما آن را به دستگاه ضبط صدا وصل کرد. شاید اصلا برایمان قابل تصور نباشد پیش از اختراع انواع میکروفون یقه‌ای خبرنگاران و افراد چطور میکروفون‌های بزرگ و سنگین را با خود حمل می‌کردند.

مروری کوتاه بر تاریخچه میکروفون یقه‌ای

ظاهرا ساخت اولین میکروفون یقه‌ای به سال 1932 برمی‌گرد‌د. البته برخی نیز می‌گویند از اوایل دهه‌ی 1960 میلادی استفاده از این میکروفون رواج یافت. در واقع یک مهندس الکترونیک در سال 1957 یک میکروفون بدون سیم اختراع کرد تا بتوان به آسانی از آن در تلویزیون و رادیو و هم‌چنین کلاس‌های درس بهره برد. اولین میکروفون بی‌سیم اندازه‌ی یک سیگار بود و طول آن تقریبا 15 سانتی‌متر بود و وزنی حدود 200 گرم داشت. این میکروفون هم‌چنین دارای منبع‌تغذیه و فرستنده نیز بود و به خبرنگاران کمک می‌کرد تا به راحتی همه‌جا بروند و از این جهت محدودیتی نداشته باشند. میکروفن‌های باسیم همیشه دست‌وپاگیر بودند و کار خبرنگاران را با دشواری مواجه می‌کردند. کندی و نیکسون از جمله سرشناس‌ترین چهره‌هایی هستند که برای نخستین بار از میکروفون یقه‌ ای استفاده کردند. می‌توان گفت با اختراع این وسیله بشر راهی به سوی اکتشافات نوین پیدا کرد و در این مسیر به دستاوردهای مهمی نیز رسید.  

اکنون این میکروفون‌ها بسیار مدرن‌تر و پیشرفته‌تر شده‌اند. هم‌چنین با گذشت زمان از وزن و ابعاد این میکروفون‌ها کاسته شده و در عوض به میزان کیفیت و حتی محدود‌ه‌ی برد آن‌ها افزوده شد. اگر به دنبال یک فروشگاه معتبر برای خرید انواع تجهیزات صدابرداری هستید، فروشگاه فوکوس نگار را به شما پیشنهاد می کنیم.

 

آدرس : تهران  میدان امام خمینی ، خیابان باب همایون ، خیابان صوراسرافیل ، مرکزتجاری صوراسرافیل ، طبقه اول واحد 407 فروشگاه تجهیزات عکاسی و تصویربرداری " فوکوس "

ارسال فوری کالا به سراسر ایران

تلفن تماس: 33945890-021

تلفن تماس: 33943165-021

پشتیبانی همراه : 073 69 49 0912

پشتیبانی همراه :980 55 44 0935

پشتیبانی همراه :76 345 39 0912

 

 

 

 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 672
نمایش همه
علاقه مندی ها ()